Η βιομηχανία αερολιμένων της Ευρώπης ανακοίνωσε σημαντική πρόοδο στα συγκεκριμένα βήματα προς τις καθαρές μηδενικές εκπομπές CO2.

Μιλώντας στο 32ο Ετήσιο Συνέδριο και τη Γενική Συνέλευση του ACI Europe στη Ρώμη, ο Γενικός Διευθυντής Olivier Jankovec ανακοίνωσε μια σειρά επιταχυνόμενων και διευρυμένων δεσμεύσεων από τα μέλη του, τόσο μονομερώς όσο και σε αυξημένη συνεργασία με εταίρους και ενδιαφερόμενα μέρη.

Το ψήφισμα του καθαρού μηδενικού 2050 της ACI Europe, επεκτάθηκε και επιβεβαιώθηκε
για πρώτη φορά το 2019 και καθιερώνοντας σταθερά τον ηγετικό του ρόλο στη δράση απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές, το ψήφισμα ACI Europe για τις Μηδενικές Εκπομπές άνθρακα έως το 2050 ενημερώνεται και επιβεβαιώνεται.

Το ψήφισμα δεσμεύει επίσημα την ευρωπαϊκή βιομηχανία αεροδρομίων να γίνει καθαρό μηδέν για τις εκπομπές άνθρακα υπό τον έλεγχό της το αργότερο έως το 2050, ανταποκρινόμενη στην Κλιματική Έκτακτη Έκτακτη Ανάγκη και ευθυγραμμίζοντας τη βιομηχανία με τη Συμφωνία του Παρισιού.

Σχεδόν 130 αεροδρόμια έχουν πλέον ακόμη πιο φιλόδοξους καθαρούς μηδενικούς στόχους στο στόχαστρο τους, η ACI Europe ανακοίνωσε επίσης ότι, παράλληλα με τη συνεχώς αυξανόμενη δυναμική πίσω από το ψήφισμα Net Zero 2050, πολλά από τα μέλη του έχουν προχωρήσει παραπέρα και ανακοίνωσαν συγκεκριμένα σχέδια που θα τα οδηγήσουν στο μηδέν πριν από το ορόσημο του 2050.

Σχεδόν το 50% των αεροδρομίων που έχουν δεσμευτεί για καθαρές μηδενικές εκπομπές CO2 – 127 ευρωπαϊκά αεροδρόμια που διαχειρίζονται 22 φορείς – έχουν τώρα μια ημερομηνία-στόχο για το 2030 ή νωρίτερα. Συλλογικά, αυτά τα αεροδρόμια αντιπροσωπεύουν το 23,3% της ευρωπαϊκής εναέριας κυκλοφορίας.

Δέκα σουηδικά αεροδρόμια, συμπεριλαμβανομένης της Στοκχόλμης Arlanda , πέτυχαν ήδη καθαρές μηδενικές εκπομπές CO2 πέρυσι (28 Μαρτίου 2021). Σε αυτά θα προστεθούν σύντομα το Toulon Hyères το 2024, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών και τα 20 αεροδρόμια της Finavia το 2025 και το 2026 η Λυών.

Τα αεροδρόμια του δικτύου ACI Europe που έχουν δεσμευτεί για τον στόχο του 2030 είναι: Aeroporti di Roma (Ρώμη Fiumicino και Rome Ciampino), Aéroports de la Côte d’Azur (3 αεροδρόμια συμπεριλαμβανομένης της Νίκαιας), ANA πορτογαλικά αεροδρόμια (10 αεροδρόμια συμπεριλαμβανομένης της Λισαβόνας), AVINOR ( 44 αεροδρόμια στη Νορβηγία συμπεριλαμβανομένου του Όσλο), 10 περιφερειακά γαλλικά αεροδρόμια που λειτουργούν από τα αεροδρόμια VINCI (συμπεριλαμβανομένων των Clermont Ferrand, Grenoble και Nantes), Basel Mulhouse , Μπέλφαστ, Βελιγράδι, Μπολόνια, Μπρίστολ, Κοπεγχάγη και Roskilde, Enontekiö, Keflavik, Leeds Bradford, London City , Λονδίνο Γκάτγουικ, Λιθουανικά αεροδρόμια (3 αεροδρόμια συμπεριλαμβανομένου του Βίλνιους), Λουξεμβούργο, Μέμινγκεν, Μασσαλία Προβηγκία, Royal Schiphol Group(4 αεροδρόμια συμπεριλαμβανομένου του αεροδρομίου του Άμστερνταμ Schiphol ), τα αεροδρόμια SEA Milan (Milano-Malpensa και Milano Linate) και το αεροδρόμιο του Ταλίν .