Σύνταξη: tourismtoday.gr

Το 2022, ο όρος influencers (επηρεαστές) είναι πλέον ξεπερασμένος, σύμφωνα με τους γκουρού των social media. Και προτείνουν ότι ο όρος θα πρέπει να είναι απλώς δημιουργός περιεχομένου, ανοίγοντας μια ευκαιρία για περισσότερη ποικιλομορφία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την στρατηγική μάρκετινγκ επιρροής.

Το TikTok το έχει κάνει αυτό δυνατό με την περιεκτική του προσέγγιση, ενώ το Instagram  είναι πολύ συγκεκριμένο όσον αφορά στους επηρεαστές του.
Τα βαριά φίλτρα, η υψηλής ποιότητας φωτογραφία και τα επεξεργασμένα σώματα προωθούν μια λανθασμένη εικόνα του πώς πρέπει να φαίνονται οι influencers.

Όπως επισημαίνει ο Τζορτζ Γκόσλαντ παραγωγός και δημιουργός μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην favoured «είναι σημαντικό για τις εταιρείες μάρκετινγκ να κατανοήσουν τη διαφορά μεταξύ αυτών των μέσων και να μπορούν να προσαρμοστούν.
Αν και με το Instagram να προσπαθεί καθημερινά να μοιάσει περισσότερο με το TikTok, ίσως αυτή η γραμμή γίνεται λιγότερο διχαστική.»

Η άνοδος των vloggers του YouTube

Μεταξύ των ετών 2016 και 2020, είδαμε την πτώση του Vine (υπηρεσία για βίντεο διάρκειας έξι δευτερολέπτων που μοιράζονται οι χρήστες) , αλλά και την άνοδο των vloggers του YouTube.

Το 2020 έφτασε με μια πανδημία, αναγκάζοντας μας όλους να μπούμε στα σπίτια μας χωρίς προσωπική αλληλεπίδραση.
Η πλειοψηφία κατευθύνθηκε σε κοινωνικές πλατφόρμες για να αισθανθεί συνδεδεμένη.

Στον τομέα του τουρισμού σημειώθηκε μια σημαντική εξέλιξη στο ψηφιακό βίντεο και μια ισχυρή σύνδεση με το μάρκετινγκ επιρροής (influencer marketing) καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας.

Λόγω της έλλειψης κοινωνικής ζωής, όλοι έγιναν πιο χαλαροί, βασιζόμενοι στη λήψη φωτογραφιών και στη δημιουργία δικού τους περιεχομένου UGC, από χρήστες που δεν υπάγονται σε κάποια επωνυμία.

«Πολλοί άνθρωποι το είδαν αυτό ως μια ευκαιρία να γίνουν δημιουργοί πλήρους απασχόλησης. Σε μία περίοδο που το επίπεδο απαιτήσεων να είσαι influencer ήταν πολύ πιο χαλαρό από το κανονικό, αυτό δεν ήταν δύσκολο, υπογραμμίζει ο Τζορτζ Γκόσλαντ.

Αλλά αυτό άνοιξε μια εντελώς νέα σειρά προβλημάτων στον κόσμο των influencers.

Καθώς όλοι έχουν εμμονή με το να γίνουν influencer, η αγορά των influencer γίνεται υπερβολικά κορεσμένη.»

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τον επαναπροσδιορισμό του όρου «influencer» σε «δημιουργό περιεχομένου», με βασική διαφορά τις σχέσεις που έχουν με τις επωνυμίες.

Σύμφωνα με τον Τζορτζ Γκόσλαντ «τα social media όχι μόνο έχουν δημιουργήσει μια εντελώς νέα γενιά δημιουργών περιεχομένου, αλλά έχουν δημιουργήσει δρόμους για νέες επιχειρήσεις.

Οι διαδικτυακές επωνυμίες χρειάζονται άτομα για να διαθέσουν αυθεντικά τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρουν και ένας ισχυρός δημιουργός περιεχομένου μπορεί να είναι πιο αναγνωρίσιμος από ένα λογότυπο.
Μια επωνυμία σήμερα δεν μπορεί να αναπτυχθεί πλήρως χωρίς εκπροσώπηση από διαφορετικούς δημιουργούς και εδώ αναδεικνύονται οι δημιουργοί περιεχομένου.»