Σύνταξη: tourismtoday.gr

Tα αεροδρόμια αυξάνουν τις επενδύσεις τους στην τεχνολογία. Στόχος τους είναι η ψηφιοποίηση των λειτουργιών και οι περισσότερες επιλογές αυτοεξυπηρέτησης επιβατών στα ταξίδια.

Αυτό αποκαλύπτουν τα αποτελέσματα της τελευταίας έκθεσης 2022 Airport IT Insights Survey από το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων (ACI World) και την SITA.

Η ACI World και η SITA συνεργάζονται τα τελευταία 19 χρόνια για την έρευνα Airport IT Insights Survey. Πρόκειται για την πιο εκτεταμένη μελέτη των τάσεων της πληροφορικής στην παγκόσμια βιομηχανία αεροδρομίων.

Η έκθεση αποκαλύπτει ότι με τη γρηγορότερη από την αναμενόμενη ανάκαμψη της ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια, οι Διευθυντές Πληροφορικής (CIOs) επιθυμούν να αξιοποιήσουν λύσεις πληροφορικής. Στόχος είναι να οχυρώσουν τις δραστηριότητες τους έναντι διαταραχών, αυτοματοποιώντας παράλληλα την εμπειρία των επιβατών.

Οι δαπάνες του κλάδου για την πληροφορική αναμένεται να συνεχίσουν τη σταθερή ετήσια αυξητική τάση τους από το 2020 για να υποστηρίξουν αυτή την ώθηση προς την ψηφιοποίηση.
Το 93% των αεροδρομίων να αναμένουν ότι οι δαπάνες τους για την πληροφορική θα παραμείνουν ίδιες ή θα αυξηθούν το 2023 σε σύγκριση με το 2022.

Πέρυσι οι δαπάνες των αεροδρομίων για την πληροφορική αυξήθηκαν σε περίπου 6,8 δις δολάρια.

«Η πανδημία και η επακόλουθη ανάκαμψη ανέδειξαν περαιτέρω τη σημασία της ψηφιοποίησης των λειτουργιών των αεροδρομίων, που είναι ζωτικής σημασίας για τη συνολική εμπειρία των πελατών των αεροδρομίων, επισημαίνει ο Luis Felipe de Oliveira, γενικός διευθυντής της ACI World.

Η φετινή έκθεση “Airport IT Insights Report” αποκαλύπτει μια σημαντική επιτάχυνση των επενδύσεων σε ψηφιακές λύσεις που καθιστούν τα αεροδρόμια πιο έξυπνα, ευκολότερη την πλοήγηση των επιβατών και την αλληλεπίδρασή τους με πολυάριθμους ενδιαφερόμενους φορείς απρόσκοπτη».

Βελτιστοποίηση του ταξιδιού των επιβατών με έξυπνες τεχνολογίες

Τα αεροδρόμια επενδύουν σε βασικές τεχνολογίες για να εξομαλύνουν την εμπειρία των επιβατών σε κάθε βήμα του ταξιδιού, ώστε να βοηθήσουν στην ανάσχεση των συμφορήσεων και στην ανακούφιση της πίεσης που προκαλείται από τις προκλήσεις του εργατικού δυναμικού. Η βιομετρία και οι τεχνολογίες αυτοεξυπηρέτησης βρίσκονται στην πρώτη γραμμή αυτής της αλλαγής.

Τα αεροδρόμια δίνουν προτεραιότητα στις πρωτοβουλίες αυτοεξυπηρέτησης, δίνοντας μεγάλη έμφαση στο αυτοελέγχο και την αυτοαπόθεση αποσκευών, με το 86% να σχεδιάζει την εφαρμογή τους έως το 2025.

Η εφαρμογή από τα αεροδρόμια ενός ασφαλούς ενιαίου βιομετρικού διακριτικού σε όλα τα σημεία επαφής έχει αυξηθεί από μόλις 3% το 2021 σε 39% το 2022, με πάνω από τους μισούς να σχεδιάζουν την εφαρμογή μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.

Αυτό σηματοδοτεί μια ισχυρή δέσμευση για την ταξιδιωτική εμπειρία επόμενης γενιάς, όπου οι επιβάτες θα μπορούν να διασχίζουν το αεροδρόμιο χρησιμοποιώντας το πρόσωπό τους ως κάρτα επιβίβασης.

Ψηφιοποίηση λειτουργιών για να πετύχουμε περισσότερα με λιγότερα

Η ζήτηση για υπηρεσίες cloud βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα των CIO. Είναι κεντρικής σημασίας για τη βελτιστοποίηση του κόστους, την προώθηση της αποδοτικότητας και την εισαγωγή νέων υπηρεσιών για τους επιβάτες.

Οι υπηρεσίες cloud προσφέρουν επίσης επεκτασιμότητα, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για τη διαχείριση ξαφνικών αιχμών στον όγκο των επιβατών.

Οι λύσεις επιχειρηματικής ευφυΐας βρίσκονται επίσης στην πρώτη γραμμή των επενδυτικών προτεραιοτήτων των αεροδρομίων στον τομέα της πληροφορικής, με το 93% ή περισσότερο να σχεδιάζει πρωτοβουλίες επιχειρηματικής ευφυΐας για τη διαχείριση περιουσιακών στοιχείων και τις πτητικές λειτουργίες έως το 2025.

Η έμφαση στην ευελιξία, την προσαρμοστικότητα στις διαταραχές και την άμεση επικοινωνία με τους πελάτες και τα ενδιαφερόμενα μέρη είναι σαφής. Έως το 2025, η πλειοψηφία των αεροδρομίων επιδιώκει να εφαρμόσει αυτοματοποιημένες προγνωστικές ειδοποιήσεις πριν από συμβάντα διαταραχής των πτήσεων, καθώς και πρωτοβουλίες επιχειρηματικής ευφυΐας για να καταστεί δυνατή η κλιμάκωση των λειτουργιών με βάση τη ζήτηση.

Όπως τονίζει ο David Lavorel, Διευθύνων Σύμβουλος της SITA, «τα αεροπορικά ταξίδια ανέκαμψαν από την πανδημία ταχύτερα απ’ ό,τι αρχικά περίμενε κανείς στον κλάδο, ιδίως στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.

Αν και η ανάκαμψη είναι ευπρόσδεκτη, τα αεροδρόμια και οι αεροπορικές εταιρείες βρέθηκαν σε δύσκολη θέση λόγω έλλειψης προσωπικού και πόρων.
Αυτό έχει επιβαρύνει τις επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο κίνδυνος συμφόρησης, καθυστερήσεων, ακυρώσεων και λανθασμένου χειρισμού των αποσκευών.

Η ψηφιοποίηση θεωρείται το κλειδί για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, παρέχοντας μεγαλύτερη επεκτασιμότητα και ευελιξία».