Σύνταξη: tourismtoday.gr

Το πρώτο τρίμηνο του 2023 έδειξε για άλλη μια φορά τη στιβαρότητα της επιχειρηματικής ανάκαμψης στην Accor, τρίμηνο με τρίμηνο.

Αυτή η περαιτέρω επιτάχυνση στο RevPAR (αύξηση 19% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2019) αντανακλά ιδιαίτερα την ανάκαμψη των ξενοδοχείων στην Ασία μετά την άρση της αυστηρής πολιτικής μηδενικού COVID στην Κίνα στα τέλη του 2022.

Όλες οι άλλες περιοχές συνέβαλαν επίσης στη διατήρηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας σε σημαντικά υψηλότερο επίπεδο από ό,τι πριν από την κρίση.

Η υποκείμενη δυναμική που παρατηρήθηκε τα προηγούμενα τρίμηνα παρέμεινε σταθερή, με τις μέσες τιμές να παραμένουν υψηλές και να βελτιώνουν διαδοχικά το ποσοστό πληρότητας, αλλά ελαφρώς χαμηλότερα από το 2019.

  • Το πρώτο τρίμηνο του 2023, η Accor άνοιξε 36 ξενοδοχεία, για περίπου 4.400 δωμάτια, και έτσι πέτυχε καθαρή ανάπτυξη δικτύου 2,9% τους τελευταίους 12 μήνες.
  • Στα τέλη Μαρτίου 2023, ο Όμιλος είχε ένα χαρτοφυλάκιο ξενοδοχείων 800.321 δωματίων (5.444 ξενοδοχεία) και έναν αγωγό περίπου 214.000 δωματίων (1.241 ξενοδοχεία).

«Το πρώτο τρίμηνο του 2023, η Accor ενίσχυσε για άλλη μια φορά την επιχειρηματική ανάπτυξη σε όλες τις περιοχές και στα δύο της τμήματα: Premium, Midscale και Economy. και Luxury & Lifestyle, δήλωσε ο Sébastien Bazin , Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Accor.

Αυτές οι εξαιρετικές επιδόσεις ωθήθηκαν ιδιαίτερα από την ισχυρή ανάκαμψη στην Ασία, τα καλά επίπεδα τιμών και τα αυξημένα ποσοστά πληρότητας.

Αντικατοπτρίζουν την ελκυστικότητα των εμπορικών σημάτων μας, τη δέσμευση των ομάδων μας και την ολοένα μεγαλύτερη επιθυμία για ταξίδια και περιπέτεια από την πλευρά των επισκεπτών μας. Δεδομένης αυτής της άκρως θετικής αρχής του έτους, έχουμε αναθεωρήσει την καθοδήγησή μας για το 2023 προς τα πάνω, με διψήφια αύξηση RevPAR σε σύγκριση με το 2022».

Ενοποιημένα έσοδα

Ο Όμιλος ανέφερε έσοδα 1.139 εκατομμυρίων ευρώ για το πρώτο τρίμηνο του 2023, αυξημένα κατά 54% παρόμοια (LFL) σε σύγκριση με το 1ο τρίμηνο του 2022.

Ανά δραστηριότητα, αυτή η ανάπτυξη αναλύεται σε αύξηση 71% για το Management & Franchise (M&F), 60 % αύξηση για Υπηρεσίες προς Ιδιοκτήτες και αύξηση 37% για Περιουσιακά στοιχεία ξενοδοχείων και άλλα.

Ανά τμήμα (εκτός Holding & Intercos), 681 εκατομμύρια ευρώ εσόδων δημιουργήθηκαν από το τμήμα Premium, Midscale και Economy, αυξημένα κατά 62% LFL σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2022 και 477 εκατομμύρια ευρώ από το Luxury & Lifestyle, αυξημένα κατά 52% LFL.

Οι επιπτώσεις του πεδίου εφαρμογής (εξαγορές και πωλήσεις) είχαν θετική συνεισφορά 59 εκατ. ευρώ, λόγω κυρίως της εξαγοράς της εταιρείας Paris Society.

Οι συναλλαγματικές επιδράσεις είχαν αρνητικό αντίκτυπο 2 εκατ. ευρώ, προερχόμενες κυρίως από την Αιγυπτιακή Λίρα (+79%) και την Τουρκική Λίρα (+30%), αντισταθμίζοντας το δολάριο ΗΠΑ ((5)%).

