gefyra tsakwnasΤη Γέφυρα Τσακώνας επισκέφθηκε το πρωί ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, όπου και ενημερώθηκε για την πορεία εκτέλεσης του έργου, που αποτελεί το τελευταίο ανολοκλήρωτο κομμάτι του τμήματος Παραδείσια – Τσακώνα του αυτοκινητόδρομου Τρίπολη – Καλαμάτα.

 

Πρόκειται για μια τοξωτή γέφυρα μήκους 400 μέτρων για την γεφύρωση της περιοχής της μεγάλης κατολίσθησης του 2003, ένα έργο εξαιρετικής πολυπλοκότητας, τόσο ως προς την θεμελίωση, όσο και ως προς την ανωδομή, που σχεδιάστηκε και υλοποιείται από Έλληνες μηχανικούς και τεχνίτες.

Η γέφυρα Τσακώνας, μέγιστου ελεύθερου ανοίγματος 300μ., είναι η δεύτερη στην Ελλάδα από πλευράς ανοίγματος μετά τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και συγκαταλέγεται μεταξύ των μεγαλύτερων τοξωτών γεφυρών παγκοσμίως. Αποτελείται από δύο ακρόβαθρα και ένα μεσόβαθρο. Το άνοιγμα των 300μ. γεφυρώνεται εν μέρει (40μ.) με προεντεταμένο φορέα και το υπόλοιπο του ανοίγματος (260μ.) καλύπτεται με 2 χαλύβδινα τόξα από τα οποία αναρτάται το σύμμεικτο κατάστρωμα της γέφυρας. Η Γέφυρα Τσακώνας, η κατασκευή της οποίας ξεκίνησε το 2008, θα κοστίσει συνολικά περίπου 19 εκατ. ευρώ και αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία στο τέλος του 2014.

Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ επισκέφθηκε και τη βιομηχανική ζώνη Μελιγαλά, όπου εξετάστηκε το αίτημα της Περιφέρειας και των τοπικών αρχών για τη δημιουργία ανισόπεδου κόμβου στον αυτοκινητόδρομο, που θα εξυπηρετούσε την ευρύτερη περιοχή και τον αρχαιολογικό χώρο της Μεσσήνης. Στη συνέχεια επιθεώρησε τον υπό ολοκλήρωση νέο αυτοκινητόδρομο «Λεύκτρο – Σπάρτη», μήκους 47χλμ. όπου το ποσοστό ολοκλήρωσης του έργου αγγίζει το 90%.