Δεδομένα της Sabre υποδεικνύουν ισχυρό δυναμικό ανάπτυξης με τα εσωτερικά ταξίδια στην Ινδία ήδη να ξεπερνούν το 100% των επιπέδων πριν από την πανδημία και τα διεθνή να πλησιάζουν γρήγορα, παράλληλα με σημαντικές επενδύσεις στην ταξιδιωτική αγορά της.

Η Ινδία είναι μια ταχέως αναπτυσσόμενη χώρα με πληθυσμό άνω των 1,4 δισεκατομμυρίων κατοίκων και σύμφωνα με την τελευταία έκθεση των Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ), έχει πρόσφατα ξεπεράσει την Κίνα ως η πιο πυκνοκατοικημένη χώρα στον κόσμο.

Η Ινδία έχει επίσης προβλέψει ότι θα ξεπεράσει τη Γερμανία και θα γίνει η τρίτη μεγαλύτερη χώρα ταξιδιών και τουρισμού στον κόσμο από την Έρευνα Οικονομικών Επιπτώσεων του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδιών και Τουρισμού.

Με τις σημαντικές αεροπορικές εξελίξεις στη χώρα που ανακοινώθηκαν πρόσφατα, η Sabre κοσκίνισε τα δεδομένα για να εξετάσει τις δυνατότητες ανάπτυξης των ταξιδιών της Ινδίας και τι μπορεί να δούμε τα επόμενα χρόνια.

Τα βασικά ευρήματα περιλαμβάνουν:

Σημαντικές επενδύσεις στον τουριστικό κλάδο αναμένεται να αυξήσουν και να υποστηρίξουν τις απαιτήσεις χωρητικότητας των αεροπορικών εταιρειών για ταξίδια εσωτερικού και εξωτερικού.

Από τον Μάρτιο του 2023, οι κρατήσεις επανήλθαν στο 100% των επιπέδων πριν από την πανδημία για ταξίδια εσωτερικού και είναι σχεδόν στο 100% των προπανδημικών επιπέδων για διεθνή ταξίδια, με τα εσωτερικά ταξίδια να αυξάνονται σε δημοτικότητα και την εγχώρια χωρητικότητα να έχει ήδη υπερβεί τα προ πανδημίας επίπεδα .

Οι ινδικοί αερομεταφορείς αναμένεται να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στα διεθνή ταξίδια.

Ο αριθμός των επιβατών αυξάνεται παρά τους σημαντικά υψηλότερους διεθνείς ναύλους.

Το αναπτυσσόμενο τμήμα της μεσαίας τάξης στην Ινδία αναμένεται να αποκτήσει πρόσβαση στα ταξίδια καθώς τα ταξίδια γίνονται πιο προσιτά. Το τμήμα της μεσαίας τάξης αναμένεται να διπλασιαστεί από έναν στους τρεις σε δύο στους τρεις Ινδούς μέχρι το 2047.

Οι σημαντικές επενδύσεις στην ινδική τουριστική βιομηχανία αναμένεται να αυξήσουν και να υποστηρίξουν τις απαιτήσεις χωρητικότητας για εγχώρια και διεθνή ταξίδια

Μεγάλες παραγγελίες αεροπλάνων από την Air India, την Akasa Air και την IndiGo αναμένεται να οδηγήσουν σε σχεδόν 1.200 επιπλέον αεροσκάφη για ινδικούς αερομεταφορείς τους επόμενους 24 μήνες για να υποστηρίξουν την αυξανόμενη ζήτηση για ταξίδια.

Ο Προϋπολογισμός της Ινδίας για το 2023 που παρουσιάστηκε τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, ανακοίνωσε επίσης μια σειρά από εξελίξεις για τη στήριξη της πιθανής ανάπτυξης της τουριστικής βιομηχανίας.

