Το RoomRaccoon ,κορυφαίο σύστημα διαχείρισης ξενοδοχείων για ανεξάρτητα ξενοδοχεία, δημοσίευσε την ετήσια έκθεσή του, RoomRaccoon Report 2023: Unpacking Europe’s Independent Hotel Industry Trends .
Η έκθεση ανέλυσε δεδομένα απόδοσης ξενοδοχείων από χιλιάδες ανεξάρτητα ξενοδοχεία σε βασικές αγορές στην Ευρώπη για να δει πώς αλλάζει ο κλάδος.
Η έκθεση αποκαλύπτει ότι η ζήτηση ταξιδιών παραμένει υψηλή το 2023, με το μέσο ποσοστό πληρότητας να ξεπερνά τα επίπεδα του 2022 κατά 10%. Τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) το 2023 αυξήθηκαν κατά 20% σε σύγκριση με το 2022, αυξάνοντας από 55 ευρώ σε 66 ευρώ. Τα δεδομένα αντικατοπτρίζουν μια άνοδο του RevPAR κατά τη διάρκεια της ευρωπαϊκής καλοκαιρινής περιόδου, που κορυφώθηκε στα 98 ευρώ τον Αύγουστο.
Άλλα βασικά ευρήματα περιλαμβάνουν:
- Επεκτείνεται η περίοδος αιχμής: Η παραδοσιακή περίοδος αιχμής έχει παραταθεί, με τα υψηλά ποσοστά πληρότητας να παραμένουν μέχρι τον Σεπτέμβριο (65%) και τον Οκτώβριο (58%) το 2023.
- Οι OTA και οι Direct Bookings εξισώθηκαν: Τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία (OTA) και οι απευθείας κρατήσεις μοιράζονται πλέον σχεδόν ίσο μερίδιο στις κρατήσεις ξενοδοχείων, με τους OTA να αντιπροσωπεύουν το 49% των κρατήσεων ξενοδοχείων. Συγκριτικά, οι απευθείας κρατήσεις αποτελούν το 51%.
- Οι ταξιδιώτες κάνουν διακοπές πιο συχνά: Παρά τη μείωση της μέσης διάρκειας παραμονής το 2023, είναι ένδειξη αλλαγής των ταξιδιωτικών μοτίβων και όχι μείωσης των ταξιδιών. Τα δεδομένα δείχνουν ότι οι ταξιδιώτες κάνουν πιο συχνά, πιο σύντομα ταξίδια, τα οποία μπορεί να αποδοθούν στην επιθυμία για γρήγορες αποδράσεις. Αυτό είναι εμφανές στον αριθμό των κρατήσεων που πραγματοποιήθηκαν από εγχώριους ταξιδιώτες το 2023, κατά μέσο όρο 43%.
- Τα ξενοδοχεία βρίσκουν νέους τρόπους για τη δημιουργία εσόδων: Η έκθεση υπογραμμίζει ότι τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία ήταν καινοτόμα στη διαφοροποίηση των ροών εσόδων τους. Πέρα από τις παραδοσιακές κρατήσεις δωματίων, τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία προσφέρουν ολοένα και περισσότερο μοναδικές εμπειρίες, υπηρεσίες και ανέσεις για να προσελκύσουν επισκέπτες. Επιπλέον, πολλά ξενοδοχεία επεκτείνουν τις εγκαταστάσεις εκδηλώσεων και συνεδρίων τους, συμπεριλαμβανομένης της πώλησης χώρων στάθμευσης, για να ενισχύσουν τις δυνατότητές τους για τη δημιουργία εσόδων.
Σχολιάζοντας τα δεδομένα, ο Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής της RoomRaccoon, Tymen van Dyl , λέει:
«Τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία θα πρέπει να ενθαρρύνονται από τη διαρκή ισχύ των ταξιδιωτικών προθέσεων σε ευρωπαϊκούς προορισμούς. Ωστόσο, με απρόβλεπτη εποχικότητα, η βασική βάση σε ιστορικά δεδομένα θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα τα ξενοδοχεία να υποτιμήσουν τα δωμάτιά τους και να χάσουν πρόσθετα έσοδα. Εφαρμόζοντας λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης που μπορεί να κατανοήσει την προσφορά και τη ζήτηση, οι ξενοδόχοι μπορούν να έχουν μια δυναμική στρατηγική τιμολόγησης που λαμβάνει υπόψη την κυμαινόμενη ζήτηση και διασφαλίζει ότι παράγουν τις καλύτερες δυνατές τιμές σε όλα τα κανάλια πωλήσεων».