της Εύας Οικονομάκη

Στη σύναψη long term συμφωνιών με 10 αεροπορικές εταιρείες, με στόχο την τόνωση του ελληνικού τουρισμού κατά τους μήνες χαμηλής ζήτησης και την προσέλκυση ταξιδιωτών 12 μήνες τον χρόνο, προχώρησε ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ).

Στην κατεύθυνση αυτή, ο ΕΟΤ προωθεί ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα συνδιαφήμισης, ύψους 20 εκατ. ευρώ, με το πρώτο μέρος να αφορά συμφωνίες με 10 αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες θα ενισχύσουν με περισσότερα δρομολόγια ή θα διατηρήσουν τις υφιστάμενες πτήσεις τους προς ελληνικούς προορισμούς και κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

Μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος υπολογίζεται ότι θα προστεθούν πάνω από 1 εκατ. αεροπορικές θέσεις τον χειμώνα (2023-2024), ενισχύοντας τα τουριστικά έσοδα με περίπου 655 εκατ. ευρώ. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι υψηλής στρατηγικής σημασίας για τον ελληνικό τουρισμό, αφού είναι η πρώτη φορά που συνάπτονται μακροπρόθεσμου ορίζοντα συμφωνίες με αεροπορικές για την περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού.

Οι 10 συμφωνίες

Η AEGEAN Airlines και η SKY express, η βρετανική αεροπορική χαμηλού κόστους Jet2.com, η επίσης βρετανική Easy Jet, η ουγγρική Wizz Αir, η βρετανική British Airways, η γερμανική Eurowings, καθώς και η επίσης ελληνική BlueBird Airways, η ισραηλινή Sun d’ Or και η κυπριακή TUS Airways είναι οι 10 εταιρείες με τις οποίες έχουν ήδη συναφθεί συμφωνίες.

Στο προσεχές διάστημα αναμένονται και άλλες αντίστοιχου ύφους συμφωνίες με 5-6 αεροπορικές εταιρείες ακόμη. Με 6 εταιρείες (AEGEAN Airlines, Jet.com, Easy Jet, SKY express, British Airways και Wizz Air) το πρόγραμμα συνδιαφήμισης, το οποίο ξεκινά προσεχώς και θα ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο του 2024, θα διαρκέσει 12 μήνες, γεγονός που θα προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία στις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού.

Οι στόχοι

Στόχοι του προγράμματος είναι αφενός η τόνωση των αφίξεων κατά τους χειμερινούς μήνες του τρέχοντος έτους, αλλά και του 2024, και αφετέρου η προσέλκυση Ευρωπαίων ταξιδιωτών άνω των 55 ετών για να περάσουν τον χειμώνα στην Ελλάδα, σε μία προσπάθεια να περιορίσουν τα έξοδά τους λόγω του υψηλού ενεργειακού κόστους στις χώρες τους.

Στο πλαίσιο αυτό, το προηγούμενο διάστημα ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης, και ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, επισκέφθηκαν όλες τις αγορές-πηγές εισερχόμενου τουρισμού για την Ελλάδα και πραγματοποίησαν επαφές με περίπου 30 αεροπορικές και tour operators στο Βερολίνο, στη Βιέννη, στο Παρίσι και στη Στοκχόλμη μέσω των γραφείων του ΕΟΤ στο εξωτερικό.

Μέχρι στιγμής ο Οργανισμός έχει συνάψει συμφωνίες με 10 αεροπορικές εταιρείες με το συνολικό ποσό του προγράμματος συνδιαφήμισης να προσεγγίζει τα 11 εκατ. ευρώ. Η ενίσχυση των πτήσεων αφορά κατά βάση τις αγορές-στόχους του ελληνικού τουρισμού, δηλαδή τη Βρετανία, τη Γερμανία, την Αυστρία και τη Σκανδιναβία, με τις αεροπορικές εταιρείες να αποκτούν τη δυνατότητα να φέρουν άνω του 50% ή και του 100% του πτητικού προγράμματος που εκτέλεσαν το 2019 ή και να προσθέσουν νέα δρομολόγια.