Ανακοινώθηκε μια επένδυση 12 δισεκατομμυρίων δολαρίων για αναβαθμίσεις αεροπορικών υποδομών για την υποστήριξη αυξήσεων χωρητικότητας, με στόχο την αύξηση του αριθμού των αεροδρομίων στην Ινδία από 148 σε 220 έως το 2025, παράλληλα με περισσότερες σχολές αεροπορίας για να προετοιμαστούν για αυξημένη ζήτηση για πιλότους.

Η Ινδία επίσης ανακαινίζει και αναπτύσσει σχεδόν 100 αεροδρόμια, στο πλαίσιο του προγράμματος «Revival of Unserved and Under-served Airports», με στόχο να κάνει τα αεροπορικά ταξίδια πιο προσιτά και προσβάσιμα, ενώ υποστηρίζει περαιτέρω την αύξηση της χωρητικότητας, ειδικά για ταξίδια εσωτερικού.

Από τον Μάρτιο του 2023, οι κρατήσεις επανήλθαν στο 100% των επιπέδων πριν από την πανδημία για ταξίδια εσωτερικού και είναι σχεδόν στο 100% των προπανδημικών επιπέδων για διεθνή ταξίδια, με την εγχώρια χωρητικότητα να έχει ήδη υπερβεί τα προ πανδημίας επίπεδα.

Τα στοιχεία κρατήσεων της Sabre δείχνουν ότι τον Ιανουάριο του 2023 πραγματοποιήθηκαν 11 εκατομμύρια ταξίδια εσωτερικού, έναντι 11,2 εκατομμυρίων τον Ιανουάριο του 2019, παρουσιάζοντας ανάκαμψη ταξιδιών κατά 98,8%.

Τον Φεβρουάριο, τα ταξίδια εσωτερικού μετρήθηκαν στο 99,3% και τελικά ξεπέρασαν τα προ πανδημίας επίπεδα τον Μάρτιο στο 107,4%. Στην πραγματικότητα, η εγχώρια χωρητικότητα έχει ήδη ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019 από την αρχή του τρέχοντος έτους, υποδηλώνοντας ότι υπάρχει δυνατότητα σημαντικής αύξησης των ταξιδιών εσωτερικού.

Η ισχυρή ανάπτυξη των εγχώριων ταξιδιών και της εγχώριας χωρητικότητας θα μπορούσε να αποδοθεί στο ότι περισσότεροι Ινδοί στράφηκαν προς τα εσωτερικά ταξίδια κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν δεν μπορούσαν να ταξιδέψουν μακρύτερα, και τις συνεχείς βελτιώσεις στη συνδεσιμότητα λόγω των κρατικών επενδύσεων.

Επιπλέον, η Ινδία σημείωσε αύξηση των αερομεταφορέων χαμηλού κόστους (LCC) πρόσφατα, με αυτούς τους αερομεταφορείς να καταγράφουν αύξηση στα ταξίδια εσωτερικού. Η εγχώρια χωρητικότητα για LCC καταγράφηκε σε περισσότερο από 110% των επιπέδων του 2019 τους πρώτους 3 μήνες του 2023. Το 1ο τρίμηνο του 2019, υπήρχαν 23,2 εκατομμύρια ταξιδιώτες που πετούσαν με LCC για δρομολόγια εσωτερικού. Ο αριθμός αυξήθηκε στα 26,5 εκατομμύρια την ίδια περίοδο του 2023, σημειώνοντας αύξηση 14%.

Για τα διεθνή ταξίδια, σημειώθηκαν 5,7 εκατομμύρια ταξίδια τον Ιανουάριο του 2023, έναντι 6 εκατομμυρίων τον Ιανουάριο του 2019, παρουσιάζοντας ποσοστό ανάκαμψης 95%. Το ποσοστό ανάκαμψης αυξήθηκε στο 97,5% τον Φεβρουάριο του 2023 και τώρα βρίσκεται στο 99,5% τον Μάρτιο του 2023. Η χωρητικότητα για διεθνή ταξίδια έχει επίσης προγραμματιστεί να υπερβεί το 100% των επιπέδων του 2019 έως το δεύτερο τρίμηνο.

