Σύνταξη tourismtoday.gr

Η Schiphol επέστρεψε στα θετικά αποτελέσματα με κέρδη 101 εκατ. ευρώ, αλλά δεν έχει ακόμα «βρει τον βηματισμό της».

Ο Royal Schiphol Group κατέγραψε τα πρώτα του ανοδικά νούμερα μετά την πανδημία. Έκλεισε το 2023 με κέρδη 101 εκατ. ευρώ, αφού το 2022 είχε ζημιές 19 εκατ. ευρώ. Αλλά ενώ τα αποτελέσματα είναι και πάλι θετικά, τα οικονομικά στοιχεία εξακολουθούν να βρίσκονται υπό πίεση “λόγω των σημαντικών αυξήσεων του κόστους και των επενδύσεων με τις απαραίτητες βελτιώσεις στην ποιότητα”.
Περίπου 70,9 εκατ. επιβάτες ταξίδεψα μέσω των αεροδρομίων του Schiphol Group πέρυσι, από 60,8 εκατομμύρια το 2022.

Τα έσοδα αυξήθηκαν σημαντικά 24,4% σε 1.852 εκατομμύρια ευρώ. Παρά τα καθαρά κέρδη 101 εκατομμυρίων ευρώ πέρυσι, “η Business Area Aviation παραμένει έντονα ζημιογόνος και ο Schiphol Group προτείνει να μην καταβάλει μέρισμα στους μετόχους του κατά τη διάρκεια του 2023”, ανέφερε η εταιρεία.

Πέρυσι πραγματοποιήθηκαν 441.969 κινήσεις πτήσεων στο αεροδρόμιο Schiphol, αυξημένες κατά 11% σε σύγκριση με το 2022. Πέρυσι, 61,9 εκατ. επιβάτες ταξίδεψαν μέσω του κόμβου του Άμστερνταμ, έναντι 52,5 εκατ. το 2022. Ο όγκος των εμπορευμάτων μειώθηκε 4% σε 1,38 εκατομμύρια τόνους.

Το αεροδρόμιο Αϊντχόβεν εξυπηρέτησε 6,8 εκατ. επιβάτες (6,3 εκατ. το 2022) σε 39.996 πτήσεις (38.143 το 2022). Ο αριθμός των επιβατών του αεροδρομίου του Ρότερνταμ-Χάγης αυξήθηκε από 2 εκατομμύρια το 2022 σε 2,2 εκατομμύρια πέρυσι και οι κινήσεις πτήσεων από 15.772 σε 16.191.

Για το τρέχον έτος, η Schiphol αναμένει ότι η αύξηση του αριθμού των επιβατών θα συνεχιστεί, μαζί με μια μικρή αύξηση των κινήσεων των πτήσεων.

“Η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια παραμένει προς το παρόν υψηλή, παρά την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων”. Η εταιρεία αναμένει 460.000 – 483.000 κινήσεις πτήσεων και 65-69 εκατομμύρια επιβάτες στο αεροδρόμιο Schiphol φέτος.

Η εταιρεία επένδυσε πολλά σε υψηλότερους μισθούς και καλύτερες συνθήκες εργασίας πέρυσι, συμπεριλαμβανομένων επενδύσεων σε ανυψωτικά βοηθήματα στους χώρους αποσκευών και μέτρων για την καλύτερη προστασία των εργαζομένων από τις εκπομπές ρύπων, δήλωσε η εταιρεία.

“Πρόκειται για μια συνεχή διαδικασία”. Προσέλαβε επίσης περισσότερους φρουρούς ασφαλείας, “συμβάλλοντας σημαντικά στο να ταξιδεύουν οι επιβάτες και πάλι με άνεση”.
Η Schiphol εκπόνησε επίσης ένα σχέδιο 8 σημείων για να καταστήσει το αεροδρόμιο δομικά πιο ήσυχο, καθαρότερο και καλύτερο.

“Είναι καιρός να επενδύσουμε περαιτέρω στην ποιότητα του αεροδρομίου Schiphol. Οι πρόσφατες επενδύσεις απέδωσαν πραγματικά καρπούς. Τόσο η εργασία στο Schiphol όσο και τα ταξίδια μέσω αυτού έχουν βελτιωθεί σημαντικά, δήλωσε ο Ruud Sondag, Διευθύνων Σύμβουλος του Royal Schiphol Group.

Πρέπει να συνεχίσουμε να επενδύουμε αν θέλουμε να διασφαλίσουμε την ποιότητα για τις αεροπορικές εταιρείες, τους επιβάτες και τους εργαζόμενους. Το 2023 σηματοδοτεί επίσης το σημείο καμπής όσον αφορά τις ανησυχίες μας για τους γείτονές μας και το κλίμα. Περισσότερο από ποτέ, έχουμε κίνητρο να συμβάλουμε σε αυτά τα θέματα”.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η Schiphol συνεχίζει να εργάζεται “για να είναι ένα εξαιρετικό αεροδρόμιο για όλους και γύρω από αυτό”.