Πατάει γκάζι η «Βασίλισσα Όλγα» μέχρι τα τέλη του μηνός. Μαθαίνω ότι περνά σε φουλ επίθεση επιχειρώντας να παρουσιάσει το νέο Οργανόγραμμα του ΕΟΤ και να προχωρήσει νομοθετικό έργο, όπως για παράδειγμα το χωροταξικό. Ταυτόχρονα ο σμπίρος μου είπε ότι ετοιμάζει ταξίδι αστραπή στα μέσα του μήνα σε μεγάλη ευρωπαϊκή αγορά για την Ελλάδα, κλείνοντας έτσι ένα πλήρη κύκλο ταξιδιών με σκοπό την αναθέρμανση της και την αναστροφή του κλίματος.

– Βέβαια η υπουργός Τουρισμού -που όπως διαπίστωσα «γράφει» πολύ καλά στα ξένα media και στην εν λόγω χώρα έχει κλείσει μπαράζ συνεντεύξεων- ίσως να μην ξέρει ότι το site του ΕΟΤ είναι μόνο στην αγγλική και καλό θα είναι να μην το δείξει στην εκεί ομόλογο της. Ακόμη και στη γείτονα Ιταλία (την αναφέρω ως χώρα που οι κάτοικοι της δύσκολα ομιλούν άλλη γλώσσα πλην της ιταλικής) το site τους είναι σε 4 γλώσσες. Εύγε στους φωστήρες του Γερουλάνου και του Οργανισμού.

– Το αφιερώνω στους χρυσαυγίτες και τους αριστερούς τραμπούκους : «Ο πιο σίγουρος τρόπος να διαφθείρεις ένα νέο είναι να τον διδάξεις να εκτιμά περισσότερο αυτούς που σκέφτονται σαν κι αυτόν από αυτούς που σκέφτονται διαφορετικά». Τάδε έφη όχι ο Ζαρατούστρας αλλά ο συγγραφέας του φερώνυμου έργου Friedrich Nietzshe

– Μια και προηγουμένως αναφερόμουν στην Όλγα Κεφαλογιάννη έμαθα ότι είναι ικανοποιημένη με το θέμα της Qatar και την πτήση προς τη Νέα Υόρκη εξέλιξη που μου είπαν ότι την είχε «σπρώξει» και η ίδια μαζί με τον Γενικό Διευθυντή του Αεροδρομίου Γιάννη Παράσχη.

– Φρένο λοιπόν στην επέκταση της Turkish Airlines στην ευρύτερη περιοχή επιχειρεί να βάλει η Qatar Airways ανακοινώνοντας τις προθέσεις της να καταστήσει το αεροδρόμιο της Αθήνας hub των Βαλκανίων και της ευρύτερης περιοχής για πτήσεις προς την Βόρεια Αμερική. Όπως ανακοινώθηκε μέσα στο καλοκαίρι 2013 η αεροπορική εταιρεία του Qatar θα ξεκινήσει τις απευθείας πτήσεις Αθήνα – Νέα Υόρκη που θα εκτελούνται σε μόνιμη βάση, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Τα δρομολόγια θα είναι καθημερινά, θα ξεκινήσουν μεταξύ Ιουνίου και Αυγούστου και θα εκτελούνται, είτε με Boeing 787, είτε με Airbus A380.

– Καιρός λοιπόν να κοιτάξει το υπουργείο και το γραφείο στην Βόρειο Αμερική που παραπαίει.

– Τώρα θα μου πείτε η Βόρειος Αμερική μας μάρανε όπου χρόνια βαράμε μύγες. Εδώ όλα τα γραφεία εξωτερικού κινδυνεύουν να γίνουν μπάχαλο, αφού λήγουν οι αποσπάσεις των διευθυντών και ο Οργανισμός δεν έχει βγάλει ούτε καν προκήρυξη. Ας το δούμε σύντομα κύριοι σε ΕΟΤ και υπουργείο να μην επαναληφθούν φαινόμενα Λονδίνου …

– Κάτι κινείται αύριο με το Μακεδονία Παλλάς αφού συνεδριάζει το Δ.Σ. του ΙΚΑ. Το ενδιαφέρον όπως μου είπαν είναι ανύπαρκτο.