Τα δρομολόγια εσωτερικού εξυπηρετούνται κυρίως από ινδικές εταιρείες χαμηλού κόστους (LCC). Οι ινδικοί αερομεταφορείς εξυπηρετούν πλέον το 42,7% όλων των διεθνών δρομολογίων. Πρόκειται για αύξηση από 36% προ πανδημίας.

Οι ινδικοί αερομεταφορείς θα μπορούσαν να αναπτυχθούν περαιτέρω στα διεθνή δρομολόγια, δεδομένου του πρόσφατου αιτήματος του υπουργού Αεροπορίας για εγχώριους αερομεταφορείς (ιστορικά Ινδούς) να πετούν περισσότερα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων.

Αναφέρθηκε επίσης ότι η Ινδία δεν θα αυξήσει τις ποσοστώσεις εναέριας κυκλοφορίας για αερομεταφορείς από κράτη του Κόλπου, σύμφωνα με αυτήν την ώθηση προς τους ινδικούς αερομεταφορείς να πετούν σε μεγάλες αποστάσεις.

Αυξήθηκαν οι διεθνείς ναύλοι μετά την πανδημία

Επιτεύχθηκε εντυπωσιακή επανέναρξη των ταξιδιών, παρόλο που οι μέσοι διεθνείς ναύλοι είναι 41,3% ακριβότεροι από τον Φεβρουάριο του 2023 σε σύγκριση με τις τιμές πριν από την πανδημία. Αυτό αποτελεί παράδειγμα του φαινομένου του «ταξιδιού εκδίκησης» που προκύπτει από τα μακροχρόνια lockdown, συν το γεγονός ότι η χωρητικότητα δεν μπορούσε να καλύψει τη ζήτηση.

Οι ναύλοι εσωτερικού έχουν επίσης αυξηθεί, με τους ναύλους να είναι 24,5% περισσότεροι από τις τιμές πριν από την πανδημία από τον Φεβρουάριο του 2023. Οι τιμές των ναύλων αναμένεται να σταθεροποιηθούν καθώς αυξάνεται η χωρητικότητα για να καλύψει και ενδεχομένως να υπερβεί τη ζήτηση, σε συνδυασμό με διάφορες τουριστικές επενδύσεις που στοχεύουν να κάνουν τα ταξίδια προσιτά για την αυξανόμενο τμήμα της μεσαίας τάξης στην Ινδία.

Το αναπτυσσόμενο τμήμα της μεσαίας τάξης στην Ινδία αναμένεται να αποκτήσει αυξημένη πρόσβαση στα ταξίδια καθώς τα ταξίδια γίνονται πιο προσιτά. το τμήμα της μεσαίας τάξης αναμένεται να αυξηθεί από 1 στους 3 σε 2 στους 3 Ινδούς μέχρι το 2047

Καθώς περισσότεροι Ινδοί αερομεταφορείς προσθέτουν εγχώριες και διεθνείς δυνατότητες, παράλληλα με τις αναβαθμίσεις της αεροπορικής υποδομής, αναμένεται ότι τα ταξίδια θα γίνουν πιο προσιτά και προσιτά για τον πληθυσμό της μεσαίας τάξης της Ινδίας, ενθαρρύνοντάς τους να ταξιδεύουν.

.«Αυτό που είναι ξεκάθαρο είναι ότι η Ινδία κάνει ολοένα και περισσότερο αισθητή την παρουσία της στην παγκόσμια ταξιδιωτική σκηνή», δήλωσε ο Brett Thorstad, Αντιπρόεδρος, Sabre Travel Solutions, Agency Sales, Asia Pacific. «Όλοι οι δείκτες, οι επενδύσεις και οι προϋποθέσεις υπάρχουν για ουσιαστική ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια. Αυτό που είναι σημαντικό τώρα είναι ότι όλοι οι παίκτες στο ινδικό ταξιδιωτικό οικοσύστημα και όσοι θέλουν να γίνουν παίκτες στην αγορά, κατανοούν και μπορούν να εκμεταλλευτούν αυτές τις ευκαιρίες μέσω της προηγμένης τεχνολογίας».