Κατάληξη σε οικονομική συμφωνία για την ανάπτυξη της μαρίνας και του λιμανιού της Λάρνακας αναμένεται ως το τέλος του χρόνου, σύμφωνα με τα μέλη της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Συγκοινωνιών, τα οποία ενημερώθηκαν σήμερα Πέμπτη για την πορεία των διαδικασιών.

Kατά τη συνεδρία αναφέρθηκε ότι υποβλήθηκε αίτηση από καναδική εταιρεία για ανέγερση εργοστασίου συσκευασίας ζαχάρεως, μια επένδυση 40 εκατομμυρίων ευρώ και 200-250 θέσεων εργασίας.

Παράλληλα, στο λιμάνι προγραμματίζονται έργα προσωρινής μορφής για εξυπηρέτηση των ενεργειακών αναγκών.

Για τα συγκεκριμένα έργα υπάρχει συμφωνία με τις εταιρείες για χρήση του λιμανιού μέχρι και τρία χρόνια. Η συμφωνία διαλαμβάνει, παράλληλα, ότι εάν συμφωνηθεί η οικονομική πτυχή για την ανάπτυξη του λιμανιού και αρχίσουν τα έργα οι εγκαταστάσεις φυσικού αερίου θα μετακινηθούν εντός έξι μηνών.

Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Λάρνακας Ζαχαρίας Ζαχαρίου δήλωσε ότι οι προτεινόμενες επενδύσεις στο λιμάνι είναι πολύ σημαντικές και ότι θα πρέπει να εξευρεθεί τρόπος παντρέματος της βιομηχανικής με την εμπορική ανάπτυξη του λιμανιού. Όπως σημείωσε, “είναι δύσκολο εγχείρημα, αλλά με καλή θέληση μπορεί να γίνει πραγματικότητα”, για να προσθέσει πως “το θέμα θα παραμείνει ανοικτό στην Επιτροπή και θα αναμένει την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων τέλος του χρόνου”. Είπε πως το θέμα θα επανέλθει στην Επιτροπή τον Ιανουάριο με τα νέα δεδομένα, ενώ σημείωσε πως έχει δοθεί παράταση από την κυβέρνηση μέχρι 31 του Δεκέμβρη για να κλείσει και οικονομική συμφωνία.

Ο βουλευτής του ΔΗΚΟ Λάρνακας Γιώργος Προκοπίου ανέφερε ότι η κοινοπραξία Ζήνων δήλωσε έτοιμη να υλοποιήσει τους σχεδιασμούς ανάπτυξης, εφόσον καταλήξει σε συμφωνία για την οικονομική πτυχή και ότι έχει ήδη εξασφαλίσει μεγάλος μέρος της χρηματοδότησης ύψους 30 εκατομμυρίων.

Ανέφερε ακόμα ότι εάν πετύχει αυτή η οικονομική συμφωνία και υλοποιηθεί το έργο από την κοινοπραξία τότε υποχρεωτικά οι εταιρείες, που ασχολούνται με τους υδρογονάνθρακες, θα μεταφερθούν στο Βασιλικό.

Ο βουλευτής της ΕΔΕΚ Αμμόχωστου Γιώργος Βαρνάβα είπε ότι η κοινοπραξία ζητεί επέκταση του χρόνου ολοκλήρωσης του έργου από τα τρία χρόνια στα έξι, κατά τα οποία θα εκμεταλλεύεται τις εργασίες του λιμανιού και κατήγγειλε ότι με αυτόν τον τρόπο θα εξασφαλίσει την αναγκαία περαιτέρω χρηματοδότηση, καθώς τα έσοδα αντί στα ταμεία της Αρχής Λιμένων θα καταλήγουν στα ταμεία της κοινοπραξίας.

“Θεωρούμε ότι αυτό είναι απαράδεκτο και γι` αυτό το λόγο έχουμε ζητήσει ως ΕΔΕΚ από τον Επικεφαλής της Διαπραγματευτικής Ομάδας, όταν και εφόσον υπάρξει κατάληξη για την οικονομική συμφωνία, πριν την οποιαδήποτε υπογραφή, να έρθει και να ενημερώσει την αρμόδια Επιτροπή Συγκοινωνιών”, είπε.

Επίσης, ανέφερε πως το αδιανόητο για το κόμμα του είναι πως ενώ ακόμη δεν έχει υπογραφεί οποιαδήποτε εμπορική ή οικονομική συμφωνία με την κοινοπραξία, η Αρχή Λιμένων προχωρεί και ζητά την άποψη της κοινοπραξίας, σε σχέση με προτεινόμενες αναπτύξεις του λιμανιού της Λάρνακας.

Είπε, τέλος, πως στόχος και σκοπός όλων είναι το Λιμάνι της Λάρνακας να προχωρήσει άμεσα στην ανάπτυξη του, ώστε να επωφεληθεί και η πόλη της Λάρνακας και κατ` επέκταση και η Ελεύθερη περιοχή της Αμμόχωστου, που γειτνιάζει.

Ο βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων Περιβαλλοντιστών Γιώργος Περδίκης εξέφρασε την ανησυχία του κινήματός του, γιατί βλέπει το λιμάνι της Λάρνακας να μετατρέπεται σε ένα βιομηχανικό λιμάνι μέσα στο κέντρο της πόλης.

Πρόσθεσε, επίσης, ότι “δυστυχώς αυτή ανάπτυξη έχει σχέση και με τη μαρίνα της Λάρνακας, η οποία συνεχώς υποβαθμίζεται και έχει ουσιαστικά μετατραπεί σε ένα λιμάνι, το οποίο δεν έχει κανένα ενδιαφέρον από τουριστικής άποψης”.

Πηγή: philenews/ ΚΥΠΕ