Ενα “blame game” (παιχνίδι επίρριψης ευθυνών), έχει ξεκινήσει μεταξύ της αεροπορικής βιομηχανίας και της κυβέρνησης της Βρετανίας για τις καθυστερήσεις και τις ακυρώσεις πτήσεων πριν από το Πάσχα, σύμφωνα με δημοσιεύματα των μέσων ενημέρωσης του Σαββατοκύριακου.

Πηγές που επικαλείται η Telegraph κατηγόρησαν τον κλάδο για την περικοπή χιλιάδων θέσεων εργασίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας, χωρίς να έχουν προετοιμαστεί για την επιστροφή της υψηλότερης ταξιδιωτικής ζήτησης.

Αυτό συνέβη καθώς οι αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν την προοπτική ενός λογαριασμού αποζημιώσεων ύψους 100 εκατομμυρίων λιρών, μετά την ακύρωση 1.200 πτήσεων την περασμένη εβδομάδα και ανάλογου αριθμού που αναμένεται τις επόμενες επτά ημέρες.

Οι αερομεταφορείς και τα αεροδρόμια αναφέρουν ότι αντιμετώπισαν έναν συνδυασμό προβλημάτων που είχαν ως αποτέλεσμα εκτεταμένες ελλείψεις προσωπικού.
Η κατάσταση, η οποία έχει οδηγήσει σε μεγάλες ουρές σε αεροδρόμια όπως το Μάντσεστερ και το Χίθροου, έχει επιδεινωθεί από τις απουσίες του προσωπικού λόγω ασθένειας του Covid.

Κυβερνητική πηγή δήλωσε σχετικά: “Εν μέρει, η ταξιδιωτική βιομηχανία προσπαθεί να κατηγορήσει κάποιον άλλο για τα δικά της προβλήματα με τις απουσίες που δημιουργήθηκαν από τον Covid και τον τρόπο με τον οποίο αντιμετώπισε το προσωπικό κατά τη διάρκεια της πανδημίας”.

‘Αλλο κυβερνητικό στέλεχος φέρεται να είπε:  “Πολλοί άνθρωποι απολύθηκαν στη διάρκεια της πανδημίας. Εκπλήσσομαι που ο αεροπορικός κλάδος αιφνιδιάστηκε με τον όγκο των επιβατών. Θα έπρεπε να περιμένει κανείς ότι με όλους αυτούς τους περιορισμούς, οι άνθρωποι που έχουν να πάνε στο εξωτερικό “εδώ και αιώνες “θα είχαν πραγματικά διάθεση να ταξιδέψουν”.

Οι φορείς εκμετάλλευσης αεροδρομίων υποστήριξαν ότι δεν μπορούσαν να κάνουν προσλήψεις όσο ίσχυαν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί.

Η αύξηση της ζήτησης για ταξίδια, καθώς οι περιορισμοί άρθηκαν τον περασμένο μήνα, μαζί με την καθυστέρηση στον έλεγχο ασφαλείας και τον ανταγωνισμό για θέσεις εργασίας σε άλλους κλάδους, ήταν όλοι παράγοντες που συνέβαλαν.

Ο Τσάρλι Κόρνις, διευθύνων σύμβουλος της ιδιοκτήτριας εταιρείας του αεροδρομίου του Μάντσεστερ MAG, παραδέχθηκε την Παρασκευή ότι δεν ήταν σε θέση να προσλάβει αρκετά γρήγορα κόσμο, με 250 νέους υπαλλήλους ασφαλείας να μην αναμένεται να ξεκινήσουν πριν από τις αρχές Μαΐου.

Εν τω μεταξύ, ο χρόνος αναμονής θα αυξηθεί σε 60 έως 90 λεπτά και συνέστησε στους επιβάτες να φθάνουν στο αεροδρόμιο τρεις ώρες πριν από την αναχώρηση των πτήσεων.

Η σκιώδης υπουργός Μεταφορών Louise Haigh προέτρεψε τους υπουργούς να δώσουν προτεραιότητα στο προσωπικό του Μάντσεστερ και άλλων μεγάλων αεροδρομίων για τους ελέγχους ασφαλείας του Υπουργείου Εσωτερικών.

Η ίδια αναφέρει στους Times: “Οι Βρετανοί αντιμετωπίζουν μια εβδομάδα ταξιδιωτικής αναστάτωσης και αυτή η συντηρητική κυβέρνηση είναι άπραγη. Οι υπουργοί των Συντηρητικών πρέπει να επιταχύνουν και να δράσουν για να διευκολύνουν την αναστάτωση.

Η κυβέρνηση πρέπει να αρχίσει να ξεκαθαρίζει τις τεράστιες καθυστερήσεις στους ελέγχους ασφαλείας, ώστε το προσωπικό των αεροδρομίων να μπορέσει να ξεκινήσει με ασφάλεια την εργασία του”.

Εκπρόσωπος της British Airways δήλωσε: “Ο αερομεταφορέας British Airways δεν έχει καμία σχέση με την κατάσταση που επικρατεί στο αεροπλάνο.Ενώ η συντριπτική πλειονότητα των πτήσεών μας συνεχίζει να εκτελείται κανονικά, για προληπτικούς λόγους έχουμε μειώσει ελαφρώς το πρόγραμμά μας από τώρα μέχρι το τέλος Μαΐου.

“Ζητήσαμε συγγνώμη από τους πελάτες που επηρεάζονται από αυτό και για να περιορίσουμε την ταλαιπωρία τους έχουμε κλείσει εκ νέου θέσεις σε νωρίτερες ή μεταγενέστερες πτήσεις την ίδια ημέρα που αρχικά επρόκειτο να ταξιδέψουν, εφόσον ήταν δυνατόν. Προσφέρουμε επίσης τη δυνατότητα να κάνουν κράτηση σε εναλλακτική πτήση ή να ζητήσουν πλήρη επιστροφή χρημάτων”.