Προσωπικά δεδομένα τουριστών καλούνται να αναφέρουν στις ισπανικές αρχές τουριστικά γραφεία, τουριστικά καταλύματα και εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων από εχθές 2 Δεκεμβρίου, δυνάμει βασιλικού διατάγματος του 2021, που όμως συνάντησε αντιδράσεις σε Κοινοβούλιο και Γερουσία.

Τα ξενοδοχεία στην Ισπανία προετοιμάζονται για μια σημαντική αλλαγή στις λειτουργίες καθώς τίθεται σε ισχύ ένα υποχρεωτικό σύστημα εγγραφής ταξιδιωτών.

Αυτή η νέα απαίτηση, προσθέτει επίπεδα γραφειοκρατίας στη διαδικασία check-in για τους τουρίστες και παρουσιάζει προκλήσεις για τον τομέα της φιλοξενίας.

Ο κανόνας, που στοχεύει στην ενίσχυση της ασφάλειας, απαιτεί από ξενοδοχεία, διαμερίσματα, γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων και ταξιδιωτικές εταιρείες να συλλέγουν και να μεταφέρουν λεπτομερή προσωπικά δεδομένα από τους επισκέπτες στο ισπανικό Υπουργείο Εσωτερικών.

Ενώ η πρόθεση είναι να βελτιωθεί η ασφάλεια, η διαδικασία προκαλεί ανησυχίες τόσο στους ξενοδόχους όσο και στους ταξιδιώτες.

Αυτός ο κανόνας απαιτεί τη συλλογή έως και 18 πρόσθετων προσωπικών στοιχείων από κάθε ταξιδιώτη κατά το check-in, διευρύνοντας σημαντικά τις πληροφορίες που απαιτούνταν προηγουμένως. Δεδομένα όπως η συνήθης διαμονή, οι διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, οι αριθμοί τηλεφώνου, ακόμη και η σχέση μεταξύ των ταξιδιωτών πρέπει πλέον να τεκμηριώνονται και να υποβάλλονται στο Υπουργείο εντός 24 ωρών.

Για τους τουρίστες που φτάνουν μετά από μεγάλες πτήσεις ή εξαντλητικά ταξίδια, τα πρόσθετα βήματα μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα μεγαλύτερους χρόνους αναμονής στα γκισέ check-in – κάτι που έχει κάνει πολλούς ξενοδόχους να ανησυχούν για τον αντίκτυπο στην ικανοποίηση των επισκεπτών.

Μια νέα πλατφόρμα για εγγραφή

Η κύρια αλλαγή στο πλαίσιο του νέου συστήματος έγκειται στον τρόπο καταγραφής και μετάδοσης των δεδομένων επισκεπτών. Προηγουμένως, αυτή η πληροφορία είχε σταλεί στην Εθνική Αστυνομία και την Πολιτική Φρουρά. Τώρα, πρέπει να κοινοποιηθεί στο Υπουργείο Εσωτερικών μέσω μιας νέας ψηφιακής πλατφόρμας που ονομάζεται SES.HOSPEDAJES .

Συγκεκριμένα, οι κανονισμοί ισχύουν σε ολόκληρη την Ισπανία, αλλά περιλαμβάνουν εξαιρέσεις στην Καταλονία και τη Χώρα των Βάσκων, όπου τα δεδομένα θα εξακολουθούν να υποβάλλονται στις τοπικές αστυνομικές δυνάμεις, Mossos d’Esquadra και Ertzaintza , αντίστοιχα.

Η εισαγωγή αυτής της πλατφόρμας έχει δημιουργήσει μια καμπύλη εκμάθησης για πολλούς ξενοδόχους, με αναφορές για τεχνικές δυσλειτουργίες κατά την κυκλοφορία της.

Ποιους επηρεάζει αυτό το μέτρο

Ο νέος κανονισμός δημιουργεί ένα ευρύ δίχτυ, επηρεάζοντας όχι μόνο ξενοδοχεία, ξενώνες και ξενώνες, αλλά και τουριστικά διαμερίσματα, αγροτικές κατοικίες, ταξιδιωτικά γραφεία, κάμπινγκ και τουριστικούς πράκτορες. Ακόμη και οι ψηφιακές πλατφόρμες που λειτουργούν ως μεσάζοντες είναι πλέον υπεύθυνες για τη συμμόρφωση.

Πώς επηρεάζει τους ταξιδιώτες

Εάν σχεδιάζετε ένα ταξίδι, για παράδειγμα, στα Κανάρια Νησιά , προετοιμαστείτε για πιθανές καθυστερήσεις κατά τη διαδικασία του check-in στο ξενοδοχείο σας.

