της Εύας Οικονομάκη

Την άνοιξη του 2021 αναμένεται να πραγματοποιηθούν οι πρώτες πτήσεις με υδροπλάνα στην Ελλάδα, καθώς η υγειονομική κρίση έβαλε φρένο στα σχέδια των επενδυτών που προετοίμαζαν την είσοδό τους στην ελληνική αγορά αυτό το καλοκαίρι.

«Αντικειμενικά η διάδοση του κορωνοϊού αλλάζει τα δεδομένα που είχαμε μέχρι πρότινος. Από την πλευρά των επενδυτών έχει παγώσει κάθε προγραμματισμός για φέτος και μετατίθεται το ενδιαφέρον τους για την έναρξη πτήσεων με υδροπλάνα για την άνοιξη του 2021», επισημαίνουν πηγές της αγοράς.

Σε εξέλιξη η αδειοδότηση σε Ιόνιο και νότιο Αιγαίο

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται, την ίδια στιγμή, οι διαδικασίες για την αδειοδότηση των 5 υδατοδρομίων που αναμένεται να κατασκευαστούν στο Ιόνιο, όπου υπάρχουν ήδη τρία αδειοδοτημένα σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα, καθώς και των 20 υδατοδρομίων που πρόκειται να αναπτυχθούν στο νότιο Αιγαίο.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Tourism Today, μέσα στον Μάιο αναμένεται να προκηρυχθεί από την περιφέρεια νοτίου Αιγαίου ο διαγωνισμός με τον οποίο θα αναδειχθεί ο ανάδοχος που θα αναλάβει την κατασκευή των 20 υδατοδρομίων στις Κυκλάδες και στα Δωδεκάνησα. «Οι εργασίες για την ανάπτυξη του δικτύου υδατοδρομίων στο νότιο Αιγαίο προχωρούν κανονικά, οι διαδικασίες για την αδειοδότησή τους βρίσκονται σε εξέλιξη», επισημαίνει ο περιφερειάρχης νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος.

Παράλληλα, μέχρι τις αρχές του επόμενου μήνα αναμένεται να προκηρυχθεί ο αντίστοιχος διαγωνισμός από το Δίκτυο Ανάπτυξης Πόλεων για την κατασκευή των υδατοδρομίων σε Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Λευκάδα, Μεγανήσι και Ιθάκη, έτσι ώστε να ολοκληρωθεί το δίκτυο του Ιονίου.

«Ευελπιστούμε ότι μέχρι τις αρχές του επόμενου χρόνου θα έχουν αδειοδοτηθεί τα υδατοδρόμια σε Ιόνιο και νότιο Αιγαίο, έτσι ώστε την άνοιξη να υποδεχθούμε τα πρώτα υδροπλάνα. Έχουμε όλο τον χρόνο για την κατασκευή, την επιθεώρηση και την αδειοδότηση των υδατοδρομίων», τονίζουν παράγοντες που παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις στον κλάδο.

Από την πλευρά του το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πριν από λίγες ημέρες εξέδωσε διευκρινιστική εγκύκλιο για τις διαδικασίες αδειοδότησης των υδατοδρομίων, κυρίως σχετικά με τις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, ενώ η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας προχώρησε με τη δημοσίευση σε ΦΕΚ στην έγκριση του περιεχομένου του εκπαιδευτικού προγράμματος για το προσωπικό των υδατοδρομίων.

Έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον

Στάση αναμονής τηρεί πλέον ο επιχειρηματίας Ρικάρντο Φαρία Νικολόπουλος, ο οποίος αν και σχεδίαζε την έναρξη πτήσεων με υδροπλάνα φέτος το καλοκαίρι, μεταθέτει τα πλάνα του για την άνοιξη του 2021. Ο Ελληνομεξικανός επιχειρηματίας, ο οποίος έχει ήδη παραγγείλει 10 υδροπλάνα από την εταιρεία Viking με έδρα τον Καναδά, προτίθετο να ξεκινήσει φέτος το καλοκαίρι πτήσεις στο δίκτυο υδατοδρομίων του Ιονίου, αλλά και στην Πάτμο με 2-3 υδροπλάνα.

Για την άνοιξη του 2021 έχουν ανανεώσει το ραντεβού τους και μία ομάδα Γερμανών επενδυτών που έχει εκφράσει την επιθυμία της να δραστηριοποιηθεί στην ελληνική αγορά των υδροπλάνων, ενώ στην ίδια κατεύθυνση κινούνται και οι προθέσεις του Ανδρέα Καροτσιέρη, ιδρυτή της Κ2 Smart Jet, ο οποίος επιθυμεί να αποκτήσει πρωταγωνιστικό ρόλο στο πτητικό έργο των υδροπλάνων.

«Φρένο» στα σχέδιά της έβαλε, λόγω του κορωνοϊού, και η εταιρεία «Ippias Airlines», με μετόχους τη ρωσική εταιρεία «Beriev», που κατασκευάζει αμφίβια αεροσκάφη, και Έλληνες επιχειρηματίες. Οι επικεφαλής της εταιρείας έχουν ήδη υποβάλει αίτημα στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για να αποκτήσουν άδεια αεροπορικής εταιρείας υδροπλάνων.

Με στραμμένη την προσοχή τους στο project των υδροπλάνων παρακολουθούν τις εξελίξεις ένας ακόμη επενδυτικός όμιλος από τον Καναδά, καθώς και μια ομάδα Κινέζων επενδυτών, η οποία έχει ξεκαθαρίσει εδώ και καιρό τη θέση που θέλει να αποκτήσει στην ελληνική αγορά υδατοδρομίων, με δεδομένο ότι έχει ταξιδέψει αρκετές φορές στη χώρα μας προκειμένου να διερευνήσει τις ευκαιρίες που αναδεικνύονται.