Η παρουσίας μιας εταιρείας με τη χρήση του μοντέλου franchise, στον τομέα της φιλοξενίας, έχει αποκτήσει ελκυστικότητα και στην Ευρώπη. Οι μεγάλες αλυσίδες στον κλάδο αναπτύσσονται με αυτό τον τρόπο, στις νέες ευρωπαϊκές αγορές.

Ενώ η πλειοψηφία των ξενοδοχείων στην Ευρώπη εξακολουθεί να μην έχει επωνυμία, υπάρχουν ενδείξεις ότι αυτό αλλάζει.

Ο αριθμός των ετικετών στην Ευρώπη εκτιμάται σήμερα σε 40%, όταν πριν από μια δεκαετία ήταν πιο κοντά στο ένα τρίτο, σύμφωνα έρευνα της εταιρείας της τουριστικής βιομηχανίας HVS.

“Ενώ ορισμένες αλυσίδες διστάζουν να παραιτηθούν από τον έλεγχο που ισχύει στα συμβόλαια διαχείρισης για τις πολυτελείς μάρκες τους, το franchising γίνεται ένα ισχυρό και συχνά προτιμώμενο μέσο επέκτασης για τα καταλύματα των μεσαίων αγορών”, τονίζει ο Stephen Collins από την HVS.

Ποιοι όμιλοι φιλοξενίας είναι οι ισχυροί παίκτες

Τα τελευταία πέντε χρόνια, η αναλογία των μετοχών της Hilton σε όλη της έχει αυξηθεί από 32% σε 51%, της Accor από 37% σε 48% και η πλειοψηφία του ευρωπαϊκού χαρτοφυλακίου της IHG αποτελείται πλέον από περιουσιακά στοιχεία με δικαιόχρηση.

Εταιρείες όπως η Hyatt, η οποία ιστορικά δεν είχε παρουσία franchise στην Ευρώπη, έχουν τώρα αρκετά ακίνητα και πρόκειται να συνεχίσουν το μοντέλο αυτό για την επέκταση τους, σύμφωνα με την έρευνα.

Με το franchise ενισχύουν τα χαρτοφυλάκια τους

Η ενοποίηση και η απόκτηση ξενοδοχειακών αλυσίδων έχει οδηγήσει σε απότομη αύξηση του ποσοστού των περιουσιακών στοιχείων franchised στα χαρτοφυλάκια των κορυφαίων αλυσίδων.
Όπως επισημαίνει η HVS τα χαρτοφυλάκια τους είναι πλέον μεγαλύτερα από ποτέ. Και θα συνεχίσουν να βασίζονται στο  franchises για την επιθυμητή ανάπτυξη τους και για να παραμείνουν ψηλά στον ανταγωνισμό.