Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τους επόμενους μήνες αναθεωρείται ο κανονισμός αριθ. 261/2004, της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), που αφορά τα δικαιώματα για αεροπορικούς επιβάτες, με στόχο την ενίσχυση της προστασίας τους.

Η Πολωνία, η οποία ασκεί την προεδρία του Συμβουλίου της ΕΕ εδώ και έξι μήνες, έχει θέσει την αναθεώρηση ως προτεραιότητα στην ατζέντα της.

Την σχετική πρόταση, υπέβαλε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 31 Μαΐου 2024, το Ινστιτούτο Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης και Έρευνας στις Αεροπορικές Μεταφορές (IFURTA).
Λίγες εβδομάδες αργότερα, στις 22 Ιουλίου, η Επιτροπή δημοσίευσε κατευθυντήριες γραμμές που ενσωμάτωναν πολλές από αυτές τις νέες προτάσεις, οι οποίες δεν είναι νομικά δεσμευτικές.

Ποιες αλλαγές μπορούν να περιμένουν οι αεροπορικοί επιβάτες τους επόμενους μήνες

Ο ευρωπαϊκός κανονισμός του 2004 προστατεύει τους ταξιδιώτες από την άρνηση επιβίβασης, τις ακυρώσεις πτήσεων και τις σημαντικές καθυστερήσεις.
Μπορεί επίσης να ευθυγραμμιστεί με πιο “γενναιόδωρες” και προστατευτικές διατάξεις όπως στον Καναδά, τις ΗΠΑ και τη Σαουδική Αραβία.

Ακυρωμένες ή καθυστερημένες πτήσεις: Προτεινόμενα δικαιώματα επιβατών

Σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές της Κομισιόν, τα ακόλουθα κριτήρια θα χαρακτηρίζουν τις πτήσεις ως ακυρωμένες:

  • Πτήσεις που φθάνουν ή φεύγουν πάνω από μία ώρα νωρίτερα.
  • Πτήσεις που επιστρέφουν στο αρχικό αεροδρόμιο αναχώρησης.
  • Πτήσεις που εκτρέπονται, σε διαφορετικό αεροδρόμιο λόγω καιρικών συνθηκών ή μηχανικών προβλημάτων.

Ωστόσο, εάν μια πτήση εκτρέπεται σε άλλο αεροδρόμιο στην ίδια πόλη ή περιοχή με τον αερολιμένα αναχώρησης, θα χαρακτηριστεί ως καθυστερημένη και όχι ως ακυρωμένη.

Καθυστέρηση άνω των τριών ωρών δίνει στους επιβάτες το δικαίωμα να λάβουν την ίδια αποζημίωση πουν αντιστοιχεί σε ακύρωση πτήσης.

Οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να ενημερώνουν καλύτερα τους επιβάτες

Η Κομισιόν επιδιώκει να ενισχύσει την υποχρέωση των αεροπορικών εταιρειών να παρέχουν ακριβέστερες πληροφορίες στους επιβάτες τους.

Σε περίπτωση καθυστερήσεων που υπερβαίνουν τις 3 ώρες ή ακυρώσεων, οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να αναφέρουν σαφώς το όνομα και τη διεύθυνση της υπεύθυνης εταιρείας στην οποία οι επιβάτες μπορούν να υποβάλουν τις αιτήσεις αποζημίωσης.
Επίσης, θα υποχρεούνται να παρέχουν «γραπτή επεξηγηματική ανακοίνωση» που θα περιγράφει τα δικαιώματα των επιβατών.

Εστίαση στο δικαίωμα ανακατεύθυνσης ή επιστροφής χρημάτων

Εάν μια αεροπορική εταιρεία επιτρέπει να επιλέξετε μεταξύ επιστροφής χρημάτων για το εισιτήριο ή επαναδρομολόγηση, πρέπει να παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και για τις δύο επιλογές.

Οι κατευθυντήριες γραμμές της Επιτροπής επιβεβαιώνουν επίσης μια βασική αρχή ότι «οι επιβάτες δεν υποχρεούνται να αναζητούν οι ίδιοι ενεργά τις σχετικές πληροφορίες».

Σε περίπτωση που μια αεροπορική εταιρεία ακυρώσει μια πτήση και επιστρέψει το αρχικό εισιτήριο, αλλά ο επιβάτης καλείτε να αγοράσει νέο εισιτήριο σε υψηλότερη τιμή, η αεροπορική εταιρεία υποχρεούται να καλύψει τη διαφορά.