Σύνταξη tourismtoday.gr
Καθώς τα ταξίδια χωρίς πτήσεις κερδίζουν δυναμική, τα ευρωπαϊκά ταξίδια με τρένο βιώνουν μια αναγέννηση.
Η αλλαγή του τρόπου για τα ταξίδια είναι μία επιλογή για την μείωση στο αποτύπωμα άνθρακα. Για παράδειγμα, οι πτήσεις από το Λονδίνο προς το Παρίσι εκπέμπουν 14 φορές περισσότερο CO2 από το ταξίδι με τρένο.
Οι χώρες σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) επενδύουν σε σιδηροδρόμους που παρέχουν καλύτερες και ταχύτερες συνδέσεις από ποτέ.
Τόσο φέτος όσο και του χρόνου πολλά δρομολόγια θα συνδέσουν με τρένο προορισμούς στην Ευρώπη.
Τα καλύτερα νέα ευρωπαϊκά δρομολόγια τρένων που ξεκινούν 2023 και 2024
Μαδρίτη προς Μασσαλία μέσω Βαρκελώνης με Renfe (28 Ιουλίου 2023)
Το σχέδιο της Renfe να επεκτείνει τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες της στη Γαλλία περιλαμβάνει μια άλλη νέα διαδρομή που θα ξεκινήσει αργότερα αυτό το έτος μεταξύ Μαδρίτης και Μασσαλίας.
Τα τρένα αναμένεται να κινούνται αρχικά σε εναλλασσόμενες ημέρες, αλλά αργότερα θα αυξάνονται έως και δύο φορές την ημέρα.
Περαιτέρω δρομολόγια προς το Παρίσι αναμένονται το 2024 ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων.
Λιέγη προς Άαχεν και Μάαστριχτ με Arriva, SNCB και NS (Δεκέμβριος 2023)
Μια νέα σιδηροδρομική υπηρεσία τριών χωρών θα συνδέει το Άαχεν στη Γερμανία, τη Λιέγη στο Βέλγιο και το Μάαστριχτ στην Ολλανδία.
Το έργο είναι μια συνεργασία μεταξύ της Arriva (μέρος του γερμανικού ομίλου Deutsche Bahn), της Εθνικής Εταιρείας Σιδηροδρόμων Βελγίου (SNCB) και της Nederlandse Spoorwegen (NS).
Παρίσι – Οριγιάκ με SNCF (Δεκέμβριος 2023)
Το νυχτερινό δρομολόγια με τρένο Παρίσι – Οριγιάκ, που σταμάτησε στις αρχές της δεκαετίας του 2000, επισρέφει φέτος.
Η SNCF Voyageurs ανακοίνωσε ότι τα νυχτερινά τρένα Le Pyrénéen και L’Occitan θα συνδέουν τη γαλλική πρωτεύουσα με τη νότια κεντρική κοινότητα από τις 10 Δεκεμβρίου 2023.
Ένα καθημερινό τρένο θα εξυπηρετεί την πόλη του Καντάλ κατά τις περιόδους διακοπών και την Παρασκευή και την Κυριακή το βράδυ προς κάθε κατεύθυνση τον υπόλοιπο χρόνο.
Αυτό αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης πρωτοβουλίας για την επανεκκίνηση των νυχτερινών τρένων της χώρας, η οποία μέχρι στιγμής περιλαμβάνει τις γραμμές Παρίσι-Νίκαια και Παρίσι-Λούρδη.
Βρυξέλλες προς Βερολίνο μέσω Άμστερνταμ με European Sleeper
Ο European Sleeper, ένας Βελγο-Ολλανδικός κοινωνικός συνεταιρισμός, ξεκίνησε την πρώτη του διαδρομή από τις Βρυξέλλες στο Βερολίνο μέσω Άμστερνταμ, στις 25 Μαΐου.
