Είναι τα κίνητρα που κρύβονται πίσω από τις αποφάσεις των Ευρωπαίων να φτιάξουν βαλίτσα για το ταξίδι. Και αυτά τα κίνητρα που επηρεάζουν την απόφαση για ταξίδι ποικίλλουν, ανάλογα με τα “θέλω” και τις συναισθηματικές ανάγκες των ταξιδιωτών.

Αυτό αποκαλύπτεται σε έρευνα της ταξιδιωτικής εταιρείας eDreams ODIGEO. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε  σε πάνω από 3.600 άτομα στην Ισπανία, τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Πορτογαλία και τη Σουηδία.

Τα κυριότερα κίνητρα που οδηγούν τις αποφάσεις για το ταξίδι

  1. Αναζήτηση αναψυχής: 23%
    Προσωπική ευχαρίστηση, διασκέδαση και αυθορμητισμός. Θέλουν να αισθανθούν ζωντανοί και να αφήσουν τον εαυτό τους να λειτουργήσει παρορμητικά, χωρίς να σκεφτούν τις συνέπειες.
    Ταξίδι σημαίνει περιπέτεια, είτε ως ζευγάρι είτε με φίλους.
  2. Σύνδεση με την οικογένεια: 23%
    Το ταξίδι είναι το μέσο για να περάσουν ποιοτικό χρόνο με την οικογένεια και να αισθάνονται ότι ενισχύονται οι διαπροσωπικοί δεσμοί.
    Επιδιώκουν την χαλάρωση και να ξεφύγουν από την καθημερινή ρουτίνα. Πάντα ταξιδεύουν με την οικογένεια, τον σύντροφο και τα παιδιά.
  3. Μοναδικότητα: 15%
    Ταξιδεύουν για να δοκιμάσουν τους εαυτούς τους, να σπάσουν τα όρια και να ζήσουν νέες περιπέτειες πέρα ​​από τη ζώνη άνεσής τους, που τους επιτρέπει να αισθάνονται μοναδικοί και κοινωνικά αναγνωρισμένοι.
    Προτιμούν εξωτικά μέρη, είναι εθισμένοι στα social media ανεβάζοντας συνέχεια στιγμιότυπα από την απόδραση τους και ταξιδεύουν μόνοι τους ή με φίλους, αλλά σπάνια με την οικογένειά τους.
  4. Αίσθηση ότι ανήκουν κάπου: 14%
    Θέλουν να αισθάνονται μέρος μιας ομάδας. Ταξιδεύουν για να νιώσουν μέρος του προορισμού, ζώντας σαν ένας ντόπιος να βιώσουν τον πολιτισμό και την καθημερινότητα.
    Επιλέγουν προορισμούς όπου μπορούν να αλληλεπιδράσουν με τους ντόπιους. Ταξιδεύουν μόνοι ή ζευγάρι, αλλά σπάνια με παιδιά.
  5. Χαλάρωση: 13%
    Αναζητούν να αποσυνδεθούν από τη ρουτίνα τους και να απαλλαγούν από το άγχος. Αναζητούν ασφάλεια και άνεση. Ταξιδεύουν ως ζευγάρι, σε προορισμούς με παραλία και υπηρεσίες ευεξίας.
  6. Έλεγχος και πειθαρχία: 12%
    Προσπαθούν να αποσυνδεθούν από τη ρουτίνα τους … αλλά με μια νέα ρουτίνα. Σχεδιάζουν το ταξίδι με πολύ ορθολογικό τρόπο, ως πειθαρχία που πρέπει να ακολουθείται με αυστηρότητα και τάξη.
    Στόχος τους είναι να αισθάνονται απόλυτα ασφαλείς, να ελέγχουν την κατάσταση, προσπαθώντας να μην δείξουν τη συναισθηματική τους πλευρά.

Για ποιους λόγους ταξιδεύουν οι Ευρωπαίοι

Σύνδεση με την οικογένεια

  • Σουηδοί 32%
  • Γάλλοι 26%
  • Βρετανοί 24%

Αναψυχή

  • Ιταλοί 26%
  • Ισπανοί 24%
  • Πορτογάλοι 23%
  • Βρετανοί 20%

Όσον αφορά στα ταξίδια με κίνητρο την “μοναδικότητα”, αυτά τα επιλέγουν σε μεγαλύτερο ποσοστό στις μεσογειακές χώρες από ότι σε άλλες περιοχές της Ευρώπης.