Όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες θα χρησιμοποιούν την τεχνολογία το επόμενο έτος προκειμένου να ανακαλύψουν έναν προορισμό ή να εξερευνήσουν το κατάλυμα που θα επιλέξουν για τη διαμονή τους πριν από την κράτηση.

Η τεχνολογία Chatbots, τα ταξίδια μου, οι εικονικοί ξεναγοί

Τα τελευταία χρόνια, οι τεχνολογικές εξελίξεις μαζί με τις ανάγκες των ταξιδιωτών εξελίσσονται με αλματώδη βήματα αντιμετωπίζοντας σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούνται οι τουριστικές αγορές.  Ποιες όμως προβλέπεται να είναι οι τεχνολογικές τάσεις στον τουρισμό το 2018 ;

Τουρίστες εδώ και τώρα

To 2018 οι τουρίστες θα αφιερώνουν όλο και λιγότερο χρόνο για να προγραμματίσουν τα ταξίδια τους, να κάνουν τις κρατήσεις τους και να ενοικιάσουν όλες τις υπηρεσίες που χρειάζονται για το ταξίδι τους (όπως μεταφορά, διαμονή, εκδρομές κλπ.). Αυτή η νέα τάση θα έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία νέων τεχνολογικών εφαρμογών και ιστότοπων, στους οποίους θα παρέχετε στον χρήστη η δυνατότητα δημιουργίας των δικών του πακέτων διακοπών με ένα μόνο κλικ.

Μια άλλη τάση που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη είναι η χρήση κινητών συσκευών για την αναζήτηση ταξιδιών παγκοσμίως. Το 94% των τουριστών αναψυχής χρησιμοποιούν διάφορες συσκευές για να προγραμματίσουν τις εκδρομές τους, ενώ σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύει η PhoCusWright η Ευρώπη υπόσχεται αύξηση των αποθεμάτων για κινητά, αλλά αναμφίβολα η Κίνα είναι αποτελεί τη νέα δύναμη εξειδίκευσης στις κινητές συσκευές.

Παράλληλα, σημαντικοί λόγοι για την ανάπτυξη των κινητών κρατήσεων είναι η γρήγορη και εύκολη αναζήτηση και κράτηση ταξιδιού σε αυτές τις συσκευές.

Chatbots, η νέα τεχνολογική επανάσταση στον τομέα του τουρισμού

Η τεχνητή νοημοσύνη κάνει έντονη την εμφάνισή της, η χρήση των bots στον τομέα του τουρισμού γίνεται ολοένα και συχνότερη και γίνεται ο τέλειος βοηθός κατά τη διάρκεια των ταξιδιών, καθώς μας βοηθά να βρούμε και να κλείσουμε την πτήση ή το τέλειο ξενοδοχείο σύμφωνα με τις ανάγκες και τις προτιμήσεις μας, ενώ απαντά σε ερωτήσεις που προκύπτουν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Σύμφωνα με τη μελέτη Mobile Travel Report 2017, 50% των Ισπανών ισχυρίζονται ότι έχουν κάνει χρήση chatbots.

Εικονική πραγματικότητα
Για το 2018, η εικονική πραγματικότητα θα μας επιτρέψει να μεταμορφώσουμε τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε και προωθούμε τους τουριστικούς προορισμούς με ένα πολύ παρόμοιο με την πραγματική εμπειρία που ο ίδιος ο προορισμός προσφέρει.

Οι περισσότεροι ιστότοποι θα χρησιμοποιούν βίντεο 306 μοιρών, βίντεο χαρτογράφησης και διαδραστικά βίντεο. Χάρη σε αυτές τις τεχνολογικές εξελίξεις, ο τουρίστας θα μπορεί να επισκεφθεί το ξενοδοχείο ή τον επόμενο προορισμό διακοπών του από το σπίτι του.

Ταυτόχρονα, τα ξενοδοχεία δεν απέχουν πολύ και επενδύουν στην εικονική πραγματικότητα για να προσελκύσουν μελλοντικούς πελάτες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η εταιρεία Destinology η οποία έχει δημιουργήσει 40 εικονικούς οδηγούς ξενοδοχείων μέσω της Google Street View, ώστε οι μελλοντικοί πελάτες να μπορούν να κάνουν μια εικονική περιήγηση και να δουν λεπτομερώς όλες τις ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις πριν την άφιξή τους.

Τελικά, οι ταξιδιώτες είναι πιο κοινωνικοί, ενεργητικοί και ολοένα και πιο ψηφιακοί και μόνο οι καινοτόμες εταιρείες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του ταξιδιώτη, επιβιώνουν, καθώς οι νέες τάσεις εισέρχονται δυναμικά στον τουρισμό το 2018