Σύνταξη: tourismtoday.gr

Το αεροδρόμιο Schiphol στο Άμστερνταμ, θα σταματήσει τις νυχτερινές πτήσεις -ακόμα και σε ιδιωτικά τζετ- έως το τέλος του 2025.
Στόχος είναι να μειώσει την ηχορύπανση. Συγκεκριμένα κανένα αεροσκάφος δεν θα επιτρέπεται να:

  • Απογειώνεται από τις 12 τα μεσάνυχτα έως τις 6 πρωί.
  • Προσγειώνεται από τις 12 τα μεσάνυχτα έως τις 5 πρωί.

Αυτό σημαίνει 10.000 λιγότερες νυχτερινές πτήσεις ετησίως στον κόμβο του Άμστερνταμ, και χιλιάδες χαμένες θέσεις εργασίας, όπως δήλωσε το συνδικάτο De Unie.

Οι κάτοικοι γύρω από το αεροδρόμιο και η περιβαλλοντική οργάνωση Greenpeace είναι ικανοποιημένοι με την απόφαση.

KLM: «Ναι μεν, αλλά…»

KLM και Transavia που αποτελούν την καρδιά των ολλανδικών αερομεταφορών, θα πληγούν σκληρά από το νυχτερινό κλείσιμο.
Η KLM, αιφνιδιάστηκε από την ανακοίνωση του Schiphol, όπως αναφέρει σε ανακοίνωση της, επισημαίνοντας ότι θεωρεί το μέτρο σημαντικό.

Η ολλανδική αεροπορική εταιρεία εκφράζει την έκπληξη της που το Schiphol εξήγγειλε το μέτρο χωρίς να το συζητήσει με τον υπόλοιπο τομέα των αερομεταφορών.

«Ως τομέας, θα προτιμούσαμε να καταλήξουμε από κοινού σε περαιτέρω μέτρα για τη μείωση των εκπομπών CO2 και της ηχορύπανσης», αναφέρει στην ανακοίνωση της η KLM.
Όπως υπογραμμίζει μόνο μια κοινή προσέγγιση θα οδηγήσει σε έναν αεροπορικό τομέα που θα βρίσκεται σε ισορροπία με το περιβάλλον και το κλίμα.

Η KLM μαζί με τις άλλες αεροπορικές εταιρείες που εδρεύουν στο Schiphol, την συνεργάτιδα της Delta Air Lines και οργανώσεις του αεροπορικού κλάδου πρότεινε να υποβάλει ένα σχετικό σχέδιο στο Υπουργείο Υποδομών και Διαχείρισης Υδάτων το αργότερο μέχρι τα μέσα Ιουνίου.

Χαμένες χιλιάδες θέσεις εργασίας

Τα σχέδια του Schiphol θα κοστίσουν «χιλιάδες θέσεις εργασίας υψηλής ποιότητας, δήλωσε ο Reinier Castelein, πρόεδρος του συνδικάτου De Unie.
Η διοίκηση του Schiphol επιλέγει μονομερώς την περαιτέρω κατεδάφιση του τομέα».

Σύμφωνα με τον Reinier Castelein, η μείωση της όχλησης θα μπορούσε να συνδυαστεί με τη συρρίκνωση σε αερομεταφορείς χαμηλού κόστους όπως η Ryanair και η easyJet.
Αλλά η νομοθεσία της Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) καθιστά κάτι τέτοιο αδύνατο. Όπως θα μειωθεί η όχληση λόγω αυτής της απόφασης, το ίδιο θα συμβεί και με την κερδοφορία και συνεπώς με τη συμβολή στην οικονομία».

Τι λέει το Royal Schiphol Group

Από την πλευρά του ο Ruud Sondag, διευθύνων σύμβουλος του Royal Schiphol Group χαρακτήρισε τα μέτρα ως μονόδρομο. Όπως είπε «σκεφτήκαμε την ανάπτυξη αλλά πολύ λίγο τις επιπτώσεις της για πολύ καιρό.

Αντιλαμβάνομαι ότι οι επιλογές μας μπορεί να έχουν σημαντικές επιπτώσεις στον κλάδο των αερομεταφορών, αλλά είναι αναγκαίες. Αυτό δείχνει ότι το εννοούμε σοβαρά.

Είναι ο μόνος τρόπος, βασισμένος σε συγκεκριμένα μέτρα, για να ανακτήσουμε την εμπιστοσύνη των εργαζομένων, των επιβατών, των γειτόνων, της πολιτικής και της κοινωνίας».

Greenpeace: «Το λιγότερο που μπορεί να γίνει»

Η περιβαλλοντική οργάνωση Greenpeace είναι ικανοποιημένη με τα σχέδια. «Επιτέλους ο διακόπτης φαίνεται να έχει γυρίσει στο Schiphol, δήλωσε ο ειδικός της οργάνωσης σε θέματα αεροπορίας Maarten de Zeeuw.

Η αεροπορία έχει ξεφύγει εντελώς από το καβούκι της και ξεπερνά κατά πολύ τα όρια των ντόπιων, της φύσης και του κλίματος. Το να σταματήσουν οι νυχτερινές πτήσεις είναι το λιγότερο που μπορεί να γίνει».

Οι αντιδράσεις βουλευτών

Ο βουλευτής του VVD Daniel Koerhuis χαρακτήρισε το σχέδιο «μονομερή απόφαση». Ανησυχεί για τις συνέπειες για τις τακτικές πτήσεις της KLM και τις αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές.

Ο Raoul Boucke του εταίρου συνασπισμού D66 είναι αισιόδοξος για τις αλλαγές.
«Το Schiphol βλέπει το φως, ανέφερε στο Twitter. Τώρα, ακόμα λιγότερη ενόχληση».

Η βουλευτής του GroenLinks Suzanne Kroger θεωρεί την απόφαση ως απόδειξη ότι το Schiphol συνειδητοποιεί ότι «η αύξηση δεν είναι πάντα η επιλογή». Η ίδια αγωνίστηκε γι’ αυτό για πολύ καιρό μαζί με πολλούς κατοίκους και περιβαλλοντικές οργανώσεις.