-Την εταιρεία μελετών Mackenzie μαθαίνω ότι θα χρησιμοποιήσει ο δραστήριος πρόεδρος του ΣΕΤΕ Ανδρέας Ανδρεάδης να συντάξει το επιχειρησιακό σχέδιο της νεόδμητης εταιρείας marketing.

– Ο Τουρκικός Οργανισμός Τουρισμού μου είπαν ότι θα ανοίξει γραφείο στην Αθήνα. Είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα…

-Πάνω από 42.000 Έλληνες έμαθα ότι επισκέφθηκαν το 2012 τα resort ξενοδοχεία της Grecotel, ενώ η εταιρεία λέγεται ότι ανέλαβε τη διαχείριση νέου ξενοδοχείου στην Κρήτη, σχεδιάζοντας τη λειτουργία νέου οικογενειακού ξενοδοχείου τη σαιζόν του 2014 στην Γερακινή Χαλκιδικής. Σύμφωνα μάλιστα με την πρόσφατη μελέτη της ICAP (Οκτ. 2012) για τα ξενοδοχεία στην Ελλάδα, ο Ομιλος Ν. Δασκαλαντωνάκη κατέχει την ηγετική θέση της ξενοδοχειακής αγοράς με μερίδιο 4,6% (σε αξία) για τα ξενοδοχεία Lux, A και B κατηγορίας.

H SAS διευρύνει την παρουσία της στην Ελλάδα

Δυναμική διείσδυση στην Ελλάδα επιχειρεί, σύμφωνα με πληροφορίες, η SAS από το 2013 διευρύνοντας την παρουσία της σε διάφορους προορισμούς της χώρας μας ανακαλύπτοντας ταυτόχρονα και νέους. Η σκανδιναβική εταιρεία ενώνει από το προσεχές έτος και για τους καλοκαιρινούς μήνες τη Θεσσαλονίκη με τη Στοκχόλμη και την Κοπεγχάγη με 4 δρομολόγια εβδομαδιαίως, ενώ ξεκινά δρομολόγια και για Σαντορίνη. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές το 2013 αυξάνονται και οι συχνότητες των δρομολογίων της σκανδιναβικής εταιρείας από και προς το Ελευθέριος Βενιζέλος προς τη Στοκχόλμη, όπου από 1 δρομολόγιο την εβδομάδα η πτήση μετατρέπεται σε καθημερινή, ενώ θα γίνονται και 3 πτήσεις την εβδομάδα προς Όσλο. Προς ώρας άγνωστο είναι αν θα αυξηθούν οι πτήσεις προς την Κοπεγχάγη και το Ελσίνκι από το αεροδρόμιο της Αθήνας όπου η εταιρεία πετά 2 και 3 φορές αντίστοιχα. Ενδεικτικό της σπουδής που δείχνει ο σκανδιναβικός αερομεταφορέας προς την Ελλάδα είναι το γεγονός ότι η χώρα μας συγκεντρώνει περίπου το 1/4 περίπου των νέων δρομολογίων που θα ξεκινήσει συνολικά από την νέα χρονιά η SAS. Τουριστικός παράγοντας της Σουηδίας μιλώντας στο tourismtoday.gr επισημαίνει ότι η πλειονότης των σκανδιναβών έχει ως στόχο τις αγορές της Χαλκιδικής και -κυρίως- των νησιών του Αιγαίου, αφού βλέπουν τις τιμές των ξενοδοχείων εξόχως ελκυστικές, ενώ όπως επισημαίνει θα μπορούσε να υπήρχε μεγαλύτερη άνοδος στις συχνότητες των πτήσεων, αν οι Σκανδιναβοί Tour Operators γνώριζαν τα δρομολόγια των ακτοπλοϊκών εταιρειών για το προσεχές καλοκαίρι.

Επανήλθαν οι εκδρομές των 10 ευρώ

Σε επαναπροσδιορισμό των δραστηριοτήτων τους προχωρούν τα μεγάλα τουριστικά γραφεία της χώρας, εισάγοντας το incoming σε μια από τις κύριες μορφές δραστηριότητας τους. Παράλληλα οι μεγάλοι «παίκτες» ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων, ελέω κρίσης, επανέφεραν τις εκδρομές της μιας ημέρας δαπάνης 10 ευρώ που ήδη παρουσιάζει υψηλή ζήτηση, αφού ο κόσμος επιζητά το ταξίδι ως μέσο διεξόδου απέναντι στα προβλήματα της κρίσης. Ταυτόχρονα παρατηρείται το φαινόμενο της διεύρυνσης των ταξιδιών προς Τουρκία, απόρροια της επίδρασης που ασκούν τα τουρκικά σήριαλ στον Έλληνα καταναλωτή.

Την ίδια ώρα ο κορυφαίος τουριστικός όμιλος σε στόλο ιδιόκτητων πούλμαν στην Ελλάδα εξάγει τα τουριστικά λεωφορεία του ανά την Ευρώπη επιδιώκοντας σταθεροποίηση των οικονομικών του αποτελεσμάτων. Όπως επισημαίνει στο tourismtoday.gr ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης Μιχάλης Ζορπίδης επικεφαλής του φερώνυμου τουριστικού Ομίλου, στο χαρτοφυλάκιο του οποίου ανήκουν 120 πούλμαν, η εταιρεία του το 2012 εκμίσθωσε 10 πούλμαν στη Σουηδία και 20 ακόμη ανά την Ευρώπη σε προγράμματα με Κινέζους τουρίστες. Ακόμη περισσότερα από 30 πούλμαν ο Τουριστικός Οργανισμός Ζορπίδης απέστειλε και στα ελληνικά νησιά. Ειδικά για τη Σουηδία αναφέρει “Έχουμε από τα φθηνότερα κοστολόγια στην Ευρώπη μαζί με τη Λιθουανία, γι΄ αυτό οι τιμές ενοικίασης των πούλμαν μας είναι ελκυστικές». Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου απομειώθηκε κατά 7 εκατ. ευρώ φέτος (από 37 εκατ. ευρώ στα 30 εκατ. ευρώ), εξ αιτίας της συρρίκνωσης του outgoing, ποσό που όπως τονίζει θα καλυφθεί τη νέα χρονιά από τον εμπλουτισμό των δραστηριοτήτων της εταιρείας του στο κομμάτι των εκδρομών αλλά και στην ίδρυση γραφείου στην Κων/πολη δεδομένης της υψηλής ζήτησης που παρατηρείται για ταξίδια στη γείτονα. Ο κ. Ζορπίδης σημειώνει ότι το γραφείο της Τουρκίας θα φέρνει επισκέπτες και προς την Ελλάδα αφού υπάρχει έντονο ενδιαφέρον δεκάδων χιλιάδων Τούρκων να επισκεφθούν τη χώρα μας. Στον τομέα του outgoing ήδη η εταιρεία του -που μεταξύ άλλων διαθέτει 10 υποκαταστήματα- έχει «ανοίξει» τις αγορές της Πολωνίας και της Σερβίας και της εβραϊκής κοινότητας στη Γαλλία. Τέλος αναφερόμενος στις αλλαγές της τάσης της αγοράς υποστηρίζει «Την τελευταία περίοδο 2012 παρατηρείται μεταστροφή στις ανάγκες του Έλληνα ταξιδιώτη. Κυνηγάνε τις φθηνές οδικές προσφορές. Έχουμε ημερήσιες εκδρομές των 10 ευρώ μέχρι των 1.000 ευρώ. Έχει επανέλθει η μονοήμερη εκδρομή. Επανήλθαν τα φθηνά εκδρομικά πακέτα. Η Θεσσαλονίκη είναι κοντά στην Κωνσταντινούπολη, στη Βουλγαρία, στην Οχρίδα».