Μεγάλες ουρές, έντονη ταλαιπωρία, διαδοχικές καθυστερήσεις και συνεχείς ακυρώσεις. Αυτή είναι η καθημερινότητα στα περισσότερα αεροδρόμια της βόρειας και δυτικής Ευρώπης, τα οποία βιώνουν τη δική τους κρίση, λόγω της έλλειψης προσωπικού και της απότομης ανάκαμψης της ταξιδιωτικής κίνησης.

Ήδη, το ένα αεροδρόμιο μετά το άλλο βάζει «κόφτη» στον αριθμό των πτήσεων και των επιβατών ανά ημέρα, σε μια προσπάθεια να υπάρξει καλύτερη και αποτελεσματικότερη διαχείριση των ταξιδιωτικών ροών, οι οποίες έχουν επιστρέψει στα προ-πανδημίας επίπεδα.

Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο, η Hopper Inc, ένα διαδικτυακό ταξιδιωτικό γραφείο που υποστηρίζεται από την Goldman Sachs, κατήρτισε μια λίστα με τα χειρότερα αεροδρόμια της Γηραιάς Ηπείρου σε επίπεδο καθυστερήσεις και ακυρώσεων πτήσεων.

Brussels Airport (BRU)
Βρυξέλλες, Βέλγιο: Το 72% των πτήσεων έχει καθυστέρηση και το 2,5% ακυρώνεται

Frankfurt International Airport (FRA)
Φρανκφούρτη, Γερμανία: Το 68% των πτήσεων έχει καθυστέρηση και το 7,8% ακυρώνεται

Eindhoven Airport (EIN)
Αϊντχόβεν, Ολλανδία: Το 67% των πτήσεων έχει καθυστέρηση και το 1,8% ακυρώνεται

Luton Airport (LTN)
Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο: Το 66% των πτήσεων έχει καθυστέρηση και το 2,7% ακυρώνεται

Liszt Ferenc International Airport (BUD)
Βουδαπέστη, Ουγγαρία: Το 65% των πτήσεων έχει καθυστέρηση και το 2,1% ακυρώνεται

Lisbon Airport (LIS)
Λισαβόνα, Πορτογαλία: Το 65% των πτήσεων έχει καθυστέρηση και το 4,8% ακυρώνεται

Charles De Gaulle Airport (CDG)
Παρίσι, Γαλλία: Το 62% των πτήσεων έχει καθυστέρηση και το 3,1% ακυρώνεται

Schiphol Airport (AMS)
Άμστερνταμ, Ολλανδία: Το 61% των πτήσεων έχει καθυστέρηση και το 5,2% ακυρώνεται

Cote D’Azur Airport (NCE)
Νίκαια, Γαλλία: Το 60% των πτήσεων έχει καθυστέρηση και το 3,4% ακυρώνεται

Gatwick Airport (LGW)
Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο: Το 59% των πτήσεων έχει καθυστέρηση και το 1,4% ακυρώνεται

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα παραπάνω στοιχεία αφορούν ποσοστά, δηλαδή τι ποσοστό των πτήσεων έχει καθυστέρηση ή ακυρώνεται. Σε απόλυτα μεγέθη, οι περισσότερες (σε αριθμό) καθυστερήσεις καταγράφονται στο Χίθροου του Λονδίνου (ποσοστό 51%).

Στον αντίποδα, βέβαια, υπάρχουν και τα αεροδρόμια, τα οποία εξακολουθούν να τηρούν το χρονοδιάγραμμα, αποφεύγοντας την αναμονή και τις μεγάλες ουρές. Πρόκειται, κυρίως, για μικρότερα ή περιφερειακά αεροδρόμια της Ευρώπης

Bergamo/Orio al Serio Airport (BGY)
Μπέργκαμο, Ιταλία: Το 3% των πτήσεων έχει καθυστέρηση και το 1% ακυρώνεται

Gran Canaria Airport (LPA)
Γκραν Κανάρια, Ισπανία: Το 8% των πτήσεων έχει καθυστέρηση και το 0,3% ακυρώνεται

Otopeni International Airport (OTP)
Βουκουρέστι, Ρουμανία: Το 10% των πτήσεων έχει καθυστέρηση και το 1,7% ακυρώνεται

Dublin International Airport (DUB)
Δουβλίνο, Ιρλανδία: Το 15% των πτήσεων έχει καθυστέρηση και το 1,6% ακυρώνεται

Fontanarossa Airport (CTA)
Κατάνια, Ιταλία: Το 16% των πτήσεων έχει καθυστέρηση και το 1,1% ακυρώνεται

Adolfo Suarez-Barajas Airport (MAD)
Μαδρίτη, Ισπανία: Το 19% των πτήσεων έχει καθυστέρηση και το 0,4% ακυρώνεται

Alicante Airport (ALC)
Αλικάντε, Ισπανία: Το 20% των πτήσεων έχει καθυστέρηση και το 3,4% ακυρώνεται

Marseille Airport (MRS)
Μασσαλία, Γαλλία: Το 20% των πτήσεων έχει καθυστέρηση και το 2% ακυρώνεται

Orly Field (ORY)
Παρίσι, Γαλλία: Το 21% των πτήσεων έχει καθυστέρηση και το 1,2% ακυρώνεται

Malaga Airport (AGP)
Μάλαγα, Ισπανία: Το 24% των πτήσεων έχει καθυστέρηση και το 3,3% ακυρώνεται
Ας σημειωθεί ότι το βασικό πρόβλημα στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια είναι οι μαζικές ελλείψεις προσωπικού. Τι ακριβώς συνέβη; Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η διοίκηση προχώρησε σε πολυάριθμες απολύσεις, λόγω των περιορισμών στα αεροπορικά ταξίδια. Σήμερα, όμως, που η ζήτηση έχει αποκατασταθεί και ο κλάδος έχει επανέλθει στην ομαλότητα, υπάρχει σαφής δυσκολία επανα-πρόσληψης των εργαζομένων, καθώς πολλοί εξ αυτών έχουν στραφεί σε άλλους κλάδους της οικονομίας, οι οποίοι προσφέρουν μονιμότητα και μεγαλύτερη εργασιακή ασφάλεια.