Τη μείωση του μεριδίου, που θα μπορεί να εξαγοράσει η Cosco, σε τερματικό σταθμό στο λιμάνι του Αμβούργου, εξετάζει το γερμανικό κράτος, σύμφωνα με όσα αναφέρουν στο πρακτορείο Reuters κυβερνητικές πηγές, σε μία υπόθεση που έχει οδηγήσει σε πολιτικό “πόλεμο” μεταξύ του σοσιαλδημοκράτη καγκελαρίου Όλαφ Σολτς και υπουργείων της κυβέρνησής του.

Επιβολή ορίου 24,9% στο μερίδιο της Cosco

Υπουργεία της τρικομματικής κυβέρνησης Σοσιαλδημοκρατών – Πρασίνων – Ελεύθερων Δημοκρατών εξετάζουν τώρα την επιβολή ορίου 24,9% στο μερίδιο το οποίο θα μπορεί να αγοράσει η Cosco, σύμφωνα με την ίδια πηγή του ειδησεγραφικού πρακτορείου.

Το Υπουργικό Συμβούλιο δεν θα καταλήξει έγκαιρα σε συμφωνία για πλήρη απαγόρευση της κινεζικής επένδυσης στην κρίσιμη λιμενική υποδομή, καθώς η καγκελαρία του δεν πρόκειται να θέσει το θέμα στην ατζέντα της επόμενης συνεδρίασης, κατέληξε η πηγή.

Σημειώνεται ότι το Υπουργείο Οικονομίας ελέγχει ο αντικαγκελάριος Ρόμπερτ Χάμπεκ, Νο2 της κυβέρνησης, ο οποίος προέρχεται από τους κεντροαριστερούς, οικολόγους Πράσινους.

Υπέρ της επένδυσης οι αρχές του Αμβούργου

Πάντως οι τοπικές αρχές του Αμβούργου θεωρούν ότι η κινεζική επένδυση θα αποδειχθεί ευεργετική και για το ίδιο το Αμβούργο, καθώς ενισχύει τη θέση του στον ανταγωνισμό με το λιμάνι του Ρότερνταμ στην Ολλανδία και της Αμβέρσας στο Βέλγιο- ιδιαίτερα μετά τη «συγχώνευση» της Αμβέρσας με το Ζέεμπρουγκε, το δεύτερο μεγάλο βελγικό εμπορικό λιμάνι στη Βόρεια Θάλασσα.

Η Cosco, που ήδη διαθέτει μερίδια στο Ρότερνταμ και στην Αμβέρσα, θεωρείται σήμερα ο δεύτερος μεγαλύτερος όμιλος εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, μετά τη δανική Maersk.Για το Αμβούργο η Κίνα είναι ήδη ο «καλύτερος πελάτης», καθώς, μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2022 έχει αποστείλει 1,3 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια στο «μεγάλο λιμάνι» .