Ριπές

– Καρδιές έκαψε το νέο δίδυμο στο ΕΟΤ. Μιλώ για το Γενικό Γραμματέα Καραχάλιο και τον αντιπρόεδρο Καπαρουνάκη. Και οι δυο έχουν κάνει «ζημιές» στο παρελθόν, αλλά όπως έμαθα η κουτσομπόλα, ο πρώτος ο γνωστός Επικοινωνιολόγος έχει μάτια μόνο για την ηθοποιό Ζέτα Δούκα, που λέγεται ότι τον έχει βάλει σε σειρά… Η Βασίλισσα Όλγα σκέφθηκε να εμπλουτίσει το ρόστερ του Οργανισμού με ωραία παιδιά μήπως και έλθει καμία τουρίστρια παραπάνω του χρόνου αφού το Greek Lover πουλάει γερά…

– Κτίριο στο Κέντρο της Αθήνας αναζητά η Όλγα όπου θα στεγαστούν όλες οι υπηρεσίες. Και όταν λέμε όλες εννοούμε όλες, δηλαδή και ο ΕΟΤ. Ήδη έχει υποβληθεί σχετικό αίτημα στην ΕΤΑΔ

– Μια και μιλώ για τη νέο υπουργό μου είπαν ότι εξελίσσεται σε χορηγό του ελληνικού τουρισμού, ενώ όπως θα διαπιστωθεί παρακάτω κατάφερε σε σύγχρονο χρονικό διάστημα να αμβλύνει και τις αντιθέσεις που προκύπτουν από τα συναρμόδια υπουργεία. Σύμφωνα με πληροφορίες πρόσφατα ανέλαβε να ηρεμήσει αρχικά και ακολούθως να βοηθήσει Κινέζα τουρίστρια που έπεσε θύμα κλοπής στην Ομόνοια. Μάλιστα κατόρθωσε να της εξασφαλίσει άμεσα και βίζα για την επιστροφή της στο Πεκίνο. Προφανώς αναμένουμε έτι περαιτέρω διείσδυση του ελληνικού τουρισμού στην Κίνα το προσεχές έτος, καθώς η νέα υπουργός δεν ήθελε ταυτόχρονα να αφήσει σκιές για την Ελλάδα, στη «χώρα του δράκου» ή αλλιώς το «Μεσαίο Βασίλειο» όπως επίσης αποκαλείται. Βέβαια αν ακολουθήσει την ίδια μεθοδολογία σε κάθε ανάλογη περίπτωση με βάση το δεδομένο ότι τα φαινόμενα κοινωνικής παθογένειας τόσο στο Κέντρο όσο και το Μετρό συνεχίζονται, θα χαλάσει ολόκληρη περιουσία.

– Στο νέο Διοικητικό Συμβούλιο παρατηρούμε την παρουσία δυο ιατρών, προϊόν της συγκυβέρνησης. Προφανώς τα συγκεκριμένα πρόσωπα θα προωθήσουν …τον ιατρικό τουρισμό.

– Με τις «ευλογίες» Σαμαρά αναμένεται εντός 2 μηνών η κατάθεση νομοσχεδίου για τον ιατρικό τουρισμό και προς τούτο φαίνεται για πρώτη φορά να υπάρχει αγαστή συνεργασία μεταξύ των συναρμόδιων υπουργείων Τουρισμού και Υγείας.

– Με εξαιρετικά καλή οικονομική πρόταση στα χρώματα της Turkish Airlines ήθελε να βάψει το Ελευθέριος Βενιζέλος η διοίκηση των τουρκικών αερογραμμών. Η απάντηση ήταν όχι αφού το Ελευθέριος Βενιζέλος θα μετατραπόταν αυτόματα σε …«καλοκαιρινό» αεροδρόμιο.

Επενδύσεις στον Τουρισμό

Εντείνει την επιχειρηματική της διείσδυση η Atlantica Hotels στην Ελλάδα. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες. ο όμιλος του Νικολή Νικολαϊδη -που κινείται συνεταιρικά με τον κολοσσό TUI- σχεδιάζει την ανέγερση 3 πολυτελών μονάδων στα Χανιά, ενώ από τη νέα χρονιά εκμισθώνει στον ίδιο νομό για πολλά έτη το πολυτελές ξενοδοχείο Kalliston του οποίου το management μέχρι σήμερα ασκεί η Grecotel. Συνολικά διαθέτει άλλα 5 ξενοδοχεία στο νομό Χανίων. Αντίστοιχη κίνηση πραγματοποίησε και στην Κέρκυρα με την απόκτηση του πρώην Ermones και σήμερα ονομαζόμενου Atlantica Grand Mediterraneo Resort and Spa.

