Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η γοητεία του σύμπαντος αιχμαλώτιζε πάντα την ανθρώπινη φαντασία, αλλά τα τελευταία χρόνια ο αστροτουρισμός έχει φέρει ταξιδιωτική “έκρηξη”.

Με περισσότερες από 2,28 εκατ. αναζητήσεις στο Google για το «πότε είναι η επόμενη πανσέληνος» είναι σαφές ότι η γοητεία με τα ουράνια γεγονότα αυξάνεται, σύμφωνα με νέα μελέτη από την Bókun.

Αυτή η άνοδος του ενδιαφέροντος, σε συνδυασμό με μια ανησυχητική μέση ετήσια αύξηση 10% στη φωτορύπανση, ανοίγει το δρόμο στον αστροτουρισμό να κερδίσει μία σημαντική θέση στον ταξιδιωτικό κλάδο.

Η μελέτη αποκαλύπτει το πώς οι τουριστικοί πράκτορες θα κεφαλαιοποιήσουν αυτή την τάση, πριν από το «Flower Moon» τον Μάιο και το «Strawberry Moon» τον Ιούνιο και θα προσελκύσουν ουράνιους τουρίστες.

Πώς οι τουριστικοί πράκτορες μπορούν να επωφεληθούν από τον αστροτουρισμό

Οι τουριστικοί πράκτορες και οι προορισμοί μπορούν να επωφεληθούν από το αυξανόμενο ενδιαφέρον στον νυχτερινό ουρανό.

Το μόνο που έχουν να κάνουν είναι εξειδικευμένες περιηγήσεις για τα ουράνια γεγονότα, προεσφέροντας μια μοναδική εμπειρία που γίνεται όλο και πιο δύσκολο να απολαύσει κανείς σε αστικά περιβάλλοντα λόγω της αυξανόμενης φωτορύπανσης.

Όπως υπογραμμίζει ο Daniel Hasselbach, ειδικός στα ταξίδια στο Bókun, «οι τουρίστες είναι όλο και πιο πρόθυμοι να ξεφύγουν από τα φώτα της πόλης και να επανασυνδεθούν με τον νυχτερινό ουρανό.

Η παροχή περιηγήσεων κατά τη διάρκεια βασικών ουράνιων γεγονότων όχι μόνο ανταποκρίνεται σε αυτή τη ζήτηση, αλλά προσθέτει επίσης ένα εκπαιδευτικό επίπεδο στην ταξιδιωτική εμπειρία.»

Εστιάζοντας στην οικοδόμηση κοινότητας και τις εκπαιδευτικές εμπειρίες, οι πράκτορες  διασφαλίζουν ότι η μυστικιστική γοητεία του σύμπαντος μεταφράζεται σε αξέχαστα ταξίδια που κάνουν τους τουρίστες να επιστρέφουν, αναζωτώντας περισσότερα ουράνια θεάματα.

Στρατηγικές αστροτουρισμού

  • Περιηγήσεις με επίκεντρο τις εκδηλώσεις: Οργανώνοντας περιηγήσεις γύρω από συγκεκριμένα ουράνια γεγονότα, οι πράκτορες μπορούν να ενισχύσουν το γεγονός, καθιστώντας το παράλληλα ως μια κοινωνική συγκέντρωση, στον προορισμό.
  • Εκπαιδευτικά στοιχεία: Η χρήση έμπειρων ξεναγών που μπορούν να εκπαιδεύσουν τους τουρίστες σχετικά με την αστρονομία όχι μόνο εμπλουτίζει την εμπειρία αλλά αυξάνει και την αξία της περιήγησης.
  • Ενσωμάτωση μέσων κοινωνικής δικτύωσης: Η ενθάρρυνση των τουριστών να μοιραστούν τις εμπειρίες τους στα social media ενισχύει την προβολή της επωνυμίας και του προορισμού, προσελκύοντας περισσότερους συμμετέχοντες σε μελλοντικές εκδηλώσεις.
  • Πρακτικές βιωσιμότητας: Η προώθηση και η εξάσκηση της αειφορίας μπορεί να ενισχύσει την ελκυστικότητα του αστροτουρισμού, ιδιαίτερα μεταξύ των ταξιδιωτών με οικολογική συνείδηση.

Προκλήσεις και Ευκαιρίες

Η κύρια πρόκληση που αντιμετωπίζει ο αστροτουρισμός είναι ο αυξανόμενος ρυθμός φωτορύπανσης.

Κάθε χρόνο, καθώς οι αστικές περιοχές επεκτείνονται και προστίθενται περισσότερα φώτα, η ορατότητα των ουράνιων σωμάτων μειώνεται.

Αυτό αποτελεί επίσης μια ευκαιρία για τους ταξιδιωτικούς πράκτορες να προωθήσουν τις απομακρυσμένες ή λιγότερο μολυσμένες περιοχές ως ιδανικά σημεία για την παρατήρηση των άστρων.

Μια άλλη πρόκληση είναι η εξάρτηση από τις καιρικές συνθήκες τέτοιων περιηγήσεων. Οι φορείς εκμετάλλευσης πρέπει να διαχειρίζονται τις προσδοκίες και να έχουν σχέδια έκτακτης ανάγκης για κακές καιρικές συνθήκες.