Με μία μόνο αλλαγή, οι επιβάτες του European Sleeper μπορούν να ταξιδέψουν στο Παρίσι, το Λονδίνο, την Πράγα και τη Βαρσοβία. Από το 2024, το σχέδιο είναι να επεκταθεί η υπηρεσία στη Δρέσδη και την Πράγα.
Παρίσι προς Βερολίνο με το TGV (2024)
Η Γαλλία και η Γερμανία ανακοίνωσαν ένα νέο δρομολόγιο τρένου TGV μεταξύ Παρισιού και Βερολίνου που πρόκειται να ξεκινήσει να λειτουργεί το 2024.
Επί του παρόντος, ένα ταξίδι μεταξύ των δύο πρωτευουσών απαιτεί από τους ταξιδιώτες να αλλάζουν σε ξεχωριστό σταθμό όπως η Κολωνία ή η Φρανκφούρτη.
Η νέα σύνδεση υψηλής ταχύτητας θα επιτρέπει στους επιβάτες να κάνουν το ταξίδι σε περίπου επτά ώρες.
Παρίσι προς Μαδρίτη με Trenitalia (έναρξη τέλη 2024)
Τον Δεκέμβριο του 2022, ο Όμιλος FS Italiane ιδιοκτήτης του εθνικού κρατικού σιδηροδρόμου της Ιταλίας Trenitalia– ανακοίνωσε σχέδια για μια νέα σιδηροδρομική σύνδεση υψηλής ταχύτητας Frecciarossa μεταξύ Παρισιού και Μαδρίτης.
Το νέο τρένο θα συνδέει το Παρίσι και τη Βαρκελώνη, όπου η υπάρχουσα υπηρεσία υψηλής ταχύτητας εκτελεί ήδη δρομολόγια προς την ισπανική πρωτεύουσα.
Προβλέπεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2024, με υπαινιγμούς ότι περαιτέρω υπηρεσίες θα μπορούσαν να συνδέσουν τη Μαδρίτη με την Ιταλία μέσω Γαλλίας.
Πόρτο προς Λισαβόνα και Βίγκο με το δίκτυο υψηλής ταχύτητας Iberian Rails (η κατασκευή ξεκινά το 2024)
Η Πορτογαλία ενέκρινε σχέδια για σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας μεταξύ Λισαβόνας, Πόρτο και Βίγκο.
Θα είναι μέρος του ευρύτερου σιδηροδρομικού δικτύου υψηλής ταχύτητας Iberian Rails που θα ενώνει τη χώρα και θα τη συνδέει με την Ισπανία.
Αυτήν τη στιγμή χρειάζονται σχεδόν τρεις ώρες για να ταξιδέψετε με τρένο μεταξύ Πόρτο και Λισαβόνας.
Η νέα σιδηροδρομική σύνδεση θα μειώσει τη διάρκεια του ταξιδιού σε μόλις 1 ώρα και 15 λεπτά. Τελικά, η νέα γραμμή θα συνδέει τις πορτογαλικές πόλεις με το Βίγκο στην Ισπανία.
Άμστερνταμ προς Βαρκελώνη με European Sleeper (Άνοιξη 2025)
Ο ολλανδο-βελγικός σιδηροδρομικός φορέας European Sleeper ελπίζει να ξεκινήσει μια νέα νυχτερινή υπηρεσία τρένου από το Άμστερνταμ στη Βαρκελώνη την άνοιξη του 2025.
Αυτό θα βελτιώσει σημαντικά τις σιδηροδρομικές συνδέσεις βορρά-νότου στην Ευρώπη.
Παρίσι προς Βενετία με την Midnight Trains (2025)
Η γαλλική startup Midnight Trains πρόκειται να συνδέσει τη Γαλλία και την Ιταλία με μια νέα νυχτερινή υπηρεσία τρένου από το Παρίσι στη Βενετία μέσω Μιλάνου από το 2025, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Αυτό θα καταστήσει πιο γρήγορο και απλούστερο για τους ταξιδιώτες του Ηνωμένου Βασιλείου να πάρουν το τρένο στην Ιταλία.