Η προσέλκυση πελατών στην “πορεία τους προς την αναζήτηση” είναι το ζητούμενο εδώ και χρόνια, οnline και παραδοσιακών πρακτορείων ταξιδίων.

Καθώς οι περισσότεροι ταξιδιώτες αναψυχής αναζητούν έμπνευση και πληροφορίες στο διαδίκτυο κατά τη διάρκεια του προγραμματισμού των διακοπών τους, ο δρόμος είναι πιο βατός για όσους πουλάνε online.

Πώς θα βρουν το δρόμο τους τα παραδοσιακά πρακτορεία;

“Χτίζοντας ένα ισχυρό brand name που θα απευθύνεται στην έμπνευση του ταξιδιώτη και θα εμφανίζεται υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης Google”, δηλώνει ο Mark Blutstein, ερευνητής- αναλυτής της Phocuswright -εταιρείας που ασχολείται με την έρευνα στην ταξιδιωτική βιομηχανία.

Εμπειρογνώμονες υποστηρίζουν ότι σε μεγάλο ποσοστό οι εταιρείες ταξιδιωτικών υπηρεσιών “χάνουν το παιχνίδι” όταν στην αγωνία τους να είναι ανταγωνιστικοί στην τιμή παραβλέπουν τη δημιουργία αξίας για τον πελάτη.

Ο Seth Forman, στέλεχος της Quantcast, εταιρείας υποστήριξης ταξιδιωτικών επιχειρήσεων στο μάρκετινγκ πιστεύει ότι οι εταιρείες ταξιδίων που στοχεύουν στην αύξηση κρατήσεων πρέπει να επικεντρώσουν περισσότερο τις προσπάθειες μάρκετινγκ τους σε ”καταναλωτές που δεν γνωρίζουν το εμπορικό τους σήμα”, αλλά βρίσκονται στην “φάση αναζήτησης”.

Σύμφωνα με συμπεράσματα έρευνας της Phocuswright  για τις συνήθειες ταξιδιού αναψυχής ο τυπικός ταξιδιώτης αναψυχής:

  • Επιλέγει τον προορισμό του τρεις μήνες νωρίτερα.
  • Κάνει κράτηση αεροπορικών εισιτηρίων περίπου δύο μήνες πριν.
  • Επιλέγει κατάλυμα του 1 με 2 μήνες πριν την αναχώρηση.

Για μεγαλύτερα και ακριβότερα ταξίδια, ο μέσος ταξιδιώτης επιλέγει: 

  • Τον προορισμό του 4-5 μήνες πριν.
  • Καταλύματα περίπου τρεις μήνες νωρίτερα.

Ενα μήνα ή περισσότερο ξοδεύουν στο διαδίκτυο για τα ακριβά ταξίδια:

  • Δύο στους τέσσερις ταξιδιώτες για να ερευνήσουν τον προορισμό τους.
  • Το 22% στην έρευνα των διαφόρων συνιστωσών του ταξιδιού τους, αντίστοιχα.

Και κατά τη διάρκεια αυτής της έρευνας και της διαδικασίας λήψης αποφάσεων, οι ταξιδιώτες εξακολουθούν να ερευνούν στοιχεία του προορισμού των διακοπών τους, γεγονός που προσφέρει ευκαιρίες στους ταξιδιωτικούς πράκτορες να συνεχίσουν να προτείνουν διαφορετικές εμπειρίες και να κλείνουν πωλήσεις.

Φθηνά και ακριβά ταξίδια και που ψάχνουν οι τουρίστες.

Σύμφωνα με ατοιχεία από την έρευνα του Phocuswright, για ταξίδια κάτω των 1.500$:

  • Το 46% των καταναλωτών έψαξε μόνο στο διαδίκτυο.
  • Το 13% χρησιμοποίησε τα παραδοσιακά πρακτορεία.

Για διακοπές που κοστίζουν περισσότερα από 1.500$:

  • Το 37% των καταναλωτών χρησιμοποίησε ένα συνδυασμό online και παραδοσιακών πρακτορείων.

Το κλειδί, υποστηρίζουν οι ειδικοί, είναι η κατανόηση του τι παρακινεί τους πελάτες να ταξιδεύουν και η προσαρμογή του μάρκετινγκ της εταιρείας γύρω από την έμπνευσή τους.

Σύμφωνα με την έρευνα τα ταξίδια αναψυχής, οφείλονται:

  • 41% στην επιθυμία για “απομάκρυνση και ανάπαυση”.
  • 38% στην ευκαιρία “να περάσουν χρόνο μακριά με την οικογένεια ή τους φίλους”.
  • 18% στο ότι είχαν “διαθέσιμο χρόνο διακοπών” από την εργασία.

Το μάρκετινγκ και στις δύο περιπτώσεις -online και παραδοσιακών πρακτορείων- επισημαίνουν οι ειδικοί, πρέπει να απαντά στις ερωτήσεις των ταξιδιωτών σχετικά με το γιατί ταξιδεύουν, να τους εμπνέει να κάνουν ένα διάλειμμα ή να περάσουν διακοπές με την οικογένεια και τους φίλους τους.