Γράφει ο Γιάννης Τσιρογιάννης

Η νέα γενιά των smart δηλώνει την μετάβαση της εταιρείας σε ένα νέο επίπεδο σε σχέση με ότι γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.

Η ηλεκτροκίνηση και η premium εκτέλεση αποτελεί τον κοινό παρονομαστή και των δυο νέων μοντέλων της φίρμας. Το πρώτο δείγμα γραφής της αναγεννημένης smart είναι το #1. Το ολοκαίνουργιο smart #1 με μήκος 4270 mm, μεταξόνιο 2750 mm και ζάντες 18 ιντσών διαθέτει ένα εντυπωσιακά ευρύχωρο εσωτερικό με θέα 360°.

Η νέα πλατφόρμα SEA (Sustainable Experience Architecture) πάνω στην οποία χτίζονται τα smart επιτρέπει μια μεγάλη απόσταση μεταξύ των αξόνων, μεγιστοποιώντας έτσι τον εσωτερικό χώρο του αυτοκινήτου.

Ο πελάτης έχει τη δυνατότητα να προσαρμόσει το εσωτερικό σύμφωνα με το στυλ και τις ανάγκες του. Μια επιλογή θεμάτων και φωτισμού περιβάλλοντος από τις οθόνες πολυμέσων, αλλάζει το χαρακτήρα ολόκληρης της καμπίνας. Ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων Full HD LCD 9,2 ιντσών, ένα HUD 10 ιντσών και μια κεντρική οθόνη 12,8 ιντσών προσδίδουν την τεχνολογική διάσταση στο εσωτερικό.

Η κεντρική οθόνη είναι το κέντρο συνδεσιμότητας του αυτοκινήτου, όπου ο οδηγός μπορεί να ελέγχει τη διαμόρφωση του οχήματος, να επιλέγει τη μουσική στο σύστημα ήχου, να ελέγχει τις προβολές από την κάμερα 360 μοιρών και ακόμα και την ποιότητα του αέρα. Tο λογισμικό είναι η καρδιά των βασικών λειτουργιών του αυτοκινήτου. Ο στόχος ήταν εξαρχής, η οδήγηση να αποτελεί μία ξέγνοιαστη και ευχάριστη διαδικασία, γι’ αυτό η smart συνεργάστηκε με την ECARX, μία εταιρεία εξειδικευμένη στην ενοποίηση λογισμικού και hardware.

Το smart #1 είναι το πρώτο κοινό έργο των δύο εταιριών που επαναπροσδιορίζει την εμπειρία του χρήστη κάνοντάς την απρόσκοπτη, αποτελεσματική, διασκεδαστική και ευχάριστη. Το #1 στη βασική του έκδοση προσφέρει μέγιστη απόδοση 200 kW με μπαταρία 49 kWh που χαρίζει 310 χλμ αυτονομίας. Με τη μπαταρία 66 kWh που προσφέρεται για τις πλουσιότερες σειρές εξοπλισμού, η αυτονομία αυξάνεται στα 440 χλμ. Η μπαταρία φορτίζει με εναλλασσόμενο ρεύμα AC από 10-80 % με 22 kW σε 3 ώρες, ενώ με την εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση DC, αυτό μπορεί να επιτευχθεί σε λιγότερο από 30 λεπτά.

Από την άλλη, το smart #3 τοποθετείται στην κατηγορία των premium αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων ως ένα σπορ, coupé SUV. Με μήκος 4,4 μέτρα και πλάτος 1,8 μέτρα, τις αθλητικές του καμπύλες και την ισχυρή «μύτη καρχαρία» στη μάσκα ξεχωρίζει σε σ΄χεση με ότι αντικρίζεις στο δρόμο. Η μέγιστη ισχύς είναι 272 ίππους ενώ στη BRABUS φτάνει στους 428, αποτελώντας σημείο αναφοράς για τη συγκεκριμένη κατηγορία στην αγορά.

Όσον αφορά στην επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα, το #3 στην έκδοση BRABUS πετυχαίνει χρόνο 3,7 δευτερόλεπτων, ενώ στη βασική, επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώρα σε 5,8 δευτερόλεπτα. Επιπλέον, το smart #3 έχει αυξημένη αυτονομία ως προς το #1 η οποία κυμαίνεται από 455 έως 325 χλμ (κατά WLTP). Το smart #3 διατίθεται με δύο διαφορετικές εκδόσεις μπαταρίας: μία 49 kWh που προσφέρει αυτονομία έως 325 km (κατά WLTP) και μία 66 kWh για αυτονομία έως 455 km (κατά WLTP). Με την αποδοτική φόρτιση τεχνολογίας DC έως 150 kW/h, το smart #3 φορτίζει από 10 στο 80 τοις εκατό σε λιγότερο από 30 λεπτά. Επιπλέον, σε περιβάλλον AC 22kW, φορτίζει (10-80%) σε λιγότερο από 3 ώρες ενώ για φόρτιση σε φορτιστή 7,5 kW απαιτούνται 5,5 ώρες.

Αμφότερα θα λανσαριστούν επίσημα στη χώρα μας τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, στις ακόλουθες τιμές αγοράς: smart #1 Pure: Από 36.950 ευρώ (27.950 ευρώ με το Κινούμαι Ηλεκτρικά 3), smart #3: Από 40.900 ευρώ (31.900 ευρώ με το Κινούμαι Ηλεκτρικά 3).