Άλλη μια ITB έκλεισε τις πύλες τις, όλοι οι επαγγελματίες, οι τουριστικοί φορείς, Δήμαρχοι οι δημοσιογράφοι και η ηγεσία του Τουρισμού έκλεισαν τις επαφές τους.
Τα συμπεράσματα είναι για πολλούς θετικά, αλλά και πολλοί εξέφρασαν τους κινδύνους αυτής της Τουριστικής σεζόν.
Από την δικιά μας ματιά θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε τα δεδομένα.
Οι περισσότεροι κάνουν την πρόβλεψη ότι η χρονιά από την Γερμανική αγορά θα είναι με άνοδο από την περασμένη κάπου από 8-10% με τα ως τώρα δεδομένα.
Προσωπική άποψη μετά από συνομιλίες που είχαμε με πολλούς Τ.Ο. είναι ότι δεν θα ξεπεράσουμε το 3%.
Θα αναφέρω μόνο 2 παραδείγματα, η Der Touristic, πριν από 2 μήνες είχε 2.000 κρατήσεις περισσότερες την ημέρα από το 2014 και εδώ και 3-4 εβδομάδες έχει πέσει στις 80-100 κρατήσεις περισσότερες με φθίνουσα πορεία, ενώ το Attica Reisen πριν 2 μήνες ειχε άνοδο 30% τώρα παρουσιάζει μείωση και από τις περσινές προ κρατήσεις, τα ίδια λένε και από την Thomas Cook και το TUI Group.
Βέβαια πολλοί Tour Operator παρεκκλίνουν από τα στοιχεία για να κερδίσουν από τους Ξενοδόχους περισσότερες προσφορές.
Βέβαια όλα αυτά τα σημερινά δεδομένα εξαρτώνται και θα επηρεάζονται από την γενικότερη πολιτική κατάσταση στην χώρα μας.
Σε επαφές που είχαμε με άλλους μεγάλους Tour Operator από άλλες χώρες που παρευρέθηκαν με περίπτερα στην ITB και σαν επισκέπτες τα μηνύματα ήταν αντιφατικά.
Η Ρωσική αγορά παρουσιάζει μείωση στην ζήτηση από 40-60%, θα αναφέρουμε ότι οι προγραμματισμένες πτήσεις για Ελλάδα από αυτή την αγορά από μία μόνο αεροπορική εταιρεία σε σχέση με το 2014 για να καταλάβουμε το μέγεθος το προβλήματος είναι από 1300 πτήσεις που είχε το 2014 για το 2015 έχει προγραμματίσει 540 πτήσεις, μια μείωση του 60%.
Τα θετικά μηνύματα ήρθαν μόνο από την Αγγλική και Γαλλική αγορά, που μιλάνε αυτή την στιγμή σε αύξηση των προ κρατήσεων σταθερά από 10-15%.
Για θέματα προβολής και διαφήμισης στην ΙΤΒ από διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας ( Δήμοι και Περιφέρειες) παρατηρήσαμε διαφορετικότητα στην οργάνωση από καθαρά λόγους τοπικής πρωτοβουλίας και μακρόχρονης οργάνωσης κάτι που δεν υπάρχει προς το παρόν στην Κέρκυρα.
Θα αναφέρω μόνο την διαφορά στην παρουσίαση Κέρκυρας και Ρόδου.
Η Ρόδος είχε ένα μεγάλο ανεξάρτητο επαγγελματικό περίπτερο ενώ η Κέρκυρα συστεγαζόταν στο περίπτερο της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων.
Η Ρόδος έχει οικονομικούς πόρους από την συνεισφορά των επαγγελματιών του νησιού μέσο του ΔΗΦΟΔΩ που εδώ και λίγο καιρό έχει καταργηθεί και θα πρέπει να αναζητήσει άλλους τρόπους χρηματοδότησης για την μέλλουσα προβολή.
Εδώ στην Κέρκυρα αναζητούμε ακόμα το σχήμα και τους τρόπους χρηματοδότησης για να μπορούμε να έχουμε τέτοια παρουσίαση στις εκθέσεις, το ευχόμαστε επιτέλους.
Τέλος θα ήθελα να αναφέρω ότι η Ελλάδα είχε το 2015 μια μεγάλη ευκαιρία για εκτίναξη του τουρισμού στην χώρα μας και την χάσαμε, εύχομαι να επιστρέψουμε στην κανονικότητα και να διατηρήσουμε τα περσινά δεδομένα.
Νίκος Ασπιώτης
Σύμβουλος Τουριστικών Επιχειρήσεων