Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε έρευνα για την εξαγορά της Fitbit από την Google.
Η Κομισιόν ανησυχεί ότι η Google θα μπορούσε να εδραιώσει περαιτέρω τη θέση της στην αγορά της διαδικτυακής διαφήμισης, εάν χρησιμοποιεί δεδομένα Fitbit για τη στόχευση διαφημίσεων -στην εξατομίκευση στις διαφημίσεις που δείχνει στους χρήστες.
Η συμφωνία που εκτιμάται στα 2,1 δις δολάρια, θα βοηθήσει την Google να ανταγωνιστεί τις Samsung, Huawei και Apple.

”Η έρευνα μας στοχεύει να διασφαλίσει ότι ο έλεγχος από την Google σε δεδομένα που συλλέγονται μέσω φορητών συσκευών -ως αποτέλεσμα της συναλλαγής- δεν στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό σχετικά με τις διαδικτυακές διαφημιστικές αγορές”, δήλωσε Margrethe Vestager, αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Με την απόκτηση του Fitbit, η Google θα έχει τη βάση δεδομένων που διατηρεί η Fitbit σχετικά με την υγεία και την καλή κατάσταση των χρηστών της.

Σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει τις αντιμονοπωλιακές ανησυχίες της ΕΕ, η Google δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι δεν θα χρησιμοποιήσει τα δεδομένα του fitness tracker για διαφημιστικούς σκοπούς.

Η συναλλαγή σύμφωνα με την Κομισιόν, δημιουργεί εμπόδια στην είσοδο και επέκταση των ανταγωνιστών της Google στις υπηρεσίες, εις βάρος των διαφημιζόμενων.

Σε αυτό το στάδιο της έρευνας, η Επιτροπή θεωρεί ότι η Google, κατέχει ισχυρή θέση στην παροχή:

  • Διαδικτυακών διαφημιστικών υπηρεσιών αναζήτησης στις χώρες του ΕΟΧ (με εξαίρεση την Πορτογαλία για τις οποίες δεν υπάρχουν μερίδια αγοράς).
  • Διαδικτυακών διαφημιστικών υπηρεσιών προβολής τουλάχιστον στην Αυστρία, το Βέλγιο, τη Βουλγαρία, την Κροατία, τη Δανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ελλάδα, την Ουγγαρία, την Ιρλανδία, την Ιταλία, τις Κάτω Χώρες, τη Νορβηγία, την Πολωνία, τη Ρουμανία, τη Σλοβακία, τη Σλοβενία, Ισπανία, Σουηδία και Ηνωμένο Βασίλειο, ιδίως σε σχέση με διαφημίσεις προβολής εκτός κοινωνικών δικτύων.
  • Υπηρεσιών τεχνολογίας διαφημίσεων στον ΕΟΧ.

Η Επιτροπή θα διενεργήσει σε βάθος έρευνα σχετικά με τις επιπτώσεις της συναλλαγής για να διαπιστώσει εάν επιβεβαιώνονται οι αρχικές ανησυχίες της σχετικά με τον ανταγωνισμό σχετικά με τις διαδικτυακές διαφημιστικές αγορές.

Επιπλέον, η Επιτροπή θα εξετάσει περαιτέρω:

  • Τα αποτελέσματα του συνδυασμού των βάσεων δεδομένων και των δυνατοτήτων του Fitbit και της Google στον τομέα της ψηφιακής υγειονομικής περίθαλψης , ο οποίος βρίσκεται ακόμη σε ένα νέο στάδιο στην Ευρώπη.
  • Εάν η Google θα είχε την ικανότητα και το κίνητρο να υποβαθμίσει τη διαλειτουργικότητα των φορητών φορέων των αντιπάλων με το λειτουργικό σύστημα Android της Google για smartphone μόλις κατέχει το Fitbit.

Η απόφαση της Κομισιόν για τη συμφωνία αναμένεται έως τις 9 Δεκεμβρίου 2020.