Σύνταξη: tourismtoday.gr

Πτώση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών, αύξηση του πληθωρισμού που κάνει τα ταξίδια πιο ακριβά, απώλεια δαπανών από τις αγορές της Ρωσίας και της Ουκρανίας και αντίκτυπος στους παραδοσιακούς προορισμούς αλλά και στους αναδυόμενους.
Αυτές είναι μερικές από τις συνέπειες που μπορεί να έχει ο πόλεμος στην Ουκρανία στη διεθνή τουριστική ανάκαμψη φέτος, σύμφωνα με έκθεση του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (UNWTO).

Όπως προειδοποιεί ο UNWTO «είναι πολύ νωρίς για να εκτιμήσουμε τον αντίκτυπο του πολέμου στην Ουκρανία. Αλλά αντιπροσωπεύει σημαντικό κίνδυνο για τον διεθνή τουρισμό που θα μπορούσε να καθυστερήσει την ήδη αδύναμη και άνιση ανάκαμψη του τομέα».

Τα δύο σενάρια του UNWTO για τον πόλεμο και τις επιπτώσεις του στη διεθνή τουριστική ανάκαμψη

Ο UNWTO παρουσιάζει δύο σενάρια στις αφίξεις ξένων τουριστών σε σύγκριση με το 2019, που δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά. Δείχνουν:

  • 1ο σενάριο: Μείωση 50%.
  • 2ο σενάριο: Μείωση 63%.

Από αυτή την άποψη, η σύγκρουση θα μπορούσε να επιβραδύνει την αρχική επανενεργοποίηση παρά την άρση ή χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών COVID από πολλές χώρες.

Πηγή: UNWTO

Οι έξι επιπτώσεις που μπορεί να έχει ο πόλεμος στον τουριστικό τομέα

  • Προστέθηκε κίνδυνος για την αδύναμη και άνιση ανάκαμψη του τουρισμού.
  • Ταξιδιωτικές διαταραχές στις αγορές της Ρωσίας και της Ουκρανίας, που αντιπροσωπεύουν το 3% των παγκόσμιων τουριστικών δαπανών, περίπου 14 δις δολάρια το 2020. Το 2019, οι ρωσικές δαπάνες για διεθνή ταξίδια έφτασαν τα 36 δις δολάρια και οι δαπάνες της Ουκρανίας ήταν 8,5 δις δολάρια.
  • Πτώση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών, ειδικά σε αγορές και τμήματα που είναι πιο ευαίσθητα στον κίνδυνο. Οι εξερχόμενες αγορές στις ΗΠΑ και τις ασιατικές χώρες θα μπορούσαν να επηρεαστούν, ειδικά όταν ταξιδεύετε στην Ευρώπη, καθώς αυτές οι αγορές είναι παραδοσιακά πιο ανησυχητικές ή επιρρεπείς στον κίνδυνο.
  • Επιπτώσεις σε παραδοσιακούς προορισμούς, αλλά και σε αναδυόμενους προορισμούς, ιδιαίτερα σε νησιά και παραθαλάσσιους προορισμούς.
  • Ασθενέστερη οικονομική ανάπτυξη και αύξηση του πληθωρισμού, λόγω των υψηλότερων τιμών του πετρελαίου, σε συνδυασμό με την πρόσφατη αύξηση των επιτοκίων , η οποία οδηγεί σε υψηλότερο κόστος ταξιδιού των καταναλωτών και αυξημένη πίεση στις επιχειρήσεις, ιδιαίτερα στις ΜΜΕ.
  • Όλα τα παραπάνω, μαζί, αποτελούν απειλή για την απασχόληση και τις τουριστικές επιχειρήσεις.
Πηγή: UNWTO