Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η Γαλλία έλαβε το «πράσινο φως» από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) για την απαγόρευση των εσωτερικών πτήσεων μικρών αποστάσεων.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε την απόφαση της χώρας να καταργήσει τις πτήσεις μεταξύ πόλεων που συνδέονται με τρένο και το ταξίδι είναι μικρότερο από 2,5 ώρες.
Οι αλλαγές αποτελούν μέρος του νόμου της χώρας για το κλίμα του 2021 και προτάθηκαν για πρώτη φορά από τη Συνέλευση των Πολιτών της Γαλλίας για το Κλίμα, με στόχο τους τρόπους μείωσης των εκπομπών άνθρακα της χώρας.
Πιέσεις κατά της χρήσης ιδιωτικών τζετ για μικρά ταξίδια
Η Γαλλία πιέζει επίσης κατά της χρήσης ιδιωτικών τζετ για μικρά ταξίδια σε μια προσπάθεια να καταστήσει τις μεταφορές πιο πράσινες και δικαιότερες για τον πληθυσμό.
Η χώρα έχει τον υψηλότερο αριθμό ιδιωτικών τζετ στην Ευρώπη σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της αεροπορίας, με συχνές πτήσεις προς το Παρίσι και τη Γαλλική Ριβιέρα.
Τα ιδιωτικά τζετ έχουν προκαλέσει οργή τον τελευταίο καιρό, καθώς έρχονται στο φως τα κατορθώματα των διασημοτήτων και των δισεκατομμυριούχων. Ένα τζετ που ανήκε στον Στίβεν Σπίλμπεργκ έκαψε καύσιμα αξίας περίπου 117.000 ευρώ τους δύο μήνες από τον Ιούνιο, σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης πτήσεων.
Ο υπουργός Μεταφορών Clément Beaune είπε ότι η χώρα δεν μπορεί πλέον να ανεχθεί τους πλούσιους που χρησιμοποιούν ιδιωτικά αεροπλάνα, ενώ ο κόσμος κάνει περικοπές για να αντιμετωπίσει την ενεργειακή κρίση και την κλιματική αλλαγή.
Μια έκθεση από την Transport and Environment (T&E), την ευρωπαϊκή ομοσπονδία καθαρών μεταφορών, διαπίστωσε ότι τα ιδιωτικά τζετ είναι έως και 14 φορές πιο ρυπογόνα από τις εμπορικές πτήσεις ανά μίλι επιβατών και 50 φορές χειρότερα από τα τρένα.
Πού στηρίχτηκε η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
Όταν ανακοινώθηκε για πρώτη φορά η πρόταση της Γαλλίας, αμφισβητήθηκε από την Ένωση Γαλλικών Αεροδρομίων (UAF) καθώς και το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων Ευρώπης (ACI Europe).
Αυτό προκάλεσε μια εις βάθος έρευνα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το εάν το σχέδιο θα μπορούσε να προχωρήσει ή όχι.
Άρθρο του κανονισμού για τις ευρωπαϊκές αεροπορικές υπηρεσίες ορίζει ότι ένα κράτος μέλος μπορεί «όπου υπάρχουν σοβαρά περιβαλλοντικά προβλήματα, να περιορίσει ή να αρνηθεί την άσκηση των δικαιωμάτων κυκλοφορίας, ιδίως όταν άλλα μέσα μεταφοράς παρέχουν ικανοποιητική υπηρεσία».
Η απαγόρευση των πτήσεων μικρών αποστάσεων θα ισχύει για τρία χρόνια και θα επανεκτιμηθεί από την Κομισιόν.
Ποια δρομολόγια θα επηρεαστούν από την απαγόρευση πτήσεων της Γαλλίας
Αρχικά, η απαγόρευση θα επηρεάσει μόνο τρεις διαδρομές μεταξύ του αεροδρομίου Orly στο Παρίσι και Ναντ, Λυών και Μπορντό όπου υπάρχουν εναλλακτικές σιδηροδρομικές γραμμές.
Εάν βελτιωθούν οι σιδηροδρομικές υπηρεσίες, θα μπορούσε να προστεθούν περισσότερα δρομολόγια, συμπεριλαμβανομένων εκείνων μεταξύ του αεροδρομίου Charles de στο Παρίσι σε Λυών και Ρεν, καθώς και τα ταξίδια μεταξύ Λυών και Μασσαλίας.
Επί του παρόντος, δεν πληρούν τα κριτήρια για την απαγόρευση, επειδή τα τρένα προς τα αεροδρόμια του Παρισιού και της Λυών δεν επιτρέπουν στους επιβάτες να φτάσουν νωρίς το πρωί ή αργά το βράδυ.
Άλλα δρομολόγια όπως από το Charles de Gaulle προς το Μπορντό και τη Νάντη, δεν συμπεριλήφθηκαν επειδή ο χρόνος ταξιδιού υπερβαίνει το όριο των 2,5 ωρών.
Οι πτήσεις ανταπόκρισης θα πρέπει επίσης να ακολουθούν αυτούς τους νέους κανόνες.