Δεν θέλει πλέον tantra αφού βρήκε άνδρα και μάλιστα για τα καλά…
Πολύ φούντα κυκλοφορεί τελευταία στον ΕΟΤ. Λιγότερο δεν βλάπτει αφού μπορεί να κατηγορηθείτε και για εμπορία. Όσο διεισδύετε (δεν ξέρω γιατί μου αρέσει αυτή η λέξη !) τόσο η παρέμβαση σας προσιδιάζει με εξωσχολική παρέμβαση ή μάλλον παρενόχληση. Λίγο Coffee Shop δεν βλάπτει…
Σύντομα τα σπουδαία για το Οργανόγραμμα το οποίο οδηγεί σε συρρικνωμένο Οργανισμό με καλύτερη διείσδυση σε ξένες αγορές. Το ερώτημα που τίθεται είναι αν με λιγότερο προϋπολογισμό μπορεί να λειτουργήσει το «μαγαζί». Αλήθεια πως θα τελεσφορήσει η προκήρυξη του ΕΟΤ για 28 άτομα που λήγει στις 17 Δεκεμβρίου που θα στελεχώσουν το Fast Track όταν η εν λόγω Διεύθυνση οδεύει προς υπουργείο;
Ηρέμησαν τα πνεύματα προς ώρας. Αλλά όπου δεν υπάρχουν αντιπλημμυρικά έργα ο χείμαρρος είναι εύκολο να δημιουργηθεί. Και τότε ίσως θα τους πάρει όλους μαζί.
Αληθεύει ότι η Ελένη Μελιτά αναλαμβάνει προϊσταμένη στη Διεύθυνση Διαφήμισης;
Για τα Χριστούγεννα μαθαίνω δρομολογεί την κατάθεση πολυνομοσχεδίου για τον Τουρισμό η «Βασίλισσα Όλγα»
Λάκισε οριστικά το Hilton από το Συνεδριακό της Αθήνας όπου τα νήματα τα κινεί ο Όμιλος Βασιλάκη με τη σύμφωνη γνώμη Λασκαρίδη, Ιωάννου και Χανδρή. Ως γνωστόν ο διαγωνισμός τελεί «εν υπνώσει» αφού γίνεται εύκολα διακριτό ότι το έργο δεν βγάζει τα λεφτά του και το ΣΔΙΤ δεν έχει προοπτική.
Μαθαίνω ότι οι ενδιαφερόμενοι «παίκτες», δηλαδή η εξής μια κοινοπραξία, δεν πρόκειται να βάλουν πάνω από 25 εκατ. ευρώ και το έργο κοστίζει περί τα 55 εκατ. ευρώ. Άρα πρέπει να εξασφαλισθεί ενίσχυση από το ΕΣΠΑ, ενώ αναζητούνται παράλληλες δραστηριότητες. Ακόμη πρέπει να καθαρίσει το οικόπεδο και να ολοκληρωθούν οι δρόμοι. Επίσης ο σμπίρος μου, είπε ότι έχει επιλεγεί για το management της μονάδας κορυφαία ομάδα από το Μπέρμπιγχαμ.
To είπε ο Γούντυ Άλλεν και το αφιερώνω σε κυβέρνηση και αντιπολίτευση τα τελευταία έτη οι οποίες τραβούν διαφορετικούς δρόμους : «Είμαι πολύ καλός εραστής γιατί εξασκούμαι μόνος μου»
Να σοβαρευτώ λίγο αφού όλοι διαπιστώνουν ότι κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ περνούν το πιο κρίσιμο σταυροδρόμι στην πορεία των αποκρατικοποιήσεων το προσεχές τρίμηνο. Όπως αναφέρουν γνώστες της αγοράς το διάστημα μέχρι τον Μάρτιο αποτελεί την πλέον καθοριστική περίοδο για το αν θα πετύχουν 15 διαγωνισμοί που έχουν προγραμματισθεί από το Ταμείο αφού θα διαφανεί αν και κατά πόσον η χώρα παραμένει distressed προορισμός και οι επενδυτές βλέπουν με σοβαρό μάτι την έλευση τους στην Ελλάδα. Προβληματισμός από τους τροϊκανούς φαίνεται να επικρατεί για την ταχύτητα υλοποίησης διαγωνισμών στο Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου δεδομένου ότι όλοι οι διαγωνισμοί πλέον θα περνούν το κατώφλι του ελληνικού κοινοβουλίου, ούτως ώστε η αρμόδια επιτροπή της Βουλής να εκφράσει τη γνώμη της, διαδικασία που μπορεί να θέσει εκτός χρόνου -βάσει μνημονίου- τους διαγωνισμούς.
