Από την 1η Σεπτεμβρίου του 2017 θα ξεκινήσει η συνεργασία του ομίλου Λάμψα με τον όμιλο Accor για την ξενοδοχειακή μονάδα που λειτουργεί ο πρώτος, μέσω της θυγατρικής του, Excelsior στη Σερβία.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του newmoney.gr , οι δύο πλευρές υπέγραψαν στις 24 Απριλίου σύμβαση διαχείρισης του ξενοδοχείου με την εταιρεία Orbis S.A., εταιρεία του ομίλου Accor. H διάρκεια της σύμβασης είναι δεκαετής με δικαίωμα ανανέωσης με τους ίδιους όρους για 10 επιπλέον χρόνια, ενώ η ενεργοποίησή της και η έναρξη λειτουργίας του ξενοδοχείου υπό τη διαχείριση της Accor έχει οριστεί για την 1η Σεπτεμβρίου. Το ξενοδοχείο θα λειτουργήσει κάτω από τον τίτλο Mercure Belgrade Excelsior.
Σημειώνεται εδώ ότι η Accor Hotels είναι μία από τις κορυφαίες αλυσίδες ξενοδοχείων διεθνώς, με σημαντική παρουσία σε Ευρώπη, Λατινική Αμερική, Μέση Ανατολή, Αφρική και Ασία. Λειτουργεί 2.300 ξενοδοχεία υπό άμεση διαχείριση σύμβασης κι επιπροσθέτως 1.850 ξενοδοχεία υπό σύμβαση δικαιόχρησης, φιλοξενώντας καθημερινά 500 χιλ. επισκέπτες σε περισσότερα από 4.150 ξενοδοχεία σε 95 χώρες. Μερικά από τα brands της εταρείας είναι, μεταξύ άλλών, τα Sofitel, Raffles, Fairmont, Pullman, Swissotel, Mercure, Novotel, Addagio, Ibis.
Οσον αφορά το Excelsior στο Βελιγράδι, το ένα από τα δύο ξενοδοχεία του ομίλου στη Σερβία, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του 2016, κατέγραψε μείωση πωλήσεων κατά 16,5%, το δε Hyatt Regency Belgrade αύξησε τις πωλήσεις του κατά 5%. Στην ξενοδοχειακή αγορά της Σερβίας παρατηρείται, σύμφωνα με τη διοίκηση της Λαμψα περίοδος στασιμότητας, αφού επανακάμπτει μεν μερικώς η ζήτηση, βοηθούμενη και από τις νέες υποδομές ενόψει ένταξης της Ε.Ε. (αεροδρόμιο, ιδιωτικοποίηση αερομεταφορέα κ.τ.λ.), πλήν όμως καταγράφονται απώλειες εσόδων λόγω της λειτουργίας πολλών νέων ξενοδοχείων στην πόλη του Βελιγραδίου. Μέσω της συμφωνίας του ομίλου με την Accor, η διοίκηση ευελπιστεί να ενισχύσει τα έσοδα της ξενοδοχειακής της μονάδας , σε συνδυασμό και με τις συνολικές προσδοκίες για βελτίωση των επιδόσεων των ξενοδοχείων στην πόλη του Βελιγραδίου.
Για τα ξενοδοχεία της Σερβίας, η διοίκηση του ομίλου, ο οποίος ως γνωστόν, «τρέχει» τα δύο πεντάστερα της πλατείας του Συντάγματος, Μεγάλη Βρετανία και King George, αναμένει φέτος ήπια ανάπτυξη καθώς διαφαίνεται ότι η επικείμενη συμμετοχή της στην Ε.Ε. σε συνδυασμό με τις ξένες (ιδίως αραβικές) επενδύσεις η ζήτηση σε επαγγελματικό τουρισμό θα αρχίσει να ανακάμπτει. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ισχυροί του κλάδου ταξιδίων και του τουρισμού όπως η Etihad (Αir Serbia), Crown Plaza, Starwood, Radisson και Marriott έχουν εγκατασταθεί στο Βελιγράδι.
Ως προς τα οικονομικά μεγέθη του ομίλου ΛΑΜΨΑ για το 2016, ο κύκλος εργασιών του ομίλου ήταν αυξημένος την περυσινή χρονιά, οριακά, κατά 1,67% (από 51,5 εκατ. σε 52,4 εκατ. ευρώ), ενώ τα ενοποιημένα αποτελέσματα προ φόρων χρηματοδοτικών και επενδηυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA κατά 10,8%, από τα 11,7 εκατ. ευρώ του 2015 στα 13 εκατ. ευρώ. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους και προ δικαιωμάτων μη ελεγχουσών συμμετοχών του ομίλου ανήλθαν στα 2,28 εκατ. ευρώ έναντι 1,3 εκατ. το 2015.
Για τις δύο «ναυαρχίδες» του ομίλου, τη Μεγάλη Βρετανία και το Κing George στο Σύνταγμα, η εταιρεία υπέγραψε πέρυσι το Νοέμβριο τροποποίηση της σύμβασης διαχείρισης των ξενοδοχείων με τον όμιλο Marriott με την οποία μειώνονται δραστικά οι αμοιβές διαχείρισης για την τριετία 2017- 2019, γεγονός το οποίο θα έχει ως αποτέλεσμα τη βελτίωση της κερδοφορίας.
Όσον αφορά τα υπόλοιπα ξενοδοχεία του ομίλου στη Σερβία, το μεν «Hyatt Regency Belgrade» κατέγραψε άνοδο πωλήσεων κατά 5%, το «Excelsior» εντούτοις εμφάνισε πτώση 16,5%. Τέλος το ξενοδοχείο «Sheraton Rhodes» είχε άνοδο στις πωλήσεις κατά 4,1%.