Έσοδα διαχείρισης και δικαιόχρησης (M&F)

Η επιχειρηματική δραστηριότητα Management & Franchise, δηλαδή οι αμοιβές που εισπράχθηκαν βάσει συμβάσεων διαχείρισης και δικαιόχρησης, απέφεραν έσοδα 268 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 71% LFL σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2022.

Τα έσοδα της M&F αυξήθηκαν ταχύτερα από την RevPAR της (αύξηση 57 % από το πρώτο τρίμηνο του 2022) λόγω της απότομης αύξησης των τελών κινήτρων των ξενοδοχείων με συμβάσεις διαχείρισης.

Το πρώτο τρίμηνο του 2023, το Consolidated RevPAR συνέχισε τη διαδοχική άνοδό του, σημειώνοντας άνοδο 57% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2022 (και αύξηση 19% έναντι του πρώτου τριμήνου του 2019).

Το τμήμα Premium, Midscale and Economy αύξησε το RevPAR του κατά 60% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2022, τροφοδοτούμενο από την ανάκαμψη της πληρότητας πέρα ​​από τη συνεχιζόμενη ισχυρή ισχύ τιμών.

Η περιοχή της Ευρώπης Βόρειας Αφρικής (ENA) ανέφερε αύξηση 54% στο RevPAR σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2022.

  • Το RevPAR παρέμεινε σταθερό στη Γαλλία, το οποίο αντιπροσωπεύει το 46% των εσόδων από τα δωμάτια της περιοχής, ενισχύθηκε ιδίως από την επιστροφή των διεθνών επισκεπτών στο Παρίσι. Οι απεργίες, ιδίως τον Μάρτιο, δεν είχαν σημαντικό αντίκτυπο.
  • Το Ηνωμένο Βασίλειο, το 13% των εσόδων από δωμάτια της περιοχής, πέτυχε αξιοσημείωτη ανάπτυξη RevPAR, επίσης χάρη στην ανάκαμψη του τουρισμού στην πρωτεύουσα.
  • Το RevPAR στη Γερμανία, το 13% των εσόδων από δωμάτια της περιοχής, παρέμεινε επιδεινωμένο από τον Νοέμβριο του 2022, αντανακλώντας τον εποχιακό χαρακτήρα των εμπορικών εκθέσεων και των συνεδρίων.
    Ωστόσο, η βελτίωση σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2022 είναι σημαντική, καθώς η χώρα ήρε τους περιορισμούς για την υγεία μόλις τον Απρίλιο του 2022.

Η περιοχή της Μέσης Ανατολής Ασίας-Ειρηνικού ανέφερε αύξηση 69% στο RevPAR σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2022, εκμεταλλευόμενη τη σημαντική ανάκαμψη της δραστηριότητας στην Ασία.

  • Η επιχειρηματική δραστηριότητα διατηρήθηκε καλά συνολικά στη Μέση Ανατολή, αντιπροσωπεύοντας το 27% των εσόδων από δωμάτια της περιοχής. Η ισχυρή ανάκαμψη στα θρησκευτικά προσκυνήματα σε ιερές πόλεις της Σαουδικής Αραβίας αντιστάθμισε τη διαδοχική επιβράδυνση που σχετίζεται με το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου στο Κατάρ.
  • Η επιχειρηματική δραστηριότητα στον Ειρηνικό, που αντιπροσωπεύει το 28% των εσόδων από δωμάτια της περιοχής, ήταν συγκρίσιμη με τα τελευταία τρία τρίμηνα, με ισχυρή δυναμική στους προορισμούς αναψυχής λόγω των τιμών.
  • Η Νοτιοανατολική Ασία, που αντιπροσωπεύει το 27% των εσόδων από δωμάτια της περιοχής, επωφελήθηκε από την επιστροφή διεθνών ταξιδιωτών, ιδίως στην Ταϊλάνδη και την Ινδονησία.
  • Οι επιχειρήσεις ανέκαμψαν ιδιαίτερα έντονα στην Κίνα από το κινεζικό νέο έτος στα τέλη Ιανουαρίου, αντιπροσωπεύοντας το 18% των εσόδων από δωμάτια της περιοχής. Παραμένουν σημαντικές δυνατότητες βελτίωσης για την επιστροφή στα επιχειρηματικά επίπεδα του 2019.

