
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Στα υψηλότερα επίπεδα όλων των εποχών κινήθηκαν το 2024 τα έσοδα του Lufthansa Group, επιτρέποντας του να αντισταθμίσει ορισμένες από τις ζημίες που σχετίζονται με απεργίες.
Το 2024, έκλεισε με έσοδα 37,6 δις ευρώ στο +6% από έτος σε έτος, με τον όμιλο να σημειώνει ότι τα κέρδη του αυξήθηκαν λόγω της μεγαλύτερης χωρητικότητας πέρυσι.
- Η χωρητικότητα του, μετρημένη σε διαθέσιμα χιλιόμετρα θέσεων (ASK), αυξήθηκε 9% σε ετήσια βάση, με αποτέλεσμα ο όμιλος να μεταφέρει 131,3 εκατομμύρια επιβάτες το 2024, σημειώνοντας άνοδο 7%.
- Ο συνολικός αριθμός πτήσεων ήταν μόλις 1 εκατομμύριο στις 991.752 ή 5% περισσότερες από το 2023.
- Ο μέσος συντελεστής φορτίου του ομίλου ήταν 83,1%, μια ελαφρά αύξηση από τον μέσο όρο του 2023 (82,9%).
Ωστόσο, η εταιρεία επεσήμανε ότι τα λειτουργικά της κέρδη ή τα προσαρμοσμένα κέρδη προ τόκων και φόρων (EBIT), μειώθηκαν από 2,7 δις ευρώ σε 1,6 για διάφορους λόγους όπως οι απεργίες το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Ο αντίκτυπος που σχετίζεται με την απεργία ήταν 450 εκατομμύρια ευρώ, επηρεάζοντας κυρίως τις επιβατικές αεροπορικές εταιρείες του ομίλου.
Οι αερομεταφορείς του Lufthansa Group χρειάστηκε επίσης να απορροφήσουν σημαντική πτώση στις μέσες αποδόσεις στις αρχές του καλοκαιριού λόγω της αύξησης της παραγωγικής ικανότητας σε ολόκληρο τον κλάδο.
Ταυτόχρονα, τα χαμηλότερα επιτόκια επέτρεψαν στον αεροπορικό όμιλο να προστατεύσει κάπως τα κέρδη του, με τα καθαρά του κέρδη να μειώνονται μόνο κατά περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ με αποτέλεσμα το 2024 να είναι 1,4 δις.
Κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους, ο όμιλος αντέστρεψε την πορεία του καθώς τα έσοδα του ανέβηκαν σε πάνω από 10 δις ευρώ για δύο συνεχόμενα τρίμηνα και κατάφερε να αυξήσει τα έσοδα του 4ο τρίμηνο 2024 σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο του 2023.
Η ενοποίηση της ITA Airways, η σημαντική βελτίωση στις πτητικές λειτουργίες και η αυξανόμενη ικανοποίηση των πελατών της έδειξαν ότι η στρατηγική της είναι σωστή και τα μέτρα έχουν ήδη επηρεάσει θετικά τα αποτελέσματα.
Όπως υπογράμμισε ο Carsten Spohr, πρόεδρος και διευθύνων δύμβουλος του Lufthansa Group «φέτος, το 2025, θα είναι μια χρονιά μετασχηματισμού για εμάς με έναν ξεκάθαρο στόχο. Να ενισχύσουμε περαιτέρω τη θέση μας ως το νούμερο ένα παγκοσμίως εκτός των ΗΠΑ».