Σύνταξη: tourismtoday.gr

Ο ταξιδιωτικός γίγαντας Booking.com φαίνεται να χάνει την εξουσία μεσοπρόθεσμα. Από τη σκοπιά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η εταιρεία εκπληρώνει το ρόλο της “πλατφόρμας θυρωρού”, όπως ορίζεται από τον νόμο για τις ψηφιακές αγορές (DMA).

Αυτό σημαίνει ότι κατά τους επόμενους έξι μήνες, η ξενοδοχειακή πύλη πρέπει να εφαρμόσει όλες τις προσφορές και τις απαγορεύσεις ενός gatekeeper.

Ωστόσο, η Booking.com εκπλήρωσε τώρα μία απαίτηση, η οποία εκκρεμούσε ακόμη από την τελική απόφαση της Κομισιόν.
Αποχαιρετά τη λεγόμενη ρήτρα καλύτερης τιμής σε όλη την Ευρώπη από την 1η Ιουλίου. Αυτή βασιζόταν στην απαίτηση από τους συνεργάτες των ξενοδοχείων να της παρέχουν τις καλύτερες τιμές.

Επιπλέον, θα μοιράζεται στο μέλλον περισσότερα δεδομένα που λαμβάνονται μέσω διαφημίσεων με τους ξενοδόχους.

Η δυναμική της Booking.com στην αγορά

Το υπόβαθρο της πίεσης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι η συνεχιζόμενη κριτική για την τεράστια δυναμική της Booking.com στην αγορά.

Οι Ευρωπαίοι ξενοδόχοι έρχονται εδώ και χρόνια αντιμέτωποι με “πάρα πολλές” αθέμιτες επιχειρηματικές πρακτικές και διαταραχές από την ταξιδιωτική πύλη, σύμφωνα με τους φορείς.

Η Γερμανική Ένωση Ξενοδοχείων (IHA), μεταξύ άλλων, έχει δηλώσει ότι η συμπεριφορά της Booking έχει “τεράστιο” αντίκτυπο στις επιδόσεις πολλών ξενοδοχείων.

Η κατάργηση της ρήτρας καλύτερης τιμής, την οποία η Booking.com περιγράφει ως “ισοτιμία τιμών” και ως σημαντικό πλεονέκτημα για τους πελάτες, ικανοποιεί ένα από τα σημαντικότερα αιτήματα των ξενοδόχων.
Ωστόσο, για τα τουριστικά πρακτορεία, η κατάργηση έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.

Από τη μία πλευρά, αισθάνονται επίσης την αυξανόμενη δύναμη της διαδικτυακής πύλης. Ταυτόχρονα, ορισμένα, ταξιδιωτικά γραφεία poy συνεργάζονται στενά μαζί της χουν επωφεληθεί από την εγγύηση καλύτερης τιμής του παρόχου μέχρι σήμερα.

Όλο και περισσότερα “συνδεδεμένα ταξίδια”

Οι πτήσεις είναι ο πιο συχνός τύπος προϊόντος μετά τα ξενοδοχεία. Στόχος της Booking.com είναι τα διάφορα ταξιδιωτικά προϊόντα να “συνδυάζονται άψογα” στο μέλλον, λέει ο Glenn Fogel, διευθύνων σύμβουλος της Booking Holdings.

Για να επιτευχθεί αυτό, ωστόσο, υπάρχουν “πολλά ακόμη να γίνουν”, η τρέχουσα τεχνολογία είναι “ακόμη πολύ περίπλοκη και κοστίζει νεύρα”, παραδέχεται.
Ο προσφάτως εισαχθείς σχεδιαστής ταξιδιού με τεχνητή νοημοσύνη είναι ένα βήμα προς τα εμπρός. “Και θα ακολουθήσουν πολλά ακόμη”, ανακοινώνει ο επικεφαλής.

Ένα πρόσφατο πλήγμα για την Booking Holdings ήταν η απαγόρευση της Κομισιόν να αναλάβει τον πράκτορα πτήσεων Etraveli.
Η εταιρεία προσέφυγε νομικά κατά της απόφασης και εξακολουθεί να θέλει να προχωρήσει στην εξαγορά, καθώς αυτό θα “βοηθούσε στην ταχύτερη και καλύτερη ανάπτυξη του Connected Trip”, σύμφωνα με τον Glenn Fogel.