Η περιοχή της Αμερικής, η οποία αντικατοπτρίζει κυρίως τις επιδόσεις της Βραζιλίας (64% των εσόδων από δωμάτια της περιοχής) για το τμήμα Premium, Midscale και Economy, διατήρησε σταθερά επίπεδα επιχειρηματικής δραστηριότητας, με την RevPAR να αυξάνεται κατά 49% από το πρώτο τρίμηνο του 2022.

Με την περιοχή έχοντας επιστρέψει στα επίπεδα του 2019 στις αρχές του 2022, το βασικό αποτέλεσμα είναι λιγότερο ευνοϊκό.

  • Η πολυτέλεια, που αντιπροσωπεύει το 78% των εσόδων από τα δωμάτια του τμήματος, είδε το RevPAR να αυξάνεται κατά 55% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2022.
    Η αύξηση οφείλεται κυρίως στην αύξηση του ποσοστού πληρότητας από έτος σε έτος, αλλά η δυνατότητα βελτίωσης παραμένει από την άποψη αυτή, καθώς το ποσοστό πληρότητας παραμένει 6 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερο από το 2019.
  • Το Lifestyle RevPAR αυξήθηκε κατά 33% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2022. Η ασθενέστερη απόδοση του τμήματος Lifestyle αντανακλά αποκλειστικά ένα λιγότερο ευνοϊκό αποτέλεσμα βάσης, καθώς ήταν το τμήμα που πραγματοποίησε την πιο ουσιαστική ανάκαμψη στο τέλος της κρίσης.

Έσοδα από υπηρεσίες σε ιδιοκτήτες

Τα έσοδα των Υπηρεσιών προς Ιδιοκτήτες, που περιλαμβάνουν τις δραστηριότητες πωλήσεων, μάρκετινγκ, διανομής και αφοσίωσης, καθώς και τις κοινές υπηρεσίες και την αποπληρωμή των δαπανών μισθοδοσίας ξενοδοχείων, ανήλθαν σε 578 εκατομμύρια ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2023, αυξημένα κατά 60% LFL σε ετήσια βάση έτος. Αυτή η αύξηση ήταν συνεπής με το επίπεδο δραστηριότητας που αντικατοπτρίζεται στην ανάπτυξη RevPAR.

Ξενοδοχειακά περιουσιακά στοιχεία και άλλα έσοδα

Ξενοδοχειακά περιουσιακά στοιχεία και άλλα έσοδα ανήλθαν σε 311 εκατομμύρια ευρώ, για αύξηση LFL κατά 37% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2022.

Αυτό το τμήμα, που συνδέεται στενά με τις επιχειρηματικές δραστηριότητες στην Αυστραλία, είχε επωφεληθεί από την ταχύτερη ανάκαμψη των δραστηριοτήτων που συνδέονται με τη ζήτηση τουρισμού αναψυχής στο βόρειο τμήμα της χώρας ανατολική ακτή, όπου βρίσκονται οι περισσότερες από τις δραστηριότητες του Ομίλου Strata (για παράδειγμα, διανομή δωματίων και διαμερισμάτων και διαχείριση ακινήτων).
Ως εκ τούτου, η επίδραση της βάσης ήταν λιγότερο ευνοϊκή για αυτόν τον επιχειρηματικό τομέα.

Όπως αναφέρθηκε, η αύξηση των εσόδων κατά 56% αντανακλά την ενοποίηση των επιχειρήσεων της Paris Society (διαχείριση εστιατορίων και εκδηλώσεων υψηλής ποιότητας) από τα τέλη του 2022. Στα τέλη
Μαρτίου 2023, αυτό το τμήμα, που περιλαμβάνει ιδιόκτητα και μισθωμένα ξενοδοχεία, περιελάμβανε 113 ξενοδοχεία και 22.349 δωμάτια.

Προοπτικές

Με βάση τη δραστηριότητα του πρώτου τριμήνου και τις κρατήσεις για τους επόμενους μήνες, ο Όμιλος αναμένει τώρα διψήφια ανάπτυξη RevPAR για το 2023 έναντι του 2022, από την προηγούμενη καθοδήγηση +5% σε +9%.

Στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης της, η Accor θα διοργανώσει μια Ημέρα Κεφαλαιαγοράς στις 27 Ιουνίου για να παράσχει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τη στρατηγική καθενός από τα δύο νέα της τμήματα και τις αναμενόμενες προοπτικές.