Για την AEGEAN και τα νέα δεδομένα που υπάρχουν στην αγορά των αερομεταφορών μίλησε ο πρόεδρος της Αegean Airlines Ευτύχιος Βασιλάκης κατά τη διάρκεια της χθεσινής Γ.Σ των μετόχων της εταιρείας.

Ο κ.  Βασιλάκης με αφορμή το κλείσιμο όλο και περισσότερων αεροπορικών εταιρειών, επισήμανε πως κατά την άποψή του με την πάροδο του χρόνου οι αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη θα γίνονται λιγότερες και πιο μεγάλες.

«Η Aegean είναι από αυτές που μπορούν να ωφεληθούν από αυτή την προοπτική. Είτε έχοντας περισσότερο χώρο ή με κάποιο διαφορετικό τρόπο…» Η τελευταία φράση, ιδιαίτερα, επιδέχεται πολλαπλών ερμηνειών. Αφήνει, επιπλέον, ανοιχτά όλα τα σενάρια για μελλοντικές κινήσεις της διοίκησης προκειμένου να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της και να βρεθεί στη «λέσχη των κερδισμένων» στο νέο υπό διαμόρφωση αεροπορικό χάρτη της Ευρώπης.

 Ε. Βασιλάκης για στρατηγική ανάπτυξη:

«Έχουμε επιλέξει να αναπτυσσόμαστε με ρυθμό 5-7% το χρόνο, έχοντας την πεποίθηση πως με λελογισμένους ρυθμούς αύξησης των προσφερόμενων θέσεων θα έχουμε περισσότερους επιβάτες.

Λειτουργώντας, όχι ανεξάρτητα απ’ ότι συμβαίνει στην αγορά, αλλά χωρίς να έχουμε τη μεταβλητότητα προς τα πάνω ή προς τα κάτω που επιδεικνύουν περισσότερο ξένες αεροπορικές εταιρείες που πετούν στην Ελλάδα».

Παρουσιάζοντας τα αυξημένα μεγέθη της Aegean το 2018 ο δ/νων σύμβουλος της εταιρείας Δημήτρης Γερογιάννης, τα απέδωσε στην ωρίμανση και διεθνή αναγνώριση του brand της Aegean, τη βελτιωμένη αξιοποίηση και διασύνδεση του δικτύου και την αποτελεσματικότερη διαχείριση των ναύλων.

Η εταιρεία ολοκλήρωσε το 2018 με 61 αεροπλάνα, ιστορικά υψηλά επίπεδα πληρότητας πτήσεων, 14 εκατ. επιβάτες (+6% σε σύγκριση με το 2017), πετώντας σε 122 προορισμούς εξωτερικού και 31 εσωτερικού, σε 44 χώρες.

Για μια ακόμα χρονιά η εταιρεία αξιοποίησε ως εφαλτήριο το δίκτυο διεθνών δρομολογίων της στο οποίο κατέγραψε αύξηση κίνησης 7% ενώ οι επιβάτες εξωτερικού στις πτήσεις από/προς Αθήνα αυξήθηκαν 12%.

Μικρότερη άνοδο 4% σημείωσαν οι επιβάτες εσωτερικού φθάνοντας τα 6,1 εκ. ταξιδιώτες. Παρά την αύξηση των προσφερόμενων θέσεων από τους ανταγωνιστές της.

Η άνοδος στα δρομολόγια εσωτερικού αποδίδεται από τη διοίκηση της εταιρείας στις τακτικές, ελκυστικές προσφορές ναύλων που οδήγησαν και στην αύξηση του συντελεστή πληρότητας των πτήσεων.

Η αύξηση της επιβατικής κίνησης μεταφράστηκε σε ενοποιημένα έσοδα 1,18 δισ. ευρώ (+5%), κέρδη μετά φόρων 67,7 εκατ. ευρώ (+13%), μηδενικό τραπεζικό δανεισμό, ενώ ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα στο τέλος του 2018 έφθασαν τα 290,2 εκατ. ευρώ.

Το αποτέλεσμα ήταν η εταιρεία να διανείμει στους μετόχους μέρισμα συνολικού ύψους 42,9 εκατ. ευρώ ή 0,60 Ευρώ ανά μετοχή (αποκοπή μερίσματος στις 3/6 και διανομή από 7/6 μέσω Eurobank).

Οικονομικά αποτελέσματα τα οποία διαμορφώθηκαν σε μια χρονιά κατά την οποία η τιμή καυσίμων αυξήθηκε κατά 35% σε σύγκριση με το 2017 ενώ, παράλληλα, οι ανταγωνιστές της αύξησαν σημαντικά τις διαθέσιμες θέσεις τους.