Τα πρώτα επιβατικά τρένα που λειτουργούν με μπαταρία έκαναν την εμφάνισή τους στην Ευρώπη.

Πρόκειται για ένα στόλο 20 τρένων Hitachi Masaccio, γνωστά ως “Blues”, που ήδη κινούνται στην Ιταλία. Πρόκειται για την πρώτη φάση ενός έργου ύψους 1,23 δισ. ευρώ, το οποίο θα προσθέσει 135 τρένα με μπαταρίες στο δίκτυο της Trenitalia, τα οποία θα κυκλοφορούν στην Καλαβρία, τη Φριούλι Βενέτσια Τζούλια, το Λάτσιο, την Τοσκάνη και τα νησιά της Σικελίας και της Σαρδηνίας.

Στην Καλαβρία, εκτελούν δρομολόγια στην ακτή του Ιονίου, ενώ τα δρομολόγια της Σικελίας περιλαμβάνουν τη Μεσσήνη προς Παλέρμο και τη Μεσίνα-Κατάνια-Συρακούσες.

Τα τρένα τριών και τεσσάρων βαγονιών 300 θέσεων είναι υβριδικά και λειτουργούν με μπαταρία, ηλεκτρική ενέργεια και ντίζελ. «Είναι η πρώτη φορά που οι μπαταρίες χρησιμοποιούνται ως η κύρια πηγή ενέργειας σε ένα στόλο τρένων για εμπορική χρήση στην Ευρώπη», ανέφερε η Trenitalia σε δήλωση.

Ο στόλος – κατασκευασμένος με 93% ανακυκλώσιμα υλικά – θα μειώσει τις εκπομπές άνθρακα και την κατανάλωση καυσίμου κατά 50% σε σχέση με τα τρένα ντίζελ, ανέφερε η Hitachi σε σχετική δήλωση. Επιπλέον λειτουργώντας με μπαταρίες στις αστικές περιοχές, μπορούν επίσης να εξαλείψουν τις εκπομπές και να μειώσουν την ηχορύπανση.

Τα τρένα έχουν μικρή εμβέλεια έως και 15 χιλιομέτρων (περίπου 10 μίλια) μόνο με μπαταρία, αλλά μπορούν να επαναφορτιστούν στη διάρκεια της διαδρομής, Η μέγιστη ταχύτητα είναι 160 km/h.

Η Hitachi ποστηρίζει ότι η σειρά τρένων Masaccio προσφέρει μια άμεση λύση για την απαλλαγή των ευρωπαϊκών επιβατικών σιδηροδρόμων από τις ανθρακούχες εκπομπές.
Το επόμενο μοντέλο Masaccio αναμένεται σε δύο χρόνια. Προβλέπεται ότι θα λειτουργεί μόνο με μπαταρίες, με εμβέλεια άνω των 100 χιλιομέτρων.