Υπεγράφη χθες Τρίτη 13 Ιουλίου, μετά και από πιέσεις τις UNESCO, το νομοθετικό διάταγμα που από την 1η Αυγούστου απαγορεύει στα κρουαζιερόπλοια (άνω των 25.000 τόνων) να φτάνουν μέχρι την πόλη της Βενετίας, μέσω του ρηχού Giudecca Canal.
Οι επιβάτες τους, πλέον, δε θα αποβιβάζονται κοντά στην πλατεία του Αγίου Μάρκου, αλλά στο εμπορικό λιμάνι της Marghera.
“Πρόκειται για μια ιστορική ημέρα, έπειτα από χρόνια αναμονής σε όλο τον κόσμο. Μια απόφαση που περίμενε η UNESCO, όπως και όλοι όσοι ήλθαν στην Βενετία και έμειναν άναυδοι από τις διαστάσεις των πλοίων αυτών, τα οποία περνούσαν από το πιο εύθραυστο και πιο όμορφο μέρος του κόσμου”, τόνισε ο Ιταλός υπουργός Πολιτισμού Dario Franceschini και πρόσθεσε ότι θα καταβληθεί οικονομική στήριξη σε εταιρίες και επιχειρήσεις που μπορεί να ζημιωθούν από την απομάκρυνση των μεγάλων πλοίων από την Βενετία.
Ο υπουργός Μεταφορών Enrico Giovannini είπε με τη σειρά του: “Πρόκειται για ένα βασικό βήμα στην προστασία του τοπίου, του περιβάλλοντος, της τέχνης και της πολιτιστικής ακεραιότητας της Βενετίας”.
“Πρόκειται για μια ημερομηνία-σταθμό, με στόχο την προστασία της λιμνοθάλασσας της Γαληνοτάτης” υπογράμμισε ο Ιταλός πρωθυπουργός Mario Draghi.
“Η βιομηχανία κρουαζιέρας υποστηρίζει μια νέα προσέγγιση εδώ και πολλά χρόνια, οπότε αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός”, δήλωσε ο Cruise Lines International Association (CLIA). “Ανυπομονούμε τώρα να σημειωθεί πρόοδος όσον αφορά στην παροχή εναλλακτικών ρυθμίσεων προσέγγισης των κρουαζιερόπλοιων εγκαίρως για τη σεζόν του 2022”.
Η ιταλική κυβέρνηση αποφάσισε να κινηθεί, αφού η UNESCO απείλησε ότι θα τοποθετήσει την Ιταλία στη “μαύρη λίστα” για την απουσία μέτρων που θα προστατεύουν το Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς. Σύμφωνα με τις κυβερνητικές πηγές, η σχετική νομοθεσία θα είναι άμεσης ισχύος.
Το 2020, η περιοχή της Βενετίας απώλεσε περίπου 200 εκατ. ευρώ σε έσοδα λόγω της απουσίας των γραμμών κρουαζιέρας.