Ενώ η παροχή βασικών στοιχείων ταυτότητας και επικοινωνίας ήταν μια τυπική απαίτηση, το νέο σύστημα απαιτεί πολύ περισσότερες πληροφορίες. Αυτό περιλαμβάνει όχι μόνο τα προσωπικά σας στοιχεία αλλά και λεπτομέρειες σχετικά με τους συντρόφους σας και τις ταξιδιωτικές σας ρυθμίσεις.

Τα ξενοδοχεία θα είναι υπεύθυνα για τη μεταφόρτωση αυτών των πληροφοριών σε μια κυβερνητική πύλη, μια διαδικασία που μπορεί να επιβραδύνει τα check-in, ιδιαίτερα κατά την αρχική περίοδο προσαρμογής.

Φανταστείτε ότι φτάνετε στο ξενοδοχείο σας μετά από μια μακρά πτήση, για να βρεθείτε να περιμένετε σε μια ουρά είκοσι ή τριάντα άλλων ταξιδιωτών καθώς το προσωπικό ολοκληρώνει τη μακρά διαδικασία εγγραφής. Πολλοί ξενοδόχοι φοβούνται αυτό το σενάριο, ιδίως δεδομένου ότι οι νέες απαιτήσεις συνοδεύονται από αυστηρές κυρώσεις για μη συμμόρφωση, που κυμαίνονται από 100 έως 30.000 ευρώ.

Προκλήσεις για τον Τομέα της Φιλοξενίας

Καθώς τίθενται σε ισχύ οι νέοι κανόνες εγγραφής ταξιδιωτών, οι πόλεις στις Καναρίους Νήσους, από τη Σάντα Κρουζ ντε Τενερίφη έως τη Λας Πάλμας ντε Γκραν Κανάρια , ετοιμάζονται να προσαρμοστούν. Αυτές οι πολυσύχναστες πρωτεύουσες, γνωστές για τη ζωντανή κουλτούρα και τη γραφική ομορφιά τους, αντιμετωπίζουν τώρα την πρόκληση της εξισορρόπησης της αποτελεσματικότητας και της συμμόρφωσης με τους νέους κανονισμούς.

Οι ξενοδόχοι των Καναρίων Νήσων εκφράζουν ανησυχίες για την πρόσθετη επιβάρυνση που επιβάλλει αυτός ο κανόνας στις δραστηριότητές τους. Πολλά καταστήματα, ιδιαίτερα μικρότερα ξενοδοχεία και οικογενειακές επιχειρήσεις, λειτουργούν με περιορισμένο προσωπικό.

Ο πρόσθετος φόρτος εργασίας της συλλογής και της αποστολής δεδομένων επισκεπτών στο σύστημα του Υπουργείου όχι μόνο προσθέτει στα διοικητικά τους καθήκοντα, αλλά επίσης κινδυνεύει να επηρεάσει τη συνολική εμπειρία των επισκεπτών.

Σύμφωνα με τον Miguel Villarroya, Γενικό Διευθυντή των Spring Hotels, ο κανόνας διαταράσσει την αποτελεσματικότητα που περιμένουν οι σύγχρονοι ταξιδιώτες. «Στον σημερινό ψηφιακό κόσμο, που χαρακτηρίζεται από ευελιξία στην εξυπηρέτηση, αυτό εμποδίζει την εμπειρία του επισκέπτη», εξηγεί.

Ομοίως, ο Nicolás Villalobos, Γενικός Διευθυντής της Cordial Hotels & Resorts, εξέφρασε ανησυχίες για την ετοιμότητα της κυβερνητικής πλατφόρμας δεδομένων, η οποία έχει ήδη προκαλέσει προβλήματα. «Το πρόβλημα είναι ότι δεν λειτουργεί. σήμερα δεν μπορούμε να λειτουργήσουμε με την πλατφόρμα όσο σκληρά κι αν προσπαθούμε», είπε λίγες μέρες πριν τεθεί σε ισχύ ο κανόνας.

Αυτές οι επιχειρησιακές προκλήσεις επιδεινώνονται από την ανάγκη για μικρότερες εγκαταστάσεις να εφαρμόζουν πολύπλοκους κανονισμούς χωρίς τους διαθέσιμους πόρους σε μεγαλύτερες αλυσίδες ξενοδοχείων. Πολλοί αμφισβητούν εάν αυτή η πρόσθετη ευθύνη πρέπει να βαρύνει ιδιωτικές εταιρείες, με τους ξενοδόχους να ενεργούν ουσιαστικά ως μεσάζοντες για τις προσπάθειες δημόσιας ασφάλειας.

