Σχέδιο για την ενιαία τουριστική προβολή της Κρήτης εκπόνησε η εταιρεία Alter Vision Α. Ε., που είναι ο ειδικός σύμβουλος για το ζήτημα αυτό της Περιφέρειας Κρήτης. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρίας, Αλέξανδρο Κουρή, ο οποίος παρουσίασε πρόσφατα την πρότασή του, μετά από διαβούλευση με τις τις τέσσερις  Περιφερειακές Ενότητες, οι φορείς της Κρήτης πρέπει να αποφασίσουν πώς θέλουν να τοποθετηθεί στο μυαλό του κόσμου η Κρήτη τα επόμενα δέκα χρόνια και ανάλογα να διαμορφωθεί μια ενιαία ταυτότητα.

Ο κ. Κουρής πρότεινε στην παρουσίαση δύο σλόγκαν για την ενιαία καμπάνια της Κρήτης, που είναι: «Φιλοξενία με όλη μας την καρδιά» και «Η Κρήτη των αντιθέσεων που γίνονται αρμονικό σύνολο». Θα είναι αποτυχία, είπε, «εάν  παρουσιάσουμε την Κρήτη ως ένα ακόμα όμορφο προορισμό, εμείς ψάχνουμε το στόχο της διαφοροποίησης». Οπως προέκυψε από τη δημόσια διαβούλευση, η τουριστική προβολή θα πρέπει να αναδείξει τη γαστρονομία, τις παραδόσεις- κρητικό τρόπο ζωής, την πολιτιστική κληρονομιά –ιστορία, τα βουνά- οροπέδια, το κλίμα, τη χλωρίδα –πανίδα-γεωλογικό πλούτο, τον αγροτουρισμό- οικοτουρισμό, το θεραπευτικό τουρισμό και τις άλλες ειδικές κατηγορίες.

Για την επιτυχία του σχεδίου, όπως είπε ο κ.Κουρής, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η συγκρότηση μιας ομάδας (εταιρεία, φορέας) αποκλειστικά τεχνοκρατών, με αποδεδειγμένη εμπειρία στο marketing και τον τουρισμό και με επάρκεια στα τεχνικά αντικείμενα. «Εάν δεν συγκροτήσετε αυτή την ομάδα, αποτύχατε» ανέφερε χαρακτηριστικά προς τους συμμετέχοντες στην παρουσίαση ο κ. Κουρής, προτείνοντας την υιοθέτηση μοντέλων των Γάλλων και των Άγγλων ως προς τη συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

«Καμία περιοχή», υπογράμμισε ο κ.Κουρής, «δεν έχει την πολυτέλεια να διασπά κονδύλια σε μικρά πράγματα- δράσεις. Πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος όλα τα μικρά να μπουν σε ένα καλάθι, το οποίο θα χρηματοδοτεί κάποιες μεγάλες και εξαιρετικής ποιότητας ενέργειες δημιουργίας περιεχομένου. Μετά να αξιοποιηθούν τα μέσα νέας γενιάς marketing –και όχι τα παρωχημένα προηγούμενων δεκαετιών- όπως είναι το κοινωνικό διαδίκτυο (social media), προσέλκυση ανθρώπων που επηρεάζουν τον τουρισμό, συμμετοχή σε τηλεοπτικές εκπομπές και κινηματογραφικές παραγωγές, ακόμα και σε video games»

Από την πλευρά του ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης ανέφερε ότι δεν μπορεί να συνεχισθεί η αποσπασματική προβολή της Κρήτης. «Μόνο αν ενώσουμε τις δυνάμεις και όλοι μαζί: Τοπική Αυτοδιοίκηση, τουριστικοί φορείς και ξενοδόχοι και δώσουμε το στίγμα του ποιοτικού τουρισμού, θα έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα», είπε. Οι δράσεις της ενιαίας τουριστικής προβολής θα χρηματοδοτηθούν από κονδύλια του ΠΕΠ.

Γιάννης Παπαδόπουλος