Παράλληλα θεωρούν απόλυτα σωστό το γεγονός ότι όλες οι «παραχωρήσεις» να περνούν από τη Βουλή ούτως ώστε να ενισχύεται το κύρος των συμβάσεων. Στο πλαίσιο αυτό η πρώτη καθυστέρηση στους διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ αφορά, σύμφωνα με πληροφορίες, την πρόσκληση ενδιαφέροντος της ΕΥΑΘ ο οποία δεν θα γίνει εντός του Δεκεμβρίου όπως είχε προβλεφθεί.
Σε καλύτερη πορεία οδεύει το ζήτημα των ακινήτων και προς τούτο το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου προκειμένου να καταφέρει να διαβεί το «Ρουβίκωνα» του προσεχούς τριμήνου με επιτυχίες, «ρίχνει» στο παιχνίδι περιουσιακά στοιχεία που μπορούν να προσδώσουν υπεραξία στη διαδικασία των διαγωνισμών. Ειδικότερα μέχρι το λυκαυγές του νέου έτους πρόκειται να «βγει στον αέρα» ο διαγωνισμός Sale and Lease Back για 28 ακίνητα του δημοσίου, ενώ την ίδια περίοδο προκηρύσσεται ο πλειοδοτικός διαγωνισμός της Εθνικής Τραπέζης για τον Αστέρα της Βουλιαγμένης.
Αστέρας
Ειδικά για τον Αστέρα της Βουλιαγμένης όπως έγραψε η εφημερίδα Επενδυτής το περασμένο Σάββατο επετεύχθη «ιερή συμμαχία» μεταξύ πολιτείας και εκκλησίας και έτσι μαζί με τον Αστέρα πωλούνται και τα 80 στρέμματα της εκκλησίας στο Καβούρι. Πρόκειται για διαδικασία που προσιδιάζει ως μεθοδολογία με το διαγωνισμό ΔΕΠΑ/ΔΕΣΦΑ. Στόχος της πολιτείας είναι να βοηθηθεί η Εκκλησία της Ελλάδος στην κατεύθυνση καλύτερης δυνατής εκμετάλλευσης του οικοπέδου της. Έτσι ο ενδιαφερόμενος οφείλει να καταθέσει προσφορά και για τα δυο ακίνητα φιλέτα. Επισημαίνεται ότι στα 100 στρ. του ακινήτου του Αστέρα που ανήκει στο δημόσιο (ξενοδοχείο Αφροδίτη) έχει πραγματοποιηθεί ΕΣΧΑΔΑ (Ειδικό Χωροταξικό) με αποτέλεσμα στο σημείο εκείνο να μπορούν να ανεγερθούν hi end τουριστικές κατοικίες, ενώ συνολικά στην υπόλοιπη έκταση της Εθνικής Τραπέζης δύναται το 30% της υφιστάμενης υποδομής να γίνει επίσης τουριστικές κατοικίες.
Έως τα τέλη Δεκεμβρίου βγαίνουν τα τεύχη προκήρυξης για την τελική φάση του διαγωνισμού για το Ελληνικό όπου θα κατατεθούν δεσμευτικές προσφορές. Σε αυτή τη φάση θα ολοκληρωθούν τα σχήματα και οι πιθανές συμμαχίες. Επίσης στις 28 Δεκεμβρίου «κληρώνει» για την Κασσιόπη, όπου ο υποψήφιος ανάδοχος πρέπει να καταθέσει δεσμευτική προσφορά. Αν η προσφορά δεν κριθεί ικανοποιητική από τον ανεξάρτητο εκτιμητή τότε θα ζητηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ αύξηση της προσφοράς από τον ιδιώτη αμερικανο-εβραίος NCH. Ακολούθως τον Απρίλιο τοποθετείται η επόμενη φάση για την έκταση της Αφάντου όπου τοποθετείται η περίοδος των δεσμευτικών προσφορών.