Γιατί εισήχθη αυτός ο κανόνας

Η ισπανική κυβέρνηση δικαιολόγησε το μητρώο ταξιδιών ως απαραίτητο μέτρο για τη δημόσια ασφάλεια. Το σύστημα έχει σχεδιαστεί για να βοηθά τις αρχές να εντοπίσουν και να εντοπίσουν άτομα που ενδέχεται να εμπλέκονται σε εγκληματικές δραστηριότητες.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Εσωτερικών, το εθελοντικό σύστημα που ήδη ισχύει έχει οδηγήσει στον εντοπισμό περισσότερων από 18.000 ατόμων που αναζητούνται από τις αρχές επιβολής του νόμου, αποδεικνύοντας την αποτελεσματικότητά του.

Ωστόσο, οι επικριτές υποστηρίζουν ότι ο νέος κανόνας, αν και είναι καλοπροαίρετος, είναι δυσανάλογος στις απαιτήσεις του. Η Ισπανική Συνομοσπονδία Ξενοδοχειακών και Τουριστικών Καταλυμάτων ( Cehat ), με επικεφαλής τον Jorge Marichal, ανακοίνωσε σχέδια να αμφισβητήσει νομικά το διάταγμα. Ο οργανισμός πιστεύει ότι οι κανονισμοί έρχονται σε αντίθεση με τις ευρωπαϊκές οδηγίες για την προστασία δεδομένων και επιβαρύνουν αδικαιολόγητα τις επιχειρήσεις φιλοξενίας.

«Τώρα πρέπει να συμπεριλάβουμε περίπου 40 σημεία δεδομένων πελατών, ζητώντας προσωπικές πληροφορίες σχετικά με τις σχέσεις, τους τρόπους πληρωμής –όπως ποιος λογαριασμός ή κάρτες χρησιμοποιούνται– και αυτό είναι ακόμη απαραίτητο μόνο για την πραγματοποίηση κρατήσεων», σχολίασε ο Jorge Marichal.

Τι πρέπει να κάνουν οι ταξιδιώτες

Για τους επισκέπτες των Καναρίων Νήσων, ο καλύτερος τρόπος προετοιμασίας για το νέο σύστημα είναι να προγραμματίσουν εκ των προτέρων. Βεβαιωθείτε ότι έχετε άμεσα διαθέσιμα όλα τα απαραίτητα προσωπικά στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων διευθύνσεων, αριθμών τηλεφώνου και πληροφοριών για τους συντρόφους σας. Αυτό θα βοηθήσει στον εξορθολογισμό της διαδικασίας check-in και στην ελαχιστοποίηση των καθυστερήσεων.

Αξίζει επίσης να επικοινωνήσετε με τον πάροχο του ξενοδοχείου ή του καταλύματός σας πριν από το ταξίδι σας για να κατανοήσετε τις συγκεκριμένες διαδικασίες του σύμφωνα με τον νέο κανόνα. Οι μεγαλύτερες αλυσίδες ξενοδοχείων ενδέχεται να διαθέτουν συστήματα για να χειρίζονται τις αλλαγές πιο αποτελεσματικά, ενώ οι μικρότερες εγκαταστάσεις ενδέχεται να εξακολουθούν να προσαρμόζονται στις νέες απαιτήσεις.

Ενώ ο νέος κανόνας εγγραφής ταξιδιωτών αναμένεται να δημιουργήσει αρχικές προκλήσεις, υπάρχει ελπίδα ότι τόσο οι ξενοδόχοι όσο και οι κρατικοί φορείς θα βρουν τρόπους να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα με την πάροδο του χρόνου. Με μια μεταβατική περίοδο και πιθανές ενημερώσεις στην πύλη δεδομένων της κυβέρνησης, η διαδικασία μπορεί να γίνει λιγότερο επαχθής τόσο για τους ταξιδιώτες όσο και για τις επιχειρήσεις.

Προς το παρόν, η υπομονή και η προετοιμασία είναι το κλειδί. Εάν σχεδιάζετε μια απόδραση στα Κανάρια Νησιά , η κατανόηση αυτών των νέων απαιτήσεων μπορεί να σας βοηθήσει να αποφύγετε εκπλήξεις και να εξασφαλίσετε μια πιο ομαλή έναρξη των διακοπών σας. Παρά την πρόσθετη γραφειοκρατία, οι εκπληκτικές παραλίες των νησιών, η ζωντανή κουλτούρα και η παγκόσμιας κλάσης φιλοξενία παραμένουν τόσο ελκυστικές όσο ποτέ.