Σε προγράμματα μάρκετινγκ και αφοσίωσης πελατών ως απάντηση στην ανάπτυξη της οικονομίας του διαμοιρασμού επενδύουν οι ξενοδόχοι, όπως αποκαλύπτει έρευνα από την Travel Technology Europe.
Συγκεκριμένα, τα ευρήματα δείχνουν ότι το 50% των εν λόγω αγοραστών ξενοδοχείων επενδύουν σε τεχνολογία μάρκετινγκ για να προωθήσουν τις υπηρεσίες τους ως άμεσο αποτέλεσμα του αυξημένου ανταγωνισμού από τις επιχειρήσεις του sharing economy.
Εν τω μεταξύ, το 50% εξ αυτών έχουν επίσης επενδύσει σε προγράμματα αφοσίωσης πελατών, αναγνωρίζοντας ότι οι επαναλαμβανόμενοι πελάτες μπορούν να αποτελέσουν αποτελεσματικό μέσο για την προστασία των εσόδων τους από την ανάπτυξη των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην οικονομία του διαμοιρασμού.
Μόνο το 17% των αγοραστών ξενοδοχείων δεν ανταποκρίθηκαν στην ανάπτυξη του sharing economy επενδύοντας σε νέες τεχνολογίες ή ενισχύοντας τις υπηρεσίες τους.
Η πλειονότητα των ξενοδόχων (ποσοστό 43%) βλέπει την οικονομία του διαμοιρασμού ως ευκαιρία, ενώ περίπου το 14% τη θεωρούν ως απειλή, με έναν ερωτηθέντα να αναφέρει ότι έχουν χάσει σημαντικά δουλειές από την Airbnb.
Ο Steve Lowy, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχειακού Μάρκετινγκ και μέλος του Travel Technology Europe Advisory δήλωσε: “Η οικονομία διαμοιρασμού δεν είναι κάτι νέο. Πίσω στον Μεσαίωνα, οι άνθρωποι θα κοιμόντουσαν σε πανδοχεία στο δρόμο προς τον προορισμό και αντάλλασαν τη διαμονή τους με αγαθά.
Η έκρηξη στη δημοτικότητα της οικονομίας του διαμοιρασμού είναι ένας ακόμη λόγος για τον οποίο τα ξενοδοχεία έπρεπε να επικεντρωθούν στο δικό τους μάρκετινγκ, όχι μόνο για να αποτρέψουν τον ανταγωνισμό αλλά και για να προστατεύσουν τις υπάρχουσες επιχειρήσεις τους.
Για πολύ καιρό τα ξενοδοχεία διακατέχονταν από “τεχνοφοβία” και είναι υπέροχο που βλέπουμε τώρα ότι οι ξενοδόχοι επενδύουν τεχνολογικά στις επενδύσεις τους και στις δικές τους δραστηριότητες μάρκετινγκ.
Ο David Chapple, διευθυντής της εκδήλωσης Travel Technology Europe,αναφέρει χαρακτηριστικά: “Η οικονομία του διαμοιρασμού σημαίνει μεγαλύτερο ανταγωνισμό στον τομέα των καταλυμάτων και φαίνεται ότι οι ξενοδόχοι ανταποκρίνονται σε αυτό το περιβάλλον διαφοροποιώντας τις υπηρεσίες τους και τα προγράμματα πιστότητας πελατών για να ενθαρρύνουν τις επαναλαμβανόμενες κρατήσεις στα ξενοδοχεία τους.