
Eνώ τα πολυτελή ταξίδια εξακολουθούν να γνωρίζουν ανάπτυξη, υπάρχουν ενδείξεις επιβράδυνσης και αυξημένης ευαισθησίας στο αυξανόμενο κόστος ταξιδιών μεταξύ των καταναλωτών.
Αυτό αναφέρουν τα τελευταία στοιχεία από έρευνα της Strategic Vision, «Pulse of the Industry Survey», στην οποία συμμετείχαν κορυφαίοι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι.
- Το 91% είδε αυξημένα έσοδα το 2023, αλλά μόνο το 63% αναμένει ανάπτυξη το 2024.
- Το 28% δεν προβλέπει καμία αλλαγή και περίπου το 9% αναμένει μείωση στα κέρδη του.
Τα ταξίδια αναψυχής είναι ο ηγέτης στην ανάπτυξη, με το 83% των ταξιδιωτικών συμβούλων να αναμένουν την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων αναψυχής τους, σε σύγκριση με 28% για εταιρικές και 17% για συναντήσεις, κίνητρα, συνέδρια και εκδηλώσεις.
Η έρευνα ανέδειξε πολλές βασικές τάσεις στον τομέα των πολυτελών ταξιδιών, όπως:
- Ανάκαμψη του κλάδου της κρουαζιέρας: Το 74% των ερωτηθέντων αναμένει ότι οι κρατήσεις για κρουαζιέρες το 2024 θα ξεπεράσουν τα επίπεδα του 2019, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις κρουαζιέρες αποστολών και ποταμών.
- Αύξηση ταξιδιών πολλών γενεών: Το 83% αναφέρει αύξηση στις κρατήσεις ταξιδιών πολλών γενεών τα τελευταία δύο έως τρία χρόνια. Το 48% έχουν δει τις κρατήσεις να αυξάνονται κατά 25% ή περισσότερο, και το 0% λέει ότι έχει δει μείωση.
- Κορυφαίοι προορισμοί: η Ιταλία (44%), η Ιαπωνία (33%) και η Ευρώπη γενικά (28%) αναφέρθηκαν ως οι πιο δημοφιλείς προορισμοί για το 2024, ακολουθούμενη από τη Γαλλία (22%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (17%).
- Η Ασία επιστρέφει: το 43% λέει ότι οι κρατήσεις του για την Ασία θα ξεπεράσουν το 2019 και ένα άλλο 33% αναμένει να είναι περίπου σε αυτό το επίπεδο. Το Βιετνάμ, το Λάος και η Ινδονησία έχουν ζήτηση, ενώ οι κινεζικές επιχειρήσεις παραμένουν χαμηλές.
- Η Ανταρκτική ανεβάζει σε δημοτικότητα: Μεταξύ των προορισμών που αναφέρονται ως αναδυόμενοι ή δημοφιλείς φέτος, η Ανταρκτική ήταν Νο. 1 (17%) ακολουθούμενη από την Ιαπωνία (15%), την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία (11%), τη Βόρεια Ευρώπη (11%) και τη Νοτιοανατολική Ασία (9%).
- Ευαισθησία για τις τιμές: Το 67% των ερωτηθέντων αναγνώρισε τις υψηλές τιμές σε σχέση με την αντιληπτή αξία ως το πιο σημαντικό εμπόδιο για τα ταξίδια για τους πελάτες τους. Μια υψηλότερη αντιληπτή αξία μπορεί επίσης να οδηγήσει σε κρατήσεις, με 9 στους 10 πράκτορες να λένε ότι οι πελάτες είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν περισσότερα σε αποκλειστικές ή κατά παραγγελία ταξιδιωτικές εμπειρίες. Για να αποφύγουν τα υπερτιμημένα καταλύματα, το 76% των πρακτόρων έχουν δει πελάτες να επιλέγουν διαφορετικό ξενοδοχείο από αυτό που προτιμούν λόγω τιμής.
- Αλλαγή στα κίνητρα ταξιδιού: Το να περνάς χρόνο με την οικογένεια και τους αγαπημένους σου (63%), να ανακαλύπτεις νέους προορισμούς (59%), να αναζητάς εμπειρίες μεταμόρφωσης (57%) και ξεκούραση και χαλάρωση (43%) αναφέρθηκαν ως οι κορυφαίοι λόγοι επιλογής πολυτελών ταξιδίων.
- Η άνοδος των ταξιδιών εκτός εποχής: Το 74% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι οι πελάτες είναι πιο πρόθυμοι να ταξιδέψουν κατά τη διάρκεια των παραδοσιακών περιόδων χαμηλών τόνων και ώμων.
- Λιγότερες ανησυχίες για τη βιωσιμότητα και τον υπερτουρισμό: Ο υπερπληθυσμός/υπερτουρισμός αναφέρθηκε ως η κύρια ανησυχία των πελατών από το 30% των πρακτόρων, σε σύγκριση με 42% το 2020. Φέτος, το 0% ανέφερε τις ανησυχίες για τη βιωσιμότητα ως εμπόδιο στα ταξίδια. ήταν στο 27% πριν από τέσσερα χρόνια.