Τη μοναδική δυναμική που επικρατεί στην Κίνα, όπου τα smartphones και οι εφαρμογές διαδραματίζουν πολύ μεγαλύτερο ρόλο, αναδεικνύουν τα στοιχεία έρευνας της EyeforTravel σχετικά με την διαδικασία κράτησης ταξιδίων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία τα online ταξιδιωτικά πρακτορεία κερδίζουν έδαφος στην Κίνα και είναι αυτά που προτιμούν οι Κινέζοι ταξιδιώτες για να κάνουν τις κρατήσεις.

  • Το 77,5% των κρατήσεων των Κινέζων γίνεται μέσω διαδικτυακών πρακτορείων ταξιδίων, ποσοστό το οποίο αυξάνεται στο 81,2% εάν συμπεριληφθούν οι κρατήσεις μέσω εφαρμογών.
  • Μόνο το 17,6% των ταξιδιωτών πραγματοποίησε απευθείας κράτηση.
  • Το 12,9% χρησιμοποίησε την εφαρμογή της αεροπορικής εταιρείας για να προβεί στην κράτηση.

Έτσι, παρά την πίεση της κινεζικής κυβέρνησης στις αεροπορικές εταιρείες για τη δημιουργία πιο άμεσων κρατήσεων, η πλειοψηφία των ψηφιακών κρατήσεων στην Κίνα εξακολουθεί να γίνεται μέσω ΟΤΑs.

Η κυριαρχία των ΟΤΑs στην Κίνα βρίσκεται σε έντονη αντίθεση με τις δυτικές αγορές στις οποίες οι αεροπορικές εταιρείες κατάφεραν να διατηρήσουν το μερίδιό τους στην αγορά και σε ορισμένες περιπτώσεις, να την αυξήσουν.

Παρόμοιο μοτίβο ακολουθείται και για τις κρατήσεις διαμονής.

  • Επτά στους 10 Κινέζους ταξιδιώτες να πραγματοποιούν κράτηση μέσω ΟΤΑs.
  • Ενας έναντι ενός στους 10 χρήστες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα ή την εφαρμογή του ξενοδοχείου.

Οι δύο τάσεις που επικρατούν

Συγκέντρωση των ΟΤΑs

Στην Κίνα υπάρχουν μόνο λίγοι ΟΤΑs με τις Ctrip, Qunar και Meituan-Dianping να αποτελούν τις κυρίαρχες στην αγορά.
Η Ctrip και η Qunar είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς στους χρήστες των εφαρμογών, ένα αυξανόμενο τμήμα της αγοράς.

Ευαισθησία στις τιμές

Η τιμή είναι ένα σημαντικό ζήτημα για τους Κινέζους ταξιδιώτες με περισσότερους από εννέα στους 10 να ανατρέχουν σε site σύγκρισης τιμών κατά τη διάρκεια της έρευνάς τους.