του Γιάννη Τσιρογιάννη
Η Renault παρουσίασε τις νέες υβριδικές και plug-in υβριδικές εκδόσεις των δύο best-sellers της – το νέο Clio E-TECH 140hp και το νέο Captur E-TECH Plug-in 160hp1.
Πρόκειται για νέες προσθήκες στη μεγαλύτερη γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων της αγοράς: «full hybrid» για το νέο Clio E-TECH, «full plug-in hybrid» για το νέο Captur E-TECH Plug-in, και «100% electric» για το νέο ZOE.
Μια πλήρης γκάμα υβριδικών μοντέλων, σημαίνει ότι ακόμα περισσότεροι πελάτες θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν τη μοναδική εμπειρία της οδήγησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Το σύστημα κίνησης που χρησιμοποιείται σε ευρεία κλίμακα από τα μοντέλα με υβριδικό κινητήρα της Renault, παρουσιάζεται σε δύο παραλλαγές: E-TECH για ‘full hybrid’ (HEV – Hybrid Electric Drive ή υβριδικό) και E-TECH Plug-in για ‘full plug-in hybrid’ (PHEV – Plug-in Hybrid Electric Drive ή επαναφορτιζόμενο υβριδικό).
Η ενσωμάτωση της συγκεκριμένης τεχνολογίας σε αυτά τα δύο μοντέλα ήταν εύκολη χάρη στη νέα αρθρωτή πλατφόρμα CMF-B η οποία εξελίχθηκε εξ’ αρχής για ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά και από το γεγονός ότι τα συστήματα E-TECH είναι τόσο συμπαγή σε διαστάσεις, ώστε να μπορούν να τοποθετηθούν χωρίς καμία τροποποίηση σε ένα μικρό μοντέλο, όπως είναι το νέο Clio.
Οι κινητήρες Renault E-TECH hybrid και plug-in hybrid έχουν εξελιχθεί και κατοχυρωθεί σαν πατέντα της Renault Engineering. Προέρχονται από το πρωτότυπο EOLAB, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη έκθεση του Παρισιού το 2014 και ενσωματώνουν όλα τα πλεονεκτήματα της τεχνογνωσίας της μάρκας στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων.
Χρησιμοποιούν εξαρτήματα σχεδιασμένα από τη Συμμαχία, όπως ο νέας γενιάς βενζινοκινητήρας των 1,6 λίτρων ο οποίος έχει τροποποιηθεί κατάλληλα για την περίπτωση.
Ο συγκεκριμένος κινητήρας πλαισιώνεται από δύο ηλεκτροκινητήρες – ο ένας είναι τύπου HSG (High-Voltage Starter Generator) – και ένα καινοτόμο κιβώτιο ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη.
Η συνεργασία των ηλεκτροκινητήρων και του κιβωτίου ταχυτήτων εξασφαλίζει την ομαλή λειτουργία των αλλαγών (τύπος σχεδίασης που είναι γνωστός για την καλύτερη οικονομία και προέρχεται κατευθείαν από την τεράστια εμπειρία της αγωνιστικής ομάδας της Renault F1).