Παράταση έως την 1η Απριλίου δίνει το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε. (ΤΑΙΠΕΔ) στην υποβολή προσφορών για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και των τριών κάθετων αξόνων.
Όπως ανακοινώθηκε “το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ έλαβε την ανωτέρω απόφαση κατ’ ενάσκηση του νόμιμου δικαιώματός του να συμμορφωθεί οικειοθελώς προς τις αποφάσεις της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας επί των αιτήσεων ασφαλιστικών μέτρων των προεπιλεγέντων επενδυτών ROADIS Transportation Holding S.L.U.-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. και VINCI HIGHWAYS S.A.S – VINCI CONCESIONES S.A.S – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε”.
Οι προανφερόμενες εταιρείες είχαν ζητήσει παράταση στο διαγωνισμό που έληξε στις 11 Δεκεμβρίου 2020. Με το επιχείρημα πως δεν πρόλαβαν να ετοιμάσουν τις προσφορές, λόγω πανδημίας.
Μετά την απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ να μη δώσει την 9η παράταση στο διαγωνισμό και να δεχθεί τη μοναδική προσφορά που κατατέθηκε εκ μέρους της κοινοπραξίας ΤΕΡΝΑ – EgisProjects, οι διοικήσεις των κοινοπραξιών προσέφυγαν στο ΣτΕ, κερδίζοντας τα ασφαλιστικά μέτρα.
Ο διαγωνισμός προβλέπει πως στον προτιμητέο επενδυτή θα ανατεθεί η χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού και των κάθετων οδικών αξόνων Σιάτιστα – Ιεροπηγή / Κρυσταλλοπηγή, Χαλάστρα – Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας.
Η περίοδος παραχώρησης θα έχει διάρκεια 35 ετών. Ο προτιμητέος επενδυτής, μέσω της εταιρείας παραχώρησης που θα συστήσει, υποχρεούται να μελετήσει, χρηματοδοτήσει και εκτελέσει σειρά πρόσθετων εργασιών.
Ο επενδυτής θα καταβάλει στο ΤΑΙΠΕΔ μια αρχική προσφορά (Αμοιβή Παραχώρησης) καθώς και μία Ετήσια Αμοιβή. Ο ανάδοχος θα έχει επίσης έσοδα από την εκμετάλλευση Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) “των παρόδιων αυτού εκτάσεων από κοινού με όλα τα περιουσιακά δικαιώματα, υλικά και άυλα, που σχετίζονται με τον οδικό άξονα”.