Η Boeing δεν έχει λάβει παραγγελίες για αεροσκάφη 737 Max για δεύτερο συνεχόμενο μήνα. Αυτό σηματοδοτεί μια σημαντική ύφεση για την εταιρεία, η οποία αντιμετωπίζει αυξανόμενες ανησυχίες για την ασφάλεια και ομοσπονδιακές έρευνες.

Τον Μάιο, η Boeing εξασφάλισε μόνο τέσσερις νέες παραγγελίες αεροπλάνων. Τίποτα από αυτά δεν αφορούσε το 737 Max , κάποτε το αεροσκάφος του με τις περισσότερες πωλήσεις. Το ίδιο συνέβη και τον Απρίλιο, δείχνοντας μια ανησυχητική τάση για την εταιρεία.

Τα προβλήματα της εταιρείας ξεκίνησαν τον Ιανουάριο όταν ένα πλαϊνό πάνελ σε ένα 737 Max εξερράγη κατά τη διάρκεια μιας πτήσης. Αυτό το περιστατικό πυροδότησε μια ομοσπονδιακή έρευνα για τα πρωτόκολλα ασφαλείας της Boeing. Έχουν προκύψει αναφορές για συντομεύσεις στην παραγωγή και παραποιημένα αρχεία επιθεώρησης.

Παρά τα προβλήματα αυτά, η Boeing παρέδωσε 24 τζετ τον Μάιο. Αυτό περιλαμβάνει 19 τζετ Max, κυρίως προς τη Ryanair και την Alaska Airlines. Ωστόσο, η ανταγωνιστική Airbus ξεπέρασε την Boeing με την παράδοση 53 αεροπλάνων και την εξασφάλιση 15 καθαρών νέων παραγγελιών.

Τα προβλήματα ασφάλειας της Boeing έχουν προσελκύσει σημαντική προσοχή. Δεκάδες πληροφοριοδότες εμφανίστηκαν, εγείροντας ανησυχίες για την ποιότητα των αεροπλάνων της Boeing. Μια επιτροπή του Κογκρέσου άκουσε μαρτυρία για μια «κουλτούρα αντιποίνων» εναντίον εργαζομένων που μιλούν για την ασφάλεια.

Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας έχει περιορίσει την παραγωγή του 737 Max της Boeing λόγω ζητημάτων ασφαλείας. Αυτή η απόφαση ήρθε μετά από ένα φις πόρτας που έσκασε σε ένα Alaska Airlines Max, επιτείνοντας τα δεινά της εταιρείας.

Η Boeing εξακολουθεί να έχει ένα ανεκτέλεστο ποσό άνω των 5.600 παραγγελιών, αλλά η τρέχουσα πτώση των πωλήσεων υπογραμμίζει τις συνεχιζόμενες προκλήσεις. Οι δικηγόροι που εκπροσωπούν τους καταγγέλλοντες τονίζουν ότι αυτοί οι εργαζόμενοι θέλουν να βελτιώσουν τα πρότυπα ασφαλείας της εταιρείας και όχι να τα καταρρίψουν.

Εν τω μεταξύ, η Boeing ανακοίνωσε χθες ότι παρέδωσε το 10ο Boeing 737 Max στον αερομεταφορέα της Καραϊβικής Arajet. «Αυτό το δέκατο αεροσκάφος είναι μοναδικό, όχι μόνο επειδή έχει μια ειδική Δομινικανή κορδέλα ζωγραφισμένη στην άτρακτο, αλλά επειδή θα αυξήσει τον αριθμό των συνδέσεων που κάνουμε με την ήπειρο. Επιβεβαιώνουμε τη δέσμευσή μας να εκδημοκρατίσουμε τους ουρανούς και να είμαστε σε θέση να συνδέσουμε όλες τις χώρες μας με τις χαμηλότερες δυνατές τιμές», δήλωσε ο Victor Pacheco Méndez, Διευθύνων Σύμβουλος και ιδρυτής της Arajet.

Από το λανσάρισμα το 2022, η Arajet έχει αυξήσει τον στόλο της με όλα τα 737 MAX για να εξυπηρετεί 23 προορισμούς σε 16 χώρες, συμπεριλαμβανομένων του Καναδά, του Μεξικού και της Αργεντινής. Η απόδοση της Arajet της κέρδισε την αναγνώριση ως η Startup Airline της χρονιάς στο World Aviation Summit το 2023.

Η ηγεσία της Boeing παραμένει αισιόδοξη, ελπίζοντας ότι η επερχόμενη Διεθνής Αεροπορική Έκθεση του Farnborough θα ενισχύσει τις πωλήσεις. Ωστόσο, οι ανησυχίες για την ασφάλεια και τα ζητήματα παραγωγής θα πρέπει να αντιμετωπιστούν για να ανακτηθεί η εμπιστοσύνη και να αποκατασταθεί η φήμη της εταιρείας.