Οι υψηλότεροι ναύλοι μεταξύ των ευρωπαϊκών κόμβων και οι χαμηλότερες εκπομπές άνθρακα βρίσκονται πίσω από τη σημαντική στροφή των επαγγελματιών ταξιδιωτών προς τη μετακίνηση με τρένα, με την εν λόγω τάση να συνεχίζεται πιθανότατα για το υπόλοιπο του έτους.

Ένας αυξανόμενος αριθμός επιχειρήσεων επιλέγει τα σιδηροδρομικά επαγγελματικά ταξίδια στην Ευρώπη, καθώς τα υψηλότερα αεροπορικά εισιτήρια ωθούν τους ταξιδιώτες στα τρένα και όχι στα αεροπλάνα.

Οι χαμηλότερες εκπομπές άνθρακα αποδεικνύονται δελεαστικές για τους οργανισμούς που προσπαθούν να επιτύχουν στόχους βιωσιμότητας, με τα ταξιδιωτικά γραφεία να παρατηρούν ότι τα ταξίδια άνω των τριών ωρών αυξάνονται.

Η BCD Travel με έδρα την Ολλανδία είπε ότι η αγορά εισιτηρίων για τρένο αυξήθηκε από 44% σε 67% μεταξύ 2019 και 2022, με ανώτατο όριο διάρκειας ταξιδιού τέσσερις ώρες.

Η γαλλική πλατφόρμα διαχείρισης ταξιδιών Fairjungle, πιστεύει ότι το άνοιγμα της αγοράς επιτρέπει σε περισσότερους σιδηροδρομικούς φορείς να ανταγωνίζονται – και οι πελάτες της θέλουν πρόσβαση σε νέους ναύλους, οι οποίοι συχνά μπορεί να είναι χαμηλότεροι.

Η TravelPerk, η οποία έχει την έδρα της στη Βαρκελώνη της Ισπανίας, έχει δει την υιοθέτηση ταξιδίων με τρένο να αυξάνεται έντονα στην Ευρώπη, με 52% περισσότερες σιδηροδρομικές διαδρομές από τις πτήσεις που κρατήθηκαν κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2022 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019.

Ανέφερε ότι η εν λόγω δυναμική οφείλεται στον ισχυρό πληθωρισμό στις ευρωπαϊκές τιμές πτήσεων. Τα στοιχεία της αποκαλύπτουν ότι η Γαλλία κατέγραψε αύξηση 47% σε σύγκριση με πριν από την πανδημία, ενώ η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο κατέγραψαν ανάπτυξη 50% και 55%, αντίστοιχα.

Τέλος, για το εταιρικό ταξιδιωτικό πρακτορείο CWT, το 70% των εγχώριων επαγγελματικών ταξιδιών γίνεται πλέον με σιδηρόδρομο.