Λόγια του αέρα

Μια νέα αεροπορική εταιρεία ιδρύεται στην Ελλάδα. Εμφανίζεται με έδρα την Νέα Αγχίαλο στο νόμο Μαγνησίας και φέρει την ονομασία Hellas Airlines. Το περίεργο όμως είναι ότι δεν έχει λάβει μέχρι στιγμής σχετική άδεια από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και σύμφωνα με πληροφορίες η ΥΠΑ δεν έχει δεχθεί προς ώρας σχετικό αίτημα. Άλλες πληροφορίες της αγοράς σημειώνουν ότι εταιρεία με την επωνυμία Hermes Airlines, της οποίας μέτοχος φέρεται να είναι πρώην ιδιοκτήτης της Venus, εξετάζει την απόκτηση μέσω leasing 2 A330 για τη διενέργεια από τη νέα χρονιά του δρομολογίου Αθήνα – Νέα Υόρκη.

Έρχεται Γάμος;

Επανέρχονται τα σενάρια για τη συγχώνευση Aegean-Olympic Air αφού οι ζημιές μεγαλώνουν. Λέγεται ότι η Κομισιόν άναψε το «πράσινο φως», το πάνω χέρι θα έχει έτσι και αλλιώς η Aegean που διαθέτει μεγάλη ρευστότητα, ενώ ακούγεται ότι η σχέση θα είναι περίπου 80-20 στο νέο σχήμα, με επικεφαλής τον Ευτύχη Βασιλάκη.

Ryanair επί θύραις

Ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα και στον τουρισμό της χώρας μας δίδει η Ryanair. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες o μεγαλύτερος χαμηλού κόστους αερομεταφορέας στον κόσμο δηλώνει ρητώς με επιστολή του σε κορυφαία κυβερνητικά στελέχη της χώρας ότι την προσεχή 4ετία μπορεί να μεταφέρει 5,4 εκατ. επιπλέον επιβάτες στα ελληνικά αεροδρόμια.

Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές η διοίκηση της Ryanair συναντήθηκε στα τέλη του περασμένου μήνα με τον υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Κωστή Χατζηδάκη και την υπουργό Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη μεταφέροντας τις προθέσεις της για έτι περαιτέρω επιχειρησιακή της διείσδυση στην Ελλάδα.

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι ο επιχειρησιακός διευθυντής της εταιρείας Michael Cawley σημειώνει σε σχετική του επιστολή προς την ελληνική πλευρά ότι ο όρος που έχει τεθεί ούτως ώστε η Ryanair να προγραμματίσει μπαράζ νέων πτήσεων και δρομολογίων προς τη χώρας μας είναι η μείωση της τάξεως του 100% στον επιβαλλόμενο φόρο της πολιτείας για τη διευκόλυνση της εν λόγω ανάπτυξης. Όπως επισημαίνει η ελληνική πολιτεία κατανοεί απόλυτα τη σημασία του τουρισμού, καθώς και τη δυνατότητά του να συνεισφέρει τα μέγιστα στην αναβίωση της οικονομίας της Ελλάδας. Ο επιχειρησιακός διευθυντής του εν λόγω Low Cost Carrier δηλώνει ταυτόχρονα «απελπισμένος» μετά τη συνάντησή του με τη διοίκηση του Αεροδρομίου Αθηνών.

«Παρά τη συνεχή μείωση της επιβατικής κίνησης που προκαλείται από το υψηλό κόστος του αεροδρομίου, η διοίκηση έχει χάσει τον πραγματικό λόγο για τη μείωση αυτή και κατηγορεί εξ ολοκλήρου την οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα. Σύμφωνα με την εμπειρία μας, θα υπήρχε ουσιαστικά αύξηση της ζήτησης διεθνώς για ταξίδια στην Ελλάδα, εάν το κόστος της πρόσβασης άγγιζε τα ανταγωνιστικά διεθνώς επίπεδα. Ωστόσο, η διαχείριση του αεροδρομίου επιδιώκει να προστατεύσει τα έσοδά της τοποθετώντας τα σε μη ρεαλιστικά επίπεδα και σίγουρα σε επίπεδα που θα αναστείλουν πλήρως οποιαδήποτε ανάπτυξη» υπογραμμίζει στην ενημερωτική του επιστολή ο κ. Cawley και προσθέτει : «Τους έχουμε παροτρύνει να θεσπίσουν εκπτώσεις για unserved διαδρομές και εμείς ειλικρινά ελπίζουμε ότι θα ανταποκριθούν στις τρομερές ανάγκες του κλάδου του τουρισμού στην Ελλάδα. Η άφιξη των επιπλέον επιβατών στην Ελλάδα δεν θα έχει ως αποτέλεσμα επιπλέον κόστος για το Αεροδρόμιο της Αθήνας».