Του Χάρη Ντιγριντάκη
Κλειστή εξακολουθεί να είναι για έκτη ημέρα η Εθνική οδός Αθηνών-Θεσσαλονίκης στο ύψος της Λάρισας.
Kατά πάσαν πιθανότητα η Εθνική Οδός στο θα ανοίξει μερικώς από το προσεχές Σάββατο.
«Γίνεται αγώνας δρόμου για να ανοίξει η εθνική οδός Αθηνών – Θεσσαλονίκης το Σάββατο», δήλωσε χθες ο υπουργός Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας.
Ο κ. Χρήστος Σταϊκούρας εκτίμησε ότι η Εθνική οδός Αθηνών – Θεσσαλονίκης θα ανοίξει το πρωί του Σαββάτου από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη και την Κυριακή αντίστροφα.
Την ίδια ώρα σύμφωνα με πληροφορίες του ΕΤ το κόστος της πλήρους αποκατάστασης του σιδηρόδρομου ούτως ώστε το τραίνο να φθάνει από την Αθήνα έως την Θεσσαλονίκη θα είναι της τάξεως των 160-180 εκατ. ευρώ
Εν τω μεταξύ, στην κυκλοφορία δόθηκαν από την Περιφέρεια Θεσσαλίας οι δρόμοι: Ε.Ο. Λάρισας – Τρικάλων, Επ.Ο. Λάρισας – Καρδίτσας, Επ.Ο. Πύλης – Μεσοχώρας και Λάρισας – Τυρνάβου μέσω Δαμασίου. Τα μηχανήματα έργου της Περιφέρειας Θεσσαλίας ολοκλήρωσαν τις εργασίες αποκατάστασης και οι δρόμοι αποδόθηκαν σε κυκλοφορία.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στο τμήμα από το 364ο έως το 366ο χλμ., με την ανησυχία των μηχανικών να επικεντρώνεται στο επίχωμα μεταξύ των κόμβων Γυρτώνης και Συκουρίου. Μόλις τα νερά αποτραβηχτούν πλήρως από εκείνο το κομμάτι, οι μηχανικοί θα επικεντρωθούν στο επίχωμα, μήπως και χρειάζεται ενίσχυση.
Είναι δεδομένο =αναφέρουν οι ειδικοί ότι θα γίνουν έλεγχοι σε όλο το μήκος της Εθνικής Οδού που πλημμύρισε, για τυχόν διάβρωση του οδοστρώματος και άλλα προβλήματα.
Παρατάθηκε η δωρεάν διέλευση
Παράταση, πάντως, έλαβε έως το Σάββατο η δωρεάν διέλευση από τα διόδια της Ιονίας Οδού, ύστερα από νέα εντολή του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστου Σταϊκούρα, και του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Υποδομές, Νίκου Ταχιάου.
Αντίτιμο δεν θα καταβάλλεται ούτε στα διόδια του αυτοκινητοδρόμου “Αιγαίου”, στο τμήμα από Νίκαια μέχρι τον Μαλιακό Κόλπο (Πελασγία), συμπεριλαμβανομένων και των πλευρικών διοδίων στην εν λόγω περιοχή.
Το κόστος θα αναλάβει το Δημόσιο, δυνάμει των Συμβάσεων Παραχώρησης, ενώ θα ακολουθήσει νέα ενημέρωση εάν απαιτηθεί τυχόν παράταση του έκτακτου αυτού μέτρου.
Τι δήλωσε για τις ζημιές στο σιδηρόδρομο ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών
Στα 180 εκατ. ευρώ αν έρχονται όπως προαναφέρθηκε οι ζημιές στο σιδηρόδρομο. Σύμφωνα με πληροφορίες σε πρώτη φάση, ως αρχικό χρονοδιάγραμμα και στόχο, που επιχειρούν στον ΟΣΕ είναι η λειτουργία, σε βάθος χρόνου 3-4 εβδομάδων, του τμήματος Δομοκός – Λάρισα μέσω της χρήσης μόνο της μίας εκ των δύο γραμμών, δίχως ηλεκτροκίνηση, αλλά με πετρελαιοκίνηση, ώστε να μη μείνει το δίκτυο κομμένο στα δύο.
Μέχρι τότε, το δίκτυο δεν θα λειτουργεί στο τμήμα αυτό, αν και μέχρι Λειανοκλάδι δεν υπάρχουν προβλήματα, ενώ ελεγχόμενα είναι από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη. Σε κάθε περίπτωση βέβαια, στον ΟΣΕ ακόμα καταγράφουν δεδομένα και ζημιές και η εικόνα που είδαν στις πληγείσες περιοχές ήταν αποκαρδιωτική.
Η πλήρης αποκατάσταση του δικτύου στον βασικό άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης (κατά βάση στο επίμαχο τμήμα Δομοκός – Λάρισα) και των κάθετων αξόνων υπολογίζεται σε βάθος πολλών μηνών, ίσως και ενός έτους ή περισσότερο, αναλόγως του μεγέθους των καταστροφών.
Μέχρι τότε, και υπό καλές συνθήκες από τον Οκτώβριο και μετά, τα τρένα θα κινούνται σε αυτά τα 60 χλμ. δικτύου σε μία από τις δύο γραμμές, χωρίς ηλεκτροκίνηση, με προσοχή και χαμηλότερες ταχύτητες.
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Νίκος Ταχιάος τόνισε χθες πως η ολική ανάταξη θα χρειαστεί πολύ χρόνο και τέτοιο ποσό χρημάτων που τρομοκρατεί.
«Οι ζημιές είναι πραγματικά πολύ μεγάλες στα δίκτυα των μεταφορών – οφείλω να πω ότι είναι μεγαλύτερες, πολύ μεγαλύτερες στον σιδηρόδρομο. Ο σιδηρόδρομος θα αποτελέσει μια νέα περιπέτεια” υπογράμμισε. «Με την έννοια ότι σαν μήκος περίπου 50 χιλιομέτρων, από το Δομοκό μέχρι τη Λάρισα, είναι αναγκαστική διακοπή των δρομολογίων.
Έχει καταστραφεί η σιδηροδρομική υποδομή σε ένα πολύ μεγάλο τμήμα του, και φυσικά υπάρχουν προβλήματα που αγγίζουν τα συστήματα τηλεδιοίκησης σηματοδότησης, αυτά που όλος ο κόσμος έχει μάθει τα τελευταία χρόνια είναι εκτός λειτουργίας και μάλλον είναι πάρα πολύ δύσκολο να αναταχθεί» πρτόσθεσε.