Μετά το τέλος της πανδημίας η τουριστική βιομηχανία σταδιακά θα ανακάμψει και ο γαστρονομικός τουρισμός πρέπει να είναι έτοιμος για τα επόμενά του βήματα.

Οι υπέρμαχοι του γαστρονομικού τουρισμού έχουν περισσότερες πιθανότητες από άλλους να επισκεφθούν ιστορικά και πολιτιστικά αξιοθέατα, να ψωνίσουν και να κάνουν εκδρομές.

Είναι επίσης πολύ πιο πιθανό να παρακολουθήσουν ένα ζωντανό μουσικό φεστιβάλ ή συναυλία, αθλητικές εκδηλώσεις και τις τέχνες του θεάματος.

Αυτό προκύπτει από μελέτη της World Food Travel Association (WFTA).

Σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες στη μελέτη, οι οποίοι ανέφεραν ότι έχουν φάει πρόσφατα σε ένα καλό εστιατόριο, έχουν φάει επίσης σε ένα τροχόσπιτο, ή σε ένα υπαίθριο εστιατόριο (45%).

Οι λάτρεις του γαστροτουρισμού συρρέουν σε φεστιβάλ επειδή θέλουν να δοκιμάσουν νέα πράγματα.

Οι millennials είναι πιο πιθανό από τις μεγαλύτερες ηλικίες να  :

  • παρακολουθήσουν φεστιβάλ τροφίμων,
  • μαθήματα μαγειρικής και
  • να συμμετάσχουν σε περιηγήσεις τροφίμων / ποτών ενώ ταξιδεύουν.

Στοιχεία της μελέτης

  • -το 31% των Millennials θα συμμετάσχει σε ένα φεστιβάλ τροφίμων, έναντι 15% των Boomers και 24% των μελών της ομάδας Generation X.
  • Οι Millennials είναι πιθανότερο να ενσωματώσουν τα μαθήματα μαγειρικής στη ζωή τους (13%) από ότι οι Baby Boomers (4%) και Generation X (9%).
  • το 33% των γαστρονομικών ταξιδιωτών παρέστησαν σε ένα φεστιβάλ τροφίμων (σε σύγκριση με το 17% των μη γαστρονομικών ταξιδιωτών),
  • το 28% των γαστρονομικών ταξιδιωτών παρακολούθησαν ένα φεστιβάλ μπύρας (έναντι 14% των μη γαστρονομικών).

Οι ταξιδιώτες μαγειρικής μπορούν επίσης να είναι πιο προσοδοφόροι πελάτες για ταξιδιωτικούς συμβούλους, έδειξε η μελέτη.

Οι Αμερικανοί γαστρονομικοί τουρίστες ξοδεύουν 30% περισσότερο ανά ημέρα σε ταξίδι από τους μη γαστρονομικού ταξιδιώτες.

Οι καναδικοί γαστρονομικοί τουρίστες δαπανούν 12% περισσότερο.

Τέλος οι γαστρονομικοί τουρίστες ξοδεύουν 24% περισσότερο την ημέρα από τους άλλους ταξιδιώτες αναψυχής.