Την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά διαχρονικά αξιοθέατα διεθνούς εμβέλειας, αλλά και σχετικά άγνωστες ακόμα -στο ευρύ τουριστικό κοινό- γωνιές της σύγχρονης Αττικής, είχαν δημοσιογράφοι και ταξιδιωτικοί πράκτορες από παραδοσιακές αγορές της Ευρώπης, οι οποίοι φιλοξενήθηκαν από την Περιφέρεια Αττικής για το διάστημα από 18 έως 21 Μαΐου 2018.
Το συγκεκριμένο ταξίδι εξοικείωσης (famandpresstrip) πραγματοποιήθηκε με τη συνδρομή των Γραφείων Εξωτερικού του Ε.Ο.Τ. και προγραμματίστηκε με την επιδίωξη οι εκπρόσωποι των λεγόμενων «παραδοσιακών αγορών» εισερχόμενου τουρισμού από την Ευρώπη να συστηθούν σε ένα ανανεωμένο, γεωγραφικά και θεματικά, περιβάλλον.
Στόχος της δράσης αυτής της Περιφέρειας Αττικής είναι οι συμμετέχοντες να ενθαρρύνουν με τη σειρά τους, μέσω των προτάσεών τους, τους επισκέπτες διαφορετικών ηλικιών, ενδιαφερόντων και προτιμήσεων να ανακαλύψουν ανεπανάληπτες εμπειρίες και διαδρομές που αξίζει να ζήσουν στην Αττική.
Στο πλαίσιο αυτό, οι συμμετέχοντες της αποστολής είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά μοναδικά μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, που κοσμούν την Αττική γη, όπως η Ακρόπολη, και να ξεναγηθούν σε μερικά από τα σημαντικότερα Μουσεία και αξιοθέατά της, όπως το Μουσείο της Ακρόπολης, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, και το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Παράλληλα, εξίσου μεγάλη έμφαση κατά τη διάρκεια του ταξιδιού δόθηκε σε περιπατητικές περιηγήσεις εξοικείωσης των επισκεπτών με τα αρώματα, τα χρώματα και τις γεύσεις της ανοιξιάτικης Αττικής, από τις ολάνθιστες γειτονιές των βορείων προαστίων, με την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική και την ατμόσφαιρα της «χαλαρής πολυτέλειας», έως τις συναρπαστικές διαδρομές μέσα από το Ιστορικό Κέντρο της Αθήνας, το Μοναστηράκι, την Πλάκα, το Θησείο, το Γκάζι, αλλά και τις ανερχόμενες τα τελευταία χρόνια σε δημοφιλείς περιοχές, από άποψη προτάσεων γαστρονομίας και ψυχαγωγίας.
Μεταξύ των φιλοξενουμένων της Περιφέρειας Αττικής συγκαταλέγονταν δημοσιογράφοι έντυπων και online περιοδικών, εφημερίδων και ταξιδιωτικών οδηγών, φωτογράφοι και bloggers, τόσο γενικού, όσο και εξειδικευμένου θεματικού περιεχομένου (γύρω από τα ταξίδια, το design, την αρχιτεκτονική, το luxurylifestyle, κλπ.), των οποίων οι δημοσιεύσεις και αναρτήσεις απολαμβάνουν μεγάλης αναγνωσιμότητας και επισκεψιμότητας στις χώρες τους, καθώς επίσης και επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του τουρισμού.
Την περιήγηση των συμμετεχόντων, καθ’ όλη τη διάρκεια της αποστολής, συνόδευσαν στελέχη της Διεύθυνσης Τουρισμού της Περιφέρειας Αττικής, ενώ η Εντεταλμένη Περιφερειακή Σύμβουλος για τον Τουρισμό της Περιφέρειας Αττικής, κα Ελένη Δημοπούλου, απηύθυνε χαιρετισμό, ο οποίος είχε τόσο συμβολικό, όσο και ουσιαστικά ενημερωτικό χαρακτήρα.
Επιπλέον, σε ειδική Β2Β συνάντησή τους με τη Δ/νση Τουρισμού, παρουσιάστηκαν στους συμμετέχοντες αναλυτικά όλες οι δυνατότητες, όχι μόνο της πρωτεύουσας, αλλά και των άλλων επί μέρους γεωγραφικών προορισμών και ιδανικών τουριστικών διαδρομών της Αττικής, του Πειραιά, των νησιών του Σαρωνικού, των Κυθήρων και των Αντικυθήρων.
Στη στοχευμένη αυτή παρουσίαση συμμετείχε, επίσης, εκπρόσωπος της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων, προτάσσοντας στους επισκέπτες τις δυνατότητες της Αττικής για συνεδριακό και επαγγελματικό τουρισμό (M.I.C.E.).
Όπως δήλωσε η κυρία Δημοπούλου, αναφερόμενη στην διοργάνωση του εν λόγω ταξιδίου: «Για ακόμα μία φορά φιλοξενήσαμε δημοσιογράφους και εκπροσώπους τουριστικών γραφείων από τις βασικές τουριστικές μας αγορές της κεντρικής Ευρώπης.
Έμειναν ενθουσιασμένοι με τις κρυφές γωνιές της Αττικής, ιδίως την ανακάλυψη των βορείων Προαστίων.
Τονίσαμε τον πλούτο των τουριστικών μας υπηρεσιών, καθώς και την διαφορετικότητα των εποχών και των επισκεπτών που μπορεί να προσελκύσει η Αττική.
Επιλέξαμε για αυτό το τριήμερο ένα πρόγραμμα που να τους επιτρέπει να χαρούν αρκετά τα προάστια της Αττικής, ώστε να συμπεριλάβουν στις δημοσιεύσεις τους καινούρια, αλλά ώριμα τουριστικά και ελκυστικά προϊόντα.
Ο συνδυασμός πρωτόγνωρων εικόνων για τους επισκέπτες, με τα μεγάλα μνημεία κλασικού και σύγχρονου πολιτισμού της Αθήνας, καθώς και η επαγγελματική γευσιγνωσία ενός εκ των βασικών προϊόντων μας, του παρθένου ελαιολάδου, αποτέλεσαν το επίκεντρο αυτού του ταξιδιού εξοικείωσης.
Αναμένουμε με ενδιαφέρον τις δημοσιεύσεις τους για την προώθηση του προορισμού της Αττικής στη Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Αυστρία, τη Γερμανία, το Βέλγιο και την Ολλανδία.»
Η τριήμερη επίσκεψη ολοκληρώθηκε τη Δευτέρα, 21 Mαΐου 2018, με τους φιλοξενούμενους να αναχωρούν για τις πατρίδες τους, έχοντας κρατήσει τις καλύτερες εντυπώσεις και τα ομορφότερα στιγμιότυπα από την Περιφέρεια Αττικής.