Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η Kuoni εξετάζει τη μετάβαση σε τετραήμερη εβδομάδα εργασίας για το προσωπικό των καταστημάτων της στην λιανική, ακολουθώντας το παράδειγμα και άλλων εταιρειών του κλάδου στο Ηνωμένο Βασίλειο. Στόχος είναι να προσελκύσει και να διατηρήσει προσωπικό.

Η κίνηση θεωρείται θετικό σημάδι. Δείχνει ότι οι μεγάλες αλυσίδες με τουριστικά πρακτορεία μπορούν να ακολουθήσουν το μοντέλο ισχυρών λιανοπωλητών που δεν ασχολούνται με ταξίδια.

Οπως υπογράμμισε η Donna Hynes, διευθύντρια λιανικής της Kuoni το πρακτορείο των 27 υποκαταστημάτων «θα μπορούσε να μάθει από τα σούπερ μάρκετ καθώς και από τα άλλα πρακτορεία που έκαναν τη μετάβαση».

Σύμφωνα με την υπεύθυνη η εταιρεία δίνει τη «δέουσα προσοχή» στην τετραήμερη εργάσιμη εβδομάδα για να διασφαλίσει καλύτερη θέση για ανάπτυξη, προσέλκυση και διατήρηση ταλέντων.

«Είμαστε πρόθυμοι να διατηρήσουμε τη θέση μας ως ένας από τους πιο προοδευτικούς εργοδότες στον κλάδο», είπε.

Τόνισε ότι η Kuoni είναι στα «πρώιμα στάδια συνομιλίας» με την ομάδα λιανικής της και θα πρέπει να προβεί σε πλήρη αναθεώρηση.

Πρόσθεσε επίσης, ότι «θα χρειαστούμε χρόνο για να επεκταθούμε στις συνομιλίες μας, ώστε να σταθμίσουμε πλήρως τις πρακτικές λεπτομέρειες πριν εφαρμόσουμε οτιδήποτε νέο».

Ηδη, η Althams Travel που προχώρησε σε αυτή την πρακτική εδώ και δύο χρόνια, αναφέρει ότι το ηθικό και η διατήρηση του προσωπικού δεν ήταν ποτέ καλύτερα.
Διαθέτει 33 υποκαταστήματα και χαρακτηρίζει τη μετάβαση της σε τετραήμερη εβδομάδα το 2022 ως «συντριπτική επιτυχία».

Η διευθύνουσα σύμβουλος Sandra McAllister είπε ότι όχι μόνο ανέβηκε η παραγωγικότητα και το ηθικό, αλλά το προσωπικό «πραγματικά θέλει να εργαστεί και είναι πολύ πιο ευτυχισμένο στο χώρο εργασίας».
Η διατήρηση ήταν «καλύτερη από όλα τα προηγούμενα αρχεία μας», οι ημέρες ασθενείας μειώθηκαν και οι κενές θέσεις καλύπτονταν με «καλό, έμπειρο προσωπικό, τόνισε.
Το κόστος για την επιχείρηση ήταν αμελητέο, αλλά τα συνολικά οφέλη ήταν τεράστια».

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Richard Lowrey-Heywood, διευθυντής της Seaside Travel, δηλώνει πως «είμαστε ήδη πολύ ευέλικτοι και επικεντρωμένοι στους ανθρώπους που έχουν οικογενειακή ζωή.
Δεν ανοίγουμε τις Κυριακές και κλείνουμε στις 15:00 τα Σάββατα. Έχουμε προσωπικό που εργάζεται τρεις, τέσσερις και πέντε ημέρες την εβδομάδα. Το μοντέλο μας λειτουργεί.»