Το “όραμα για μηδενικές απώλειες” στους ευρωπαϊκούς δρόμους έως το 2050 απαιτεί πιο ισχυρά μέτρα οδικής ασφάλειας.
Αυτό δηλώνουν τα μέλη της επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού (TRAN). Και προτείνουν ως κύρια βήματα:
- Ασφαλή όρια ταχύτητας – 30 χλμ./ώρα σε κατοικημένες περιοχές.
- Μηδενική ανοχή στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
- Περισσότερα μέτρα ασφαλείας σε υποδομές και οχήματα.
“Η ισχυρή πολιτική βούληση των εθνικών κυβερνήσεων και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι απαραίτητη για να κάνουμε ό,τι χρειάζεται ώστε να μειωθούν κατά το ήμισυ οι απώλειες στους δρόμους έως το 2030 και να προχωρήσουμε πιο αποφασιστικά προς το “όραμα για μηδενικές απώλειες” έως το 2050, δήλωσε η εισηγήτρια του ΕΚ, Έλενα Κουντουρά (Αριστερά, Ελλάδα).
Πρέπει να κινητοποιήσουμε περισσότερες επενδύσεις προς ασφαλέστερες οδικές υποδομές. Να διασφαλίσουμε ότι τα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με τις καλύτερες τεχνολογίες διάσωσης.
Να θέσουμε όριο 30 χλμ./ώρα στις πόλεις σε ολόκληρη την ΕΕ, να υιοθετήσουμε μηδενική ανοχή στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Και να διασφαλίσουμε αυστηρή εφαρμογή των κανόνων οδικής κυκλοφορίας”.
Το ψήφισμα για το Πλαίσιο πολιτικής της ΕΕ για την οδική ασφάλεια πρέπει να ψηφιστεί από την ολομέλεια του Κοινοβουλίου, πιθανώς κατά την ολομέλεια του Σεπτεμβρίου.
Η έκθεση αυτή αποτελεί την επίσημη απάντηση του Κοινοβουλίου στη νέα προσέγγιση της Επιτροπής για την οδική ασφάλεια στην ΕΕ για την περίοδο 2021-2030 και το Πλαίσιο πολιτικής της ΕΕ για την οδική ασφάλεια για την περίοδο 2021-2030.