Λιμάνια
Μέχρι το Φεβρουάριο βγαίνει στο προσκήνιο ο διαγωνισμός του πρώτου Cluster μαρινών-λιμανιών από τα 24 που έχουν μέχρι στιγμής παραχωρηθεί στο ΤΑΙΠΕΔ. Πρόκειται για τη μαρίνα Αλίμου (1.100 θέσεων ελλιμενισμού) μαζί με τη χερσαία ζώνη της και τα λιμάνια-μαρίνες Ύδρας, Πόρου και Επιδαύρου. Ανασταλτικός παράγοντας στην πλήρη αξιοποίηση των λιμανιών κατά τους συμβούλους του Ταμείου είναι το γεγονός ότι από τα 115 λιμάνια που υπάρχουν στη χώρα μόνο τα 50 είναι χωροθετημένα. Στα τέλη του ίδιου μήνα πρόκειται να βγει και το δεύτερο cluster με περιφερειακά λιμάνια, ενώ όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές το ΤΑΙΠΕΔ φέρεται να βοηθά την κυβέρνηση στο συνολικό στρατηγικό σχεδιασμό ανάπτυξης και εκμετάλλευσης των λιμανιών.
Προχωρά η Αταλάντη
Δημοσιεύεται την προσεχή εβδομάδα σε ΦΕΚ το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Αταλάντης, εξέλιξη που δίδει σημαντική ώθηση στην ανάπτυξη του project Αtalanti Hills το οποίο σε πλήρη ανάπτυξη εκτιμάται ότι θα ανέλθει στο ποσό των 2 δις ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες ακολουθεί η έγκριση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, έπεται η οριοθέτηση και έγκριση Περιοχής Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης με Προεδρικό Διάταγμα και τέλος ακολουθεί η έγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Η επένδυση είχε «ταλαιπωρηθεί» τα τελευταία 6 έτη και ακούγεται ότι ήδη έχουν δαπανηθεί 22 εκατ. ευρώ.
3 αεροσκάφη αποκτά η Astra Airlines το 2013
Στα 35 εκατ. ευρώ αναμένεται να ανέλθει ο κύκλος εργασιών της Astra Airlines το 2012 σημειώνοντας άνοδο ύψους 17% σε σχέση με το 2011. Όπως επισημαίνει στο tourismtoday.gr ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Γιάννης Ζλατάνης, τα 12 εκατ. εξ αυτών προέρχονται από τις άγονες γραμμές και το υπόλοιπο ποσό επιμερίζεται στα έσοδα των πτήσεων τσάρτερ, καθώς και τις προγραμματισμένες πτήσεις εσωτερικού του καλοκαιριού οι οποίες γίνονται από τη Θεσσαλονίκη. Σημαντικό μερίδιο στις πτήσεις τσάρτερ της εταιρείας κατέχουν Ρώσοι και Ουκρανοί Tour Operators οι οποίοι επιλέγουν να εκτελούν τα δρομολόγια τους με το συγκεκριμένο αερομεταφορέα δεδομένης της έλξης της Χαλκιδικής για τη συγκεκριμένη αγορά. Υπογραμμίζεται ότι η Astra Airlines διαθέτει 2 ιδιόκτητα jet τύπου Avro 112 θέσεων και μέσω dry lease 1 A320 170 θέσεων (8 business). Το 2013 η εταιρεία προσανατολίζεται σύμφωνα με τον κ. Ζλατάνη να εκμισθώσει μέσω της μεθόδου wet lease 2 επιπλέον Α320 και ένα ακόμη Avro (Jumbolino) δεδομένης της έτι περεταίρω διείσδυσης της ρωσικής και ουκρανικής αγοράς στην Ελλάδα. Σημειώνεται ότι εδώ και ένα μήνα περίπου η εταιρεία διαθέτει ως βάση ένα jumbolino στο Ελευθέριος Βενιζέλος για τη διενέργεια πτήσεων τσάρτερ, αλλά και την κάλυψη του δρομολογίου της άγονης γραμμής Αθήνα-Σητεία. Επισημαίνεται δε ότι η εταιρεία πραγματοποιεί 4 άγονες γραμμές με βάση τη Θεσσαλονίκη (Χίο, Σάμο, Καλαμάτα και Κέρκυρα). Τέλος για την προσεχή θερινή σαιζόν η Astra Airlines προς ώρας έχει σχεδιάσει να εκτελεί από τη συμπρωτεύουσα 2 νέες πτήσεις για Ρόδο και Κήθυρα, ενώ θα επαναφέρει τα δρομολόγια προς Χανιά, Μύκονο, Σαντορίνη, Ζάκυνθο και